Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه تعداد دانشجویان برخی از مراکز عالی آموزشی نسبت به 10 سال گذشته به یک چهارم کاهش یافته است، گفت: با توجه به این شرایط خبر گلنک زنی طرح های عمرانی دیگر چندان مهم نیست و ما به دنبال ارتقای کیفی مراکز آموزشی هستیم.

به گزارش ایرنا، سیدضیا هاشمی روز سه شنبه در جلسه روسای دانشگاه های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهکارهای توسعه کیفی توجه به پایان نامه های دانشجویی است، افزود: روسای دانشکده های دولتی در کشور پایان نامه ها را به ارائه راهکار عملی برای پیشرفت کشور و ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه سوق دهند و از پرداخت به مقاله های خنثی اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از بررسی دوباره طرح بومی گزینی در دانشگاه ها خبر داد و اضافه کرد: این طرح در راستای احیای عدالت اجتماعی در مراکز آموزش عالی مورد بررسی دوباره قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید وارد چالش های ملی شود، اظهار کرد: دانشگاه باید راهکارهای لازم برای مقابله با مشکلات مختلف را ارائه دهند.
سرپرست وزارت علوم با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه از رئیس دانشگاه ارومیه خواست تا پژوهشکده دریاچه ارومیه به طور جد اقدام به پژوهش و ارائه راهکار عملی برای احیای نگین آبی آذربایجان کند.
هاشمی با بیان اینکه نمی توان با سیاست های دهه 1360 شمسی اقدام به برنامه ریزی برای آینده کرد، افزود: دانشگاه فضایی پویا می طلبد تا همگام با جامعه اقدام به افزایش آگاهی مردم کند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد میان اقوام مختلف در کشور گفت: دانشگاه در تقویت روحیه تعامل، همبستگی و وحدت میان اقوام نقش کلیدی و تاثیرگذار دارد و وزارت علوم در این راستا سیاست های مختلفی را اجرایی می کند.
وی با بیان اینکه وزارت علوم پرداخت علمی و تخصصی در زمینه اتحاد بین اقوام را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: حس اخوت بین اقوام باید تقویت شود.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت حفظ وحدت بین اقوام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تنش های قومی را ناروا می دانند و این باید مدنظر و سرمشق مسئولان مربوطه قرار گیرد.
سرپرست وزارت علوم با اشاره به نقش دانشگاه ارومیه در ایجاد همبستگی بین اقوام افزود: این دانشگاه در استانی واقع شده که موزائیکی از اقوام است و می تواند با ورود تخصصی و علمی به این حوزه نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
به گزارش ایرنا، برخی از طرح‌های عمرانی دانشگاه ارومیه از جمله دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت با حدود 21 هزار مترمربع مساحت با حضور سرپرست وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.
هم اکنون 15 هزار و 196 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند.
شبک**3214/2093**1392**** خبرنگار: شاهین سپهراد ** تنظیم: صابر چهرقانی**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیئ‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ 10 بهمن 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت‌های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقا و سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات