Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل برجام را پايان دهنده يک بحران ساختگي دانست و گفت: هر گونه عدم اجراي تعهدات برجام توسط طرف مقابل با واکنش متناسب ايران مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، غلامعلي خوشرو روز سه شنبه در سخنراني خود در کميته خلع سلاح و امنيت بين المللي سازمان ملل افزود : همانگونه که به درستي توسط نمايندگان بسياري از کشورها اشاره شد، انعقاد اين موافقتنامه نقش مهم ديپلماسي در روابط بين الملل را ثابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تشکر از تمامي کشورهايي که اهميت برجام را خاطر نشان کرده و خواستار تداوم اجراي کامل آن شده اند، ادامه داد: ايران به نوبه خود، تمامي تعهدات هسته اي خود را بر اساس برجام اجرا کرده و اين موضوع در هشت گزارش پي درپي آژانس بين المللي انرژي اتمي تاييد و منعکس شده است.
سفير ايران در سازمان ملل تصريح کرد: تا جائي که ايران کاملاً و به طور مستمر از منافع برجام برخوردار شود، تعهدات خود براساس آن را همچنان اجرا مي کند که البته اين امر مستلزم انجام تعهدات ساير طرف ها نيز هست.
خوشرو با بيان اين که انتظارات از اجراي برجام بايد متناسب با قلمرو محدود آن باشد، تاکيد کرد: صراحتا بگويم هر گونه عدم اجراي مهم تعهدات برجام از سوي يکي از طرف هاي آن، قطعا با واکنش متناسب ايران مواجه خواهد شد.
وي يادآور شد: امضاي برجام يک دستاورد برد ـ برد بود و تداوم اين وضعيت نيز مستلزم اجراي کامل و مستمر آن توسط همه طرفها است.
نماينده ايران در سازمان ملل تاکيد کرد: ديپلماسي و اصول بنيادين حقوق بين الملل نظير اصل وفاي به عهد، قربانيان و بازندگان اصلي هر گونه نقض برجام توسط طرف مقابل يا خروج از آن خواهند بود که مسئوليت آن نيز متوجه کشور نقض کننده يا خارج شونده از آن است.
**ضرورت انعقاد کنوانسيون جامع تسليحات هسته اي
خوشرو در بخش ديگري از سخنان خود به تصويب معاهده ممنوعيت سلاح هاي هسته اي در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: اين اقدام يک تحول نويد بخش و مهم و در واقع واکنش جمعي محکم به نقض تعهدات کشورهاي دارنده سلاح هاي هسته اي در خصوص خلع اين سلاح ها بود.
وي خاطرنشان کرد: اين معاهده يک قدم به سمت خلع سلاح هسته اي است که بايد با انعقاد يک کنوانسيون جامع در خصوص تسليحات هسته اي تکميل شود.
نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از نوسازي سلاح هاي هسته اي توسط کشورهاي هسته اي، نسبت به اين روند و رقابت در نوسازي تسليحات هسته اي هشدار داد و اين اقدامات را يک عقب گرد واقعي در تحقق جهان عاري از سلاح هاي هسته اي و داراي تاثير منفي بر صلح و امنيت بين المللي توصيف کرد که بايد متوقف شوند.
**سياست هاي لجوجانه رژيم صهيونيستي مانع تحقق منطقه عاري از سلاح هسته اي است
خوشرو همچنين با اشاره به پيشنهاد ايران براي ايجاد منطقه عاري از سلاح هسته اي در خاورميانه، سياست هاي لجوجانه رژيم صهيونيستي را مانع اصلي تحقق آن دانست.
وي در اين زمينه خواستار الحاق فوري و بدون قيد و شرط رژيم صهيونيستي به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي و نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي بر تمامي تاسيسات هسته اي اين رژيم شد.
نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل با يادآوري گزارش هاي سازمان ملل مبني بر اين که سلاح هاي متعارف، عامل اصلي کشتار و نابودي هستند، اعلام کرد: متاسفانه توليد گسترده اين گونه سلاح ها و صادرات آنها به مناطق درگيري، همچنان ادامه دارد که نمونه اين روند هشدار دهنده، واردات گسترده تسليحات از سوي تعدادي از کشورهاي حاشيه خليج فارس است که بيشتر آنها نيز براي کشتار مردم و نابودي يمن مورد استفاده قرار مي گيرد.
1429 ** 1908
ناشر : افشار دارابي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد از کشته شدن دو نفر در اثر تیراندازی در جشن عروسی خبر داد و گفت: متاسفانه در اثر تیراندازی شامگاه هفتم اردیبهشت ماه در جشن عروسی، دو نفر کشته شدند. 

یزدان افشاری‌پور در گفت و گو با ایسنا با ابراز تاسف از بکارگیری سلاح گرم در مراسم شادی به عنوان یک سنت غلط که به دفعات شاهد تبعات مرگبار بودیم، اظهار کرد: شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت ماه در یک جشن عروسی، یکی از میهمانان اقدام به تیراندازی کرده که براثر این اقدام، خواهر و خاله داماد در دم جان باختند. 

وی استفاده از مشروبات الکی را نیز در عدم کنترل احساسات فردی از دیگر علل تیراندازی‌های مرگبار به عنوان یک فرهنگ غلط نام برد و افزود: متاسفانه حادثه اخیر به دست فردی رقم خورده که در اثر استفاده از مشروبات الکلی و با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی نموده و دو خانم ۲۴ و ۳۰ ساله قربانی این جهالت و هنجارشکنی شدند. 

در حالی فرماندار عنبرآباد از هشدار نسبت به خطرات جانی ناشی از تیراندازی ها در جشن‌ها سخن به میان آورد که متاسفانه علی رغم تذکر به صاحبان مراسم شادی و عروسی، شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. 

اگر چه رئیس شورای تامین شهرستان عنبرآباد از اهتمام ویژه در برخورد با عاملان هر گونه هنجارشکنی در سطح منطقه و جشن‌ها خبر می‌دهد که پیش از این دستگاه‌های قضایی و امنیتی طی نشست‌های خبری از جمع آوری تعداد قابل توجهی سلاح غیرمجاز خبر داده‌اند. 

افشاری پور برخورد جدی با تهیه، توزیع و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و سلاح‌های غیرمجاز را از برنامه‌های ویژه عنوان کرد که در سطح جنوب کرمان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

فرماندار عنبرآباد از متولیان امر فرهنگ و هنر خواست در این راستا ورود کنند و با این شیوه تبعات مرگبار استفاده از سلاح در جشن‌ها و مصرف مشروبات الکلی را به تصویر بکشند که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خوهد بود. 

اینکه فرماندار عنبرآباد دست استمداد به سوی جامعه فرهنگ و هنر دراز کرده، جای خرسندی است اما از طرفی تاکنون هیچ گونه اقدام عملی از طرف شورای فرهنگ عمومی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر نسبت به بازار گرم هنجارشکنی‌های ناشی از بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز دیده نشده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی این روزهای شاهد ضریب نفوذ محتواهای شبکه‌های اجتماعی در بدنه جامعه هستیم که حتی از این ابزار ارزان قیمت و قابل دسترس هم آنگونه که انتظار می‌رود در راستای روشنگری نسبت به تبعات دو فرهنگ غلط و کشنده بنام حمل سلاح و مصرف مشروبات الکلی استفاده نشده و هر روز به نوعی شاهد تلفات جانی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!