Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فتح الله نوروزی صبح امروز در همایش دانشجویان جدید الورود دانشگاه پیام نورشهرستان جم با تبریک سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان به دانشگاه پیام نور جم، راه سعادت و کمال برای انسان را علم‌آموزی دانست و اظهار داشت: به فرمود: ه امام راحل کلید سعادت هر جامعه اهالی علم و دانشجویان هستند و باید دوران دانشجویی را قدر دانست و از این فرصت برای رشد فردی و اجتماعی بهره جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نقش مهم دانشجویان در راه توسعه و پیشرفت جامعه خاطر نشان کرد: دانشجویان باید با کسب علم، دانش و پژوهش ضمن توسعه علمی کشور زمینه را برای توسعه و پیشرفت بخش‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم کنند.

فرماندار جم، با تاکید بر شکوفا شدن خلاقیت‌های دانشجویان و توجه به کارآفرینی تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت و ارتقای فردی و اجتماعی، تحصیل و اخذ مدرک به تنهایی کافی نیست و دانشجو باید بتواند با خلاقیت و مهارت آموزی، علاوه بر تامین شغل برای خود، نقش خود را به عنوان کارآفرین در جامعه ایفا کند.

نوروزی، ثبت نام در دانشگاه و حضور در کلاس درس را گام اول برای رسیدن به موفقیت دانست و تاکید کرد: قطعا موفقیت بدون تلاش، مطالعه همه جانبه و مطالبه‌گری مستدل و منطقی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجوی موفق دانشجویی است که بتواند منشا اثر و تاثیر در جامعه باشد و پیشگام تحولات اجتماعی سیاسی شود گفت:رخوت دانشجویی و عدم توجه به جامعه و مشکلات آن، از آسیب‌های جدی محیط دانشجویی است و دانشجویان باید با مطالبه‌گری و ارائه راهکار‌ها و حضور فعال در برنامه‌های سیاسی، اجتماعی نقش خود را به عنوان مصلح اجتماعی ایفا کنند.

فرماندار جم افزود: با خدمت صادقانه و نیت خدمت دانشجویان وارد عرصه فعالیت‌های علمی، اجتماعی، سیاسی شوند و نهادینه کردن سیاست با نیت اصلاح امور را رسالت خود را نسبت به جامعه بدانند.

نوروزی با بیان اینکه نگاه دولت به حوزه دانشجویی نگاهی سهل گیرانه است گفت: این فرصت مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات دانشجویی و رشد و تعالی فکری جامعه است.

وی با بیان اینکه همه باید از تمام سلیقه‌ها و نظرات جامعه دانشگاهی در راستای مدیریت مطلوب بهره‌مند شوند تصریح کرد: از پیشنهاد‌ها و ایده‌های اساتید و دانشجویان در راستای پیشرفت دانشگاه و جامعه حمایت می‌شود.

فرماندار جم با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های دانشگاهی در این شهرستان افزود: بی شک برای رسیدن به جامعه متعالی نیازمند دانشجویان سرزنده، بانشاط و فعال هستیم و دانشگاه پیام نور جم می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد.

نوروزی، مشکل اشتغال را از دغدغه‌های مهم و اساسی همه مردم و مسئولان کشور به خصوص جوانان تحصیل‌کرده دانست و تاکید کرد: دانشجویان باید در کنار علم و دانش، مهارت آموزی را با جدیت مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه جم ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری برخوزردار است گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری جم به خوبی تبیین و معرفی نشده و انتظار می‌رود دانشجویان پیام نور جم در این راستا به شهرستان کمک کنند.

فرماندار جم با بیان اینکه سه دانشگاه پیام نور، فنی مهندسی و آزاد اسلامی برند‌های علمی شهرستان جم هستند خاطر نشان کرد: تلاش شده در حد توان و بضاعت در راستای بهبود سخت افزاری به این سه دانشگاه در شهرستان جم کمک شود و قطعا در ادامه نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود.

نوروزی با اشاره به تکمیل شدن دانشکده فنی مهندسی دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر در شهرستان جم تصریح کرد: در این راستا ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان جم برای احداث فاز نخست دانشکده فنی و مهندسی جم اختصاص یافت که امید می‌رود هر چه زودتر شاهد عملیاتی شدن این پروژه مهم علمی باشیم.

انتهای پیام /پ

۲۰ میلیارد ریال برای احداث دانشکده فنی و مهندسی جم اختصاص یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد

مصاحبه خبرنگار ایسکانیوز استانی با حسن محمدی عضو هیئت علمی معارف اسلامی دانشگاه آزاد ارومیه در سالروز گرامیداشت شهید مرتضی مطهری و روز معلم.

حسن محمدی دارای مدرک دکترای تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ارومیه از سال ۱۳۹۴ تا کنون و مدیر گروه معارف اسلامی از تاثیرات یک استاد در جامعه اینگونه سخن گفت: یک استاد موفق باید بتواند در دانشجوی خود و در جامعه تاثیر مثبتی ایجاد کند و ما این تاثیر مثبت را عملا در جامعه بتوانیم مشاهده کنیم، هم در اخلاق و هم در رفتار دانشجو تغییر ایجاد کند. به نظر من استاد در جامعه باید الگو باشد و دیگران از او سرمشق بگیرند و اگر این جایگاه را داشته باشد آن جامعه میتواند به جامعه ای موفق تبدیل شود که استاد در آن در جایگاه واقعی خود قرار گرفته.


وی درباره معیار های یک استاد خوب گفت: یکی از معیارهای یک استاد خوب در وهله اول اخلاق اوست و تا زمانی که استاد ما یک استاد اخلاق مدار نباشد و مهربانی و عطوفت را در درس خود نگنجاند تاثیری بر دانشجو نخواهد گذاشت، پس اولین معیار برای یک استاد از نظر بنده اخلاق استاد و منش و روش برخورد وی است و دومین معیار استاد علم اوست که باید دارای علم به روز نافع و موثر برای دانشجویان باشد، ینی علمی به دانشجویان ارائه دهد که به درد زندگی امروزی آن ها بخورد و بتوانند مشکلی از مشکلات آنها را حل بکنند و این ها اساسی ترین معیار ها برای یک استاد است.

وی درباره انتظاراتش از دانشگاه گفت: در اخر من درخواستم از دانشگاه ازاد جایگاه استاد هست هم از نظر اجتماعی هم از نظر اقتصادی و اینکه نظم و انظباط در دانشگاه حاکم باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد.


محمدی در پایان گفت: ما اساتید انتظار خیلی زیادی از دانشجویان نداریم، اینکه دانشجویان ما ارزش و جایگاه استاد را حفظ کنند، هم در برخورد و اخلاق و منش و هم اینکه علمی که از استاد می‌آموزند را بتوانند در زندگی خود به کار بگیرند و موفق شوند انتظارات ما براورده می‌شود و من احساس میکنم که مقام و جایگاه یک معلم نسبت به زمان های گذشته پایین‌تر آمده و همینکه انتظار داریم جامعه ارزش و جایگاه استاد و معلم را حفظ کند و معلمین در بالاترین درجه جامعه قرار بگیرند.

خبرنگار : ثنا عسگری انتهای خبر/ کد خبر: 1229142

دیگر خبرها

  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • جزئیات یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی