Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال برای ۱۱۴ واحد تولیدی، پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شد.

محمدرضا حاجی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری صادره در استان مرکزی در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال برای 114 واحد تولیدی، پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و 970 میلیارد ریال صادر شده که دو هزار و 176 نفر در این واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 223 پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال دو هزار و 956 نفر در استان مرکزی صادر شده است، میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه صنایع هم در سال 95 مبلغ 9 هزار و 106 میلیارد ریال بوده است.

حاجی پور بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته با اقدامات و تمیهدات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین حمایت و مساعدت‌های مدیران ملی و استانی در راستای برطرف کردن مشکلات طرح‌های در دست اجرا، میزان سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری صادر شده در 6 ماهه نخست سال 96 در مقایسه با سال گذشته 56 درصد و از نظر اشتغال 78 درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال هم 319 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بالغ بر 32 هزار و 614 میلیارد ریال و اشتغال هشت هزار و 473 نفر در استان صادر شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: لازم به ذکر است براساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده استان مرکزی با دارا بودن بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ، رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی کشور را دارا است.

حاجی‌پور اضافه کرد: تولیدات شاخص استان شامل محصولات پتروشیمی، ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ای و نیروگاهی، ماشین‌آلات سنگین، انواع واگن و لوکوموتیو، شیشه، آلومینیوم و عایق رطوبتی است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین