Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: عده‌ای از این فرصت که مردم در تنگنا هستند برای منافع شخصی استفاده کردند و برخی تجهیزات پزشکی را به مردن گرگان می‌فروشند و باید نظارت بر توزیع و فروش تجهیزات پزشکی در کشور افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، غلامرضا اصغری پیش از ظهر امروز در آیین بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی با بیان اینکه خدمات ارزشمندی در طرح تحول سلامت اتفاق افتاده اظهار داشت: نقش تجهیزات پزشکی در طرح تحول سلامت تعیین کننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امید داریم خروجی‌های این همایش به بهبود فعالیت‌های استان‌ها کمک کند، گفت: امروز وضعیت بهتری نسبت به قبل از طرح تحول سلامت در کشور داریم و در اجرای طرح تحول سلامت وزیر بهداشت نقش اساسی داشت.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از برنامه‌های مهم کشور است، افزود: براین اساس بود که وزیر بهداشت در مجلس بالاترین رای اعتماد را از نمایندگان مجلس گرفت.

اصغری به فروش تجهیزات پزشکی با چند برابر قیمت در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: عده‌ای از این فرصت که مردم در تنگنا بودند برای منافع شخصی استفاده کردند و برخی تجهیزات پزشکی را به مردن گرگان می‌فروشند و باید این موارد را سامان دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: خدمت به مردم و رضایتمندی در مردم باید تداوم پیدا کند و روز به روز بهتر شود و یکی از معضلاتی که با آن رو به رو هستیم منابع مالی است.

اصغری گفت: چرا تجهیزاتی که نصف قیمت بازار است با چنین قیمت‌هایی در بازار عرضه شود و چرا یک عده‌ای با وجود تنگناهای مالی به جیب و منافع خود نگاه کنند.

وی تاکید کرد: شما مدیران تجیهزات نیستید و مدیران نظارت بر تجهیزات هستید که این انتظار را داریم که از مدیران نظارت‌ها را اعمال کنند و با برنامه‌ریزی و سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که تعریف شده باید نظارت کامل شود و بررسی شود تجهیزاتی که خریده می‌شود تا چه میزان مورد نیاز است.

اصغری افزود: ما در سیستم خود گرفتاریم و نظارت‌های ما کامل نیست و نیاز است برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی انجام شود و به دنبال توانمند کردن حوزه نظارتی هستیم تا مدیران تجهیزات موثرتر عمل کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: سرعت پیشرفت علمی زیاد است و در سال‌های آینده تجهیزات با تکنولوژی بالاتری عرضه می‌شود و ما باید تجهیزات و نظارت خود را با این پیشرفت‌ها ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: باید نظارت خود را به بخش خصوصی اعمال کنیم و مردم باید به این اعتماد برسند که چیزی که فروخته می‌شود استاندارد لازم را دارد و به سلامت آنها کمک می‌کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه باید با متخلفان به صورت قاطع برخورد شود، یادآور شد: در تلاش هستیم سیاست‌های بهتری اعمال کنیم و نظارت‌ها بر ورود کالاهای قاچاق افزایش یابد و این نیازمند همکاری با متولیان حوزه قاچاق است.

انتهای پیام/

R41471/P1486/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد

 به گزارش تابناک،شفقنا نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تاکید بر نقش «خانواده» در ایجاد فرهنگ سلامت گفت: در سال ۲۰۵۰ جمعیت افعانستان به نزدیک به ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر، جمعیت پاکستان به حدود ۴۰۰ میلیون نفر و جمعیت عراق به ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد و جمعیت کشور ما هم به حدود ۹۰ میلیون نفر می‌رسد که باید به بحث جمعیت کشور توجه کنیم.

علیرضا اولیائی منش اظهار کرد: ادبیات علمی و مطالعات جهانی نشان می‌دهد که موضوع مشارکت مردم تا سطح محلات پیش رفته است؛ اما درباره مشارکت خانواده در حوزه سلمت خیلی مطلبی وجود ندارد؛ چراکه خانواده و خانواده محوری خیلی در ادبیات غربی جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه دنیا در حوزه سلامت مطالعاتی تا سطح محله داشته است؛ اما پس از آن به سطح فرد و نه خانواده تاکید دارد، توضیح داد: مطالعات جهانی پس از سطح محله، فرد محور می‌شود و درواقع محوریت خانواده مخصوص جوامع اسلامی و سنتی‌تر است که به باغ وحش دهکده جهانی نپیوسته‌اند و در این فرهنگ است که مادر به عنوان محور خانواده شکل دهنده این تمدن نوین است که ما می‌خواهیم مدعی آن باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: زنان این جامعه باید در شکل دهی این رویکرد نوین و مقابله با این هجمه پوچ موجود در سطح دنیا که ته آن افسردگی و پوچی است مقابله کنند. باید به فرهنگ زیبا، سنتی و عیر ماشینی خود برگردیم و خودباوری داشته باشیم. فکر نکنیم مدینه فاضله جای دیگری است. اعتقادم این است که اگر شرایط اقتصادی فراهم باشد مردم باید جهان گردی کنند، دنیا را ببینید و بعد به کشور برگردند و با عشق و علاقه به داشته‌های خود بچسبند.

اولیائی با بیان اینکه فضای مجازی ایده ال‌هایی دست نیافتنی برای مردم می‌سازد، با اشاره به مطالعه‌ای انجام شده در این خصوص عنوان کرد: مطالعه‌ای انجام شده در سوئیس می‌گوید افرادی در کشور‌های غرب در فضای مجازی غرق هستند ۴۰ درصد افسرده‌تر از بقیه مردم هستند؛ چراکه فضای مجازی انسان را از فضای واقعی دور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به خانواده محوری برگردیم، درباره اهمیت امیدآفرینی افزود: در همه دنیا تلاطم و مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما در این حوزه امید آفرینی خیلی مهم است. ازدواج را خیلی سخت گرفتیم، حوزه‌های فرهنگی باید روی بحث ازدواج آسان تاکید کنند. در سال ۲۰۵۰ جمعیت افعانستان به نزدیک به ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون نفر، جمعیت پاکستان به حدود ۴۰۰ میلیون نفر و جمعیت عراق به ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد و جمعیت کشور ما هم به حدود ۹۰ میلیون نفر می‌رسد که باید به بحث جمعیت کشور توجه کنیم.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: ازدواج و فرزندآوری یک موضوع نشاط آفرین است، اغلب جوانان اگر ذره‌ای امید داشته باشند، علاقمند به ازدواج و فرزند آوری هستند؛ اما در حال حاضر قدری ناامید هستند و آینده را بدون پایداری می‌بینند. باید در حوزه امید آفرینی کار کنیم و متقابلا مسئولین نیز در حوزه ثبات اقتصادی فکری کنند تا امید ایجاد شود.

اولیائی با اشاره به تاسیس “خانه‌های مشارکت مردم” توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح محلات تهران، توضیح داد: پیش‌تر فقط یک خانه مشارکت مردم در منطقه ۱۷ تهران یعنی مرکز مهرگان را داشتیم، اما در حال حاضر به ۱۰ منطقه رسیده است. این خانه‌های مشارکت همان مراکز جامع سلامت ما هستند که هیات امنای مردمی دارند و در بحث آسیب شناسی مشکلات محله کار می‌کنند، خودشان آسیب شناسی و نیاز سنجی و برنانه ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محوریت ما باید اهمیت دادن واقعی به مردم باشد، خاطرنشان کرد: دستورالعملی شهرداری تهران برای یکپارچه کردن مسائل مربوط به این حوزه آماده کرده است که ویرایش آخر را می‌گذراند و بخش بهداشت هم یکی از بخش‌های آن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ارتباط بین اقتصاد و سلامت نیز توضیح داد: کاملا بحث‌های اقتصادی بر روی سلامت مردم موثر است، اما از آن مهمتر اثر چشم و هم چشمی‌ها بر سلامت است. از سوی دیگر مردم باید برای حل مشکلات اقتصادی پای کار آیند. نمی‌توان همه بار این موضوع را از دولت طلبید. اگر این مشارکت مردمی محقق شود در حوزه اقتصاد هم اتفاقات خوبی می‌افتد، نباید فرهنگ تجمع ثروت را داشته باشیم.

 

دیگر خبرها

  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی