Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از برنامه‌های مصوب این صندوق برای مشارکت مالی در طرح‌های دانشجویی خبر داد و گفت: بر این اساس صندوق تا سقف 49 درصد سهامدار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

به گزارش ایسنا دکتر ذوالفقار یزدان‌مهر امروز، 19 مهرماه در بیست و ششمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، با بیان اینکه 21 نوع تسهیلات به دانشجویان اعطا می‌شود، افزود: رشد تسهیلات اعطایی افزایش داشته است، به گونه‌ای که رشد این تسهیلات از 21 تا 500 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که حمایت ویژه از دانشجویان دکترا داریم، اظهار کرد: بر این اساس 700 هزار تومان در قالب تسهیلات به دانشجویان دوره دکترا اختصاص می‌یابد، ضمن آنکه به پایان‌نامه‌های دانشجویان دکترا نیز وام ضروری پرداخت می‌شود که از ابتدای سال جاری تا کنون 21 مییلیارد تومان پرداخت شده است.

وی از تدوین سند راهبردی و کاربردی در این صندوق خبر داد و اظهار کرد: این سند در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان و بخش دیگر مربوط به سرمایه این صندوق متناسب با ماموریت‌های آموزش عالی است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اهداف این سند است، تاکید کرد: بر این اساس تا سقف 49 درصد سهام، سهامدار شرکت‌های دانش بنیان خواهیم شد و به این صورت صندوق رفاه دانشجویان با شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت مالی خواهد داشت.

وی به نمونه‌ای از این همکاری‌ها اشاره کرد و گفت: یک شرکت موفق به تولید یخچال و سوپرمارکت الکترونیکی شده بود که بخشی از این طرح از سوی صندوق رفاه دانشجویان خریداری شد.

به گفته وی، این صندوق بنا دارد که درهر خوابگاه یک سوپرمارکت الکترونیکی نصب کند.

یزدانمهر با تاکید بر اینکه با این شرکت دانش‌بنیان بر روی سود حداقلی توافق کردیم، اظهار کرد: سود مشارکت به صورت مساوی تقسیم خواهد شد.

یزدانمهر در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌های این صندوق برای حمایت از دانشجویان و تجاری‌سازی ایده‌های آنان اشاره کرد و گفت: بر این اساس به دانشجویان کارآفرین وام تعلق می‌گیرد و سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر دانشجو 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه است و به دانشجویانی که در کارگاه‌های دانشجویی کارآفرینی فعالیت دارند، وام‌هایی اعطا می‌شود.

به گفته وی، در مواردی که صاحبان طرح متقاضی مشارکت صندوق در طرح خود باشند، کمیسیون سرمایه‌گذاری صندوق پس از بررسی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

یزدان‌مهر با تاکید بر این‌که وضعیت سرمایه‌گذاری در طرح‌ها از طریق کمیسیون سرمایه‌گذاری صندوق رفاه دانشجویان فراهم است، خاطرنشان کرد: این صندوق آمادگی دارد در مواردی که کارگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، متقاضی مشارکت صندوق در اجرای طرح خود باشند، همکاری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها