Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@02:02:33 GMT

اسماعیل ولد الشیخ خواستار توقف جنگ در یمن شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۵۹۹۳

اسماعیل ولد الشیخ خواستار توقف جنگ در یمن شد

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن در سخنانی گفت از شورای امنیت می‌خواهم از همه نفوذ خود برای متوقف کردن جنگ در یمن استفاده کند.

به گزارش بولتن نیوز، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن در جلسه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهم از همه نفوذ سیاسی و اقتصادی خود برای فشار آوردن به طرف‌های درگیر در جنگ یمن به منظور پایبندی به مسیر صلح استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولد الشیخ گفت: حمله ای هوایی به یکی از مناطق حومه صنعا پایتخت یمن در بیست و پنجم ماه اوت گذشته، به کشته شدن بیست و چهار تن انجامید.

او افزود: بمباران صنعا در پانزدهم و هجدهم سپتامبر گذشته به کشته شدن شماری از غیرنظامیان از جمله هشت کودک منجر شد. همواره به طرف‌های درگیر در یمن ضرورت توجه به هدف قرار ندادن غیرنظامیان را که جزء قواعد درگیری است، متذکر شده ایم.

او گفت: تلاش‌های مستمر و پیوسته ای برای از سرگرفتن فعالیت بانک مرکزی یمن با هدف شروع مجدد پرداخت حقوق کارمندان وجود دارد.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن افزود: در جنگ در جریان در یمن، پیروزی وجود ندارد. رساندن کمک‌ها به الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا، گام‌هایی ضروری هستند. پیشنهادی جامع وجود دارد که شامل تلاش‌هایی بشردوستانه و راه حلی سیاسی برای بحران یمن است.

ولد الشیخ احمد در ادامه گفت: یک سوم از استان‌های یمن از خطر گرسنگی و شیوع وبا رنج می‌برند. وبا در یمن، بدترین حالت این بیماری در تاریخ جهان است.

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن همچنین گفت: از شورای امنیت می خواهم از همه نفوذ خود برای متوقف کردن جنگ در یمن استفاده کند.

او همچنین گفت: این جنگ در یمن اوضاعی اسفبار در همه زمینه های زندگی از خود برجای گذاشته است، به گونه ای که اقتصاد رو به زوال می رود و استفاده از درآمدهای کم دولت، برای حمایت مادی از جنگ، باعث تاخیر در پرداخت حقوقی می شود که میلیون‌ها تن از یمنی ها به آن وابسته هستند.

اسماعیل ولدالشیخ احمد افزود: از تلاش‌های بانک جهانی و یونیسف برای کاهش تبعات بحران اقتصادی در این زمینه تقدیر می‌کنم. بخش اول کمک های نقدی به خانواده های یمنی بسیار نیازمند در بیستم ماه اوت به آنان پرداخت شد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، آرتی نوشت: تلویزیون اسرائیل گزارش داده است: «صباح عبدالسلام هنیه» خواهر اسماعیل هنیه آزاد شد و در منزل خود در بئر السبع تحت حصر خانگی قرار گرفت.

نیروهای اسرائیلی صباح عبدالسلام هنیه را ماه گذشته به «ظن ارتباط با حماس و ترغیب به ارتکاب اقدامات تروریستی در اسرائیل» بازداشت کرد.

براساس اعلام تلوزیون اسرائیل، خواهر اسماعیل هنیه پس از تشکیل کیفر خواست علیه وی به اتهام «حمایت از تروریسم و ارتباط با گروههای تروریستی» آزاد و در خانه اش در بئرالسبع تحت حصر خانگی قرار گرفت.

گفتنی است اول آوریل گذشته نیروهای اسرائیلی وارد خانه صباح عبدالسلام ۵۷ ساله شدند و او را بازداشت کردند. ارتش اسرائیل مدعی شده بود که در خانه او «اسنادی را پیدا کرده است که ارتباط او با اقدامات ضد امنیتیی خطرناک را اثبات می کند.»

کد خبر 848874 منبع: شفقنا برچسب‌ها فلسطین - اسماعیل هنیه اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم
  • دعوت ۶ سپاهانی و ۲ ذوب‌آهنی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است