Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس اداره توسعه انجمن هاي اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش از برگزاري دومين جشنواره ملي پوشاک مدارس در بهار 97 خبر داد و گفت: با برگزاري اين جشنواره و دخالت دادن انجمن اوليا و مربيان، پوشاک دانش آموزان ساماندهي مي شود.

محمدرضا ولي زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ايرنا اظهار داشت: اکنون تعامل و ارتباط خوبي بين وزارت آموزش و پرورش و کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برقرار شده و قصد داريم با برگزاري جشنواره ملي پوشاک مدارس، بهترين و مناسب ترين طرح هاي توليدکنندگان و طراحان را جمع آوري کرده و مجموعه اي از طرح ها را به استان ها اعلام کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اولين جشنواره ملي لباس دانش آموزي، سال گذشته در بوستان گفت و گو برگزار شد اما بازخورد چنداني نداشت و آموزش و پرورش نيز اين جشنواره را جدي نگرفت اما تلاش خواهيم کرد در دوره آتي، نقش اين جشنواره براي رفع برخي مشکلات و گلايه هاي خانواده ها از لباس فرم دانش آموزان پررنگ شود.
رئيس اداره توسعه انجمن هاي اوليا و مربيان با بيان اين مطلب که با اين اقدام ارتباط مناسبي بين توليد کننده، طراح و انجمن اوليا و مربيان مدارس برقرار خواهد شد تا بهترين لباس فرم مدرسه با جنس و قيمت مناسب به دانش آموزان ارائه شود، افزود: از آنجا که متولي اصلي پوشاک در کشور کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، اين کارگروه تعامل مثبتي با طراحان لباس دارد.
وي ادامه داد: اکنون نقدهاي بسياري به لباس فرم دانش آموزان در زمينه جنس نامرغوب و طرح ها وارد است و اعلام مي شود که طرح ها به هيچ وجه با اقتضائات بومي، ملي و فرهنگ نواحي ما متناسب نيست، به همين دليل تلاش خواهيم کرد تا طراحان دانشگاهي و بخش خصوصي را وارد عرصه کنيم تا شرايطي فراهم شود که توليدگان، طراحان، والدين و وزارت آموزش و پرورش در يک تعامل چند سويه، وضعيت پوشاک دانش آموزان را ساماندهي کنند.
رئيس اداره توسعه انجمن هاي اوليا و مربيان يادآور شد: هر سال شاهد ارائه پوشاک با جنس و طرح نامرغوب به دانش آموزان هستيم به گونه اي که اين لباس ها به دليل استفاده بيش از حد از جنس پلاستيک به سرعت کهنه شده و چندان قابل استفاده نيست.
به گفته ولي زاده بعد از برگزاري جشنواره، بهترين طرح ها و مدل ها در قالب کتابچه اي به استان ها ارسال مي شود تا انجمن اوليا و مربيان مدارس طرح مورد نظر را انتخاب کرده و با طراحان و توليد کنندگان قرار داد ببندند.
وي عنوان کرد: اگر والدين را از چرخه انعقاد قرارداد با توليد کنندگان و طراحان خارج کرده و آنها را از تصميم گيري براي انتخاب نوع لباس حذف کنيم و نقش آنها را ناديده بگيريم به باور و اعتماد عمومي والدين آسيب وارد مي شود و بايد اوليا در حوزه پوشاک، خدمات حمل و نقل و سبد غذايي فرزندان خود تصميم بگيرند.
رئيس اداره توسعه انجمن هاي اوليا و مربيان اضافه کرد: تا آنجا که مغايرت قانوني نداشته باشد بايد از نقش و نظر والدين براي موضوعات مختلف در مدارس بهره گرفت و در اين ميان وزارت آموزش و پرورش نيز از اين مساله حمايت مي کند.
فراهنگ**1883**1055
خبرنگار: مريم جلوداران**انتشار: زينب کارگر
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند