Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان خرم‌آباد گفت: شورای شهر و شهرداری باید جلوی ایجاد ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بگیرند و مانع شکل‌گیری مناطق حاشیه‌ای شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سعید رازانی شامگاه سه‌شنبه در نهمین جلسه علنی شورای شهر خرم‌آباد که در سالن جلسات شورای شهر خرم‌‌آباد برگزار شد اظهار داشت: مردم از همه مسئولان انتظار دارند اما از شورا و شهرداری انتظار بیشتری دارند و هرگاه در خیابان مشکلی ببینند آن را لمس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم مشکلات شهر را تیزبینانه می‌بینند و برای مثال وجود پارکینگ برای پاساژها و ساختمان‌های تجاری یکی از مطالباتی است که مردم پیوسته از شهرداری و شورای شهر داشته‌اند.

دادستان خرم‌آباد با اشاره به اینکه چند سال پیش پیگیر موضوع پارکینگ برای پاساژهای جدید بودیم، عنوان کرد: نمی‌شود خیابان‌های شهر خرم‌آباد پارک ‌ممنوع بوده و از طرفی نیز هیچ پارکینگی وجود نداشته باشد پس باید برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

وی بیان کرد: چون خرم‌آباد در وسط رشته‌کوه زاگرس قرارگرفته است جای دیگری برای ایجاد پارکینگ ندارد پس باید از راه‌های دیگری وارد شویم.

رازانی با تأکید بر اینکه در کارها باید برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: در اجرای برنامه‌ها ممکن است برای اعضا شورا ناراحتی داشته باشند و این در حالی است که شورای شهر نماینده همه 400هزار نفر مردم این شهر هستند‌.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات شورای شهر برای کل شهر است پس باید طوری عمل شود که در آینده جوابگو باشیم.

دادستان خرم‌آباد اظهارداشت: در هر کاری ناراحتی وجود دارد و در این زمینه نیز چاره‌ای وجود ندارد چراکه مجبور هستیم به خاطر حفظ نظم شهری بعضی کارها انجام شود و درجاهایی ناچاریم دلخوری‌های مردم را به نفع و مصلحت جامعه تحمل‌کنیم.

وی افزود: در بحث اقدام و عمل نیز باید کارها با عمل نشان داده شود و نمود کارها مشاهده شود چراکه گفتن آسان است ولی عمل شرط است و لازم است که پای‌کار باشیم و شبانه‌روزی کارکنیم.

رازانی بابیان اینکه اگر پشت هر کاری اراده باشد می‌توان آن را انجام داد، عنوان کرد: در جنگ تحمیلی نیز اراده در کنار عوامل دیگر سبب شد که پیروز شویم و این امر نشان می‌دهد که بیشتر باید دنبال کار عملی باشیم و به هر صورت که شد باید کارها را انجام دهیم و معطل عوامل مختلف نمانیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم شهر نظم داشته باشد باید از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری شود، بیان کرد: مبارزه و برخورد باکسانی که ساخت‌وساز غیرمجاز کردند و در دل کوه خانه ساخته‌اند باید انجام گیرد.

دادستان خرم‌آباد تصریح کرد: اگر در شهر ساخت‌وساز غیرمجاز انجام گیرد مناطق حاشیه‌ای ایجادشده و به دنبال آن مشکلات دیگری اعم از ایجاد توقع برای جمع‌آوری زباله‌ها و ایجاد فضای سبز به وجود می‌آید.

وی گفت: اعضای شورای شهر و شهرداری باید با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز از این امر جلوگیری کرده و مانع شکل‌گیری مناطق حاشیه‌ای بیشتر شوند، چراکه مسئولیت افرادی که در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیر استاندار زندگی‌ می‌کنند بر عهده آن‌ها است.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیر قانونی عرصه های کشاورزی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم.

صالح محمدی ‌در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اظهار کرد: این قانون مورد تایید شورای نگهبان بوده و توسط رئیس جمهور به دستگاه ها ابلاغ شده و لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تکلیف دارند، افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی خط قرمز ماست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سختی های مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تصریح کرد: برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم.

محمدی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان براساس تکلیف ابلاغی و از طریق سامانه های در اختیار و به کمک دستگاه قضا در جلوگیری از دست درازی به اراضی ملی و کشاورزی با احدی تعارف ندارد، گفت: از مردم انتظار داریم گزارش‌های تغییر کاربری را اعلام کنند تا از طریق گشت امور اراضی و یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی جلوی تغییر کاربری‌ها را بگیریم و ساخت و سازها را متوقف کنیم.

وی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی را در خط مقدم مبارزه با تغییر کاربری اراضی ملی دانست و ادامه داد: در گذشته برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز مشمول زمان می شد و فرایند رسیدگی طولانی بود، اما اکنون بلافاصله از اختیارات قانونی استفاده می کنیم و هرگونه تغییر کاربری و تیغه گذاری به محض صدور اخطار، تخریب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی سریعا برخورد می کنیم و اجازه ایجاد هزینه در منابع و مصالح کشور را نمی دهیم، یادآور شد: هرگونه عملیات ساخت و ساز را متوقف می کنیم تا بنایی احداث نشود، زیرا فعل تغییر کاربری غیر قانونی بوده و لذا اختیار توقف عملیات را داریم.

وی از انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیر قانونی عرصه های کشاورزی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: با توجه به افزایش حضور غیر بومی ها در تعطیلات نوروز، شاهد برخی تغییر کاربری ها هستیم که همه شناسایی و برای آنها اخطار صادر شده و در حال اجرای حکم هستیم. این اقدامات با هماهنگی استانداری و معاونت عمرانی استاندار و فرمانداران و دادستان ها انجام گرفته و گزارش ها به صورت هفتگی به دستگاه قضا ارسال می شود.

محمدی هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی را ممنوع دانست و تاکید کرد: طبق تکلیف رئیس کل دادگستری استان، صدور مجوزها باید از طریق پنجره واحد انجام شود و لذا دستگاه های خدمت رسان از جمله آب و برق و گاز اجازه ارائه زیرساخت را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از دهیاران خواست در راستای منویات رهبر انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور و دستور استاندار از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنند و افزود: دهیاران در کنار جهاد کشاورزی و دستگاه قضا باشند و به غیر بومی ها اجازه ساخت و ساز غیر مجاز را ندهند.

وی با بیان اینکه شاهد برخی تغییر کاربری ها در اراضی شالیزاری و باغات چای هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون تغییر کاربری ها کم شده و باید به صفر برسد. البته افرادی که به دنبال خرید زمین و ساخت و ساز در روستا هستند باید به ادارات بنیاد مسکن مراجعه و در قالب طرح هادی اقدام کنند. عرصه ها باید قابلیت احداث بنا داشته باشند و لذا ساخت و ساز در خارج از محدوده طرح هادی غیر قانونی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!