Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:57:31 GMT

ایجاد ۵۳۰۰ شغل در استان کرمان طی سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۳۵۸۸

ایجاد ۵۳۰۰ شغل در استان کرمان طی سال جاری

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان، گفت: در سال جاری تاکنون 5 هزار و 300 شغل در استان ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، وحید میرزایی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: دولت برای ایجاد 970 هزار شغل در سال جاری برنامه ریزی کرده است که حداقل شغلی که باید در استان ایجاد شود، 34 هزار شغل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: 10 درصد اشتغالی که در سال جاری باید در استان کرمان ایجاد شود از محل طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.


میرزایی اظهار کرد: عدم ابلاغ به موقع اعتبارات در شش ماه اول امسال موجب کندی روند ایجاد اشتغال شده بود که در شش ماه دوم این کمبودها مشخص شده و سهمیه هر شهرستان به آن ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال ملاک ارزیابی مدیران و فرمانداران موضوع اشتغال خواهد بود، گفت: در کنار فرمانداری ها باید یک تیم مشاوره قوی نیز به کار گرفته شود و دانشگاه ها نیز درگیر کار شوند.

میرزایی ادامه داد: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری منابع بسیار زیادی به سمت استان سرازیر شود و اگر از هم اکنون برنامه ریزی نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: فرماندار در هر شهرستان محور اصلی کار در حوزه اشتغال قرار گرفته و برنامه زمان بندی نیز تدوین شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان، گفت: در سال جاری سهمیه سه هزار و 240 نفری برای استان در اجرای طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) تعیین شده است.

محمدرضا جهانگیری در ادامه افزود: بر اساس تجربه های جهانی و کشوری 70 درصد افرادی که به عنوان کارورز در دستگاه ها طرح کارورزی را می‌گذارنند، در این کارگاه ها مشغول به کار می شوند.

وی بیان کرد: تاکنون 11 هزار نفر در طرح کارورزی استان کرمان ثبت نام کرده اند و 588 واحد پذیرنده نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند که باید تعداد واحدهای پذیرنده افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: کیفی سازی کاریابیها یکی از اهداف این اداره کل است تا این کاریابی‌ها به جایگاه اصلی خود دست یابند.

رضا اسماعیلی افزود: طرح ملی «روستا تعاون» نیز به منظور فعال تر کردن روستائیان و عشایر در تولید و اشتغال در استان کرمان اجرایی شده است.

در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت های شرکت های کاریابی ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است