Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:02:05 GMT

خشونت زبانی مقدمه خشونت‌های دیگر است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۳۲۱۳

خشونت زبانی مقدمه خشونت‌های دیگر است

اصفهان - معاون سما دانشگاه آزاد اصفهان گفت: خشونت زبانی مقدمه خشونت‌های دیگر است که ما از آن غافل هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحیم مدنیان پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از منتخبان پرسش مهر ۱۷ و افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهور با بیان اینکه فلسفه پرسش مهر سال تحصیلی ۹۷_۹۶ این است که در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را چگونه تمرین کنیم، اظهار داشت: همچنین فلسفه این پرسش مشخص شدن جایگاه ویژه پرسشگری در مدرسه و کلاس درس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان بهترین وضعیت را در پرسش مهر سال گذشته داشت و رتبه های خوبی را کسب کرده است، ابراز داشت: اما باید توجه داشته باشیم که کار نکرده هم زیاد است و باید کارهای عمیق تری انجام دهیم.

معاون سما دانشگاه آزاد استان اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه نباید موضوعات پرسش مهر در مدارس و بدنه آموزش و پرورش فراموش شود، اضافه کرد: برای مثال موضوع پرسش مهر در خصوص خشونت زدایی و ریشه یابی خیانت باید بیشتر مورد توجه باشد و روی این موضوع فعالیت‌های پژوهشی و علمی انجام شود.

وی در ادامه به عدم توجه جامعه و مسئولان نسبت به خشونت زبانی اشاره کرد و افزود: تمسخر کردن، بی اعتنایی، طعنه زدن، کنایه آمیز صحبت کردن، انتقاد کردن در حد اعتراف کیفری و ... از جمله شاخص های خشونت زبانی است.

مدنیان گفت: این در حالی است که تبعات خشونت زبانی مورد توجه قرار نمی گیرد و مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی همواره باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد، افزود: اعتیاد، آزارهای جنسی، طلاق، احساس انزوا کردن، فقر، جهل و بی سوادی، کاهش عزت نفس، و تحقیر افراد را از جمله آسیب های اجتماعی عنوان کرد که باید مورد توجه مسئولان باشد.

معاون سما دانشگاه آزاد استان اصفهان با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی سبب افزایش خشونت در جامعه می شود، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که خشونت زبانی مقدمه خشونت‌های دیگر است که ما از آن غافل هستیم.

وی در ادامه در خصوص انواع گفت‌وگو بین افراد ابراز داشت: سخن گفتن تک گویی، سخن گفتن به صورت بحث، سخن گفتن به صورت گپ زدن، مجادله و مشاجره کردن انواع گفت‌وگو است.

مدنیان با اشاره به اینکه از میان انواع سخن گفتن، بهترین نوع گفت و گو است، اضافه کرد: بیشتر اوقات کلاس های درس حالت تک گویی دارند و علت آن، فرهنگ استبدادی است که تاریخ ایران در گذشته گرفتار آن بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو

یک افسر پلیس در ایالت اوهایو آمریکا، یک مرد سیاه‌پوست ۵۳ ساله را با خفه کردن درحالی‌که دستانش دستبند خورده بود، کشت.

به گزارش ایسنا، فرانک تایسون که بنا به گزارش‌ها از یک حادثه رانندگی در منطقه کانتون فرار کرده بود، بر اساس تصاویر دوربین بدنه پلیس که به‌صورت عمومی منتشر شد، در یک مورد مشکوک بر اثر خشونت پلیس کشته شد.

به نقل از آناتولی، این سیاه‌پوست آمریکایی در حین بازداشت می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم. آنها قصد دارند من را بکشند.» این وضعیت شباهت‌هایی به مرگ سیاه‌پوست آمریکایی دیگری به نام جورج فلوید دارد که در نتیجه خشونت پلیس در سال ۲۰۲۰ کشته شد.

تایسون توسط پلیس در یک کافه‌تریا به دلیل تصادف رانندگی دستگیر شد، او را روی زمین انداختند و دستانش را از پشت دستبند زدند.

دقایقی بعد، مأموران بررسی کردند که آیا تایسون زنده است یا خیر، متوجه شدند که تایسون دیگر نفس نمی‌کشد. آنها قبل از انتقال این مرد با آمبولانس به بیمارستان، عملیات احیا را انجام دادند.

طبق بیانیه پلیس، تایسون در بیمارستان درگذشت و افسران درگیر تا نتیجه تحقیقات از کار تعلیق شدند.

این اتفاق در حالی است که مرگ فلوید برای چندین هفته باعث اعتراضات ملی و بین‌المللی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • خودداری اریک تن هاخ از پاسخ به پرسش خبرنگاران منتقد
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت