Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت:وزیران علوم تحقیقات و فناوری و نیرو در فرصت قانونی سه ماهه به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،حسینعلی امیری در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوالی درخصوص معرفی وزرای باقی مانده به مجلس شورای اسلامی هم گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز به مدت یک هفته برای سرکشی به حوزه های انتخابیه می روند و باید تا دو هفته آینده که مجلس مجددا تشکیل می شود صبر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد:بر اساس قانون اساسی رئیس جمهوری این اختیار را دارد وزارتخانه هایی که وزیر ندارند را با سرپرست اداره کند و الان هم دو وزارتخانه(علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو) با سرپرست اداره می شوند.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد:آیین نامه داخلی مجلس هم می گوید اگر به هر دلیلی وزارتخانه هایی وزیر نداشت رئیس جمهور می تواند برای آنها سرپرست تعییین کند.
امیری سقف زمانی پیش بینی شده در قانون اساسی برای اداره وزارتخانه های بدون وزیر توسط سرپرست را سه ماهه عنوان کرد و گفت:فعلا در همین فرجه قانونی قرار داریم. رئیس جهموری حتما دو وزیر را در فرجه قانونی معرفی خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه هم گفت: اگر سازمان مراث فرهنگی و گردشگری در قالب معاونت رئیس جمهور باشد این سازمان بهتر اداره می شود.
معاون رئیس جمهور همچنین گفت: دولت این وضعیت را به صلاح کشور می بیند وبا تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه بر اساس کارهای کارشناسی که انجام شده موافق نیست.
وی افزود: نمایندگان دولت هم در کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی نظرات کارشناسی را در این باره این موضوع به صورت مستند و مستدل مطرح می کنند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص تغییر نظام سیاسی از سیستم ریاستی به پارلمانی هم گفت: در دنیا از جهت اشکال حقوقی چهار مدل ریاستی (آمریکا)، مدل نیمه ریاستی- نیمه پارلمانی(فرانسه)، هیئت مدیره ای (سوئیس) پارلمانی( انگلستان) وجود دارد.
وی اضافه کرد:در نظام ریاستی رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و در سیستم نیمه ریاستی هم رئیس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب می شود اما در مدل پارلمانی این پارلمان است که رئیس دولت را انتخاب می کند.
امیری یادآور شد: در کشور ما چون رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شود مدل ما پارلمانی نیست.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد:اشکال حقوقی کشورها در قانون اساسی کشورها می آید و اگر بنا به تغییر اشکال حقوقی کشورها باشد باید قانون اساسی تغییر کند.
وی خاطرنشان کرد:ما معتقدیم در شرایط فعلی چون رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شود دموکراسی، رای مردم و دخالت مردم در سرنوشت سیاسی کشور بهتر و بیشتر تضمین شده است.
سیام**2021**1058**1553

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: بازی سیتی را می‌بینم، با پیژامه راحت!‏

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال امروز در خانه‌اش بورنموث را 3-0 ‏شکست داد تا دو هفته مانده به پایان فصل در صدر جدول بماند. ‏

سیتی، رقیب اصلی تیم آرتتا، با دو بازی کمتر، چهار امتیاز کمتر دارد و ‏روی کاغذ اگر دو بازی عقب مانده را ببرد از آرسنال جلو خواهد زد. ‏

بازی امروز با دو صحنه جنجالی داوری همراه بود که میکل آرتتا گفت ‏در زمین نتوانسته دید خوبی به این دو صحنه داشته باشد و بعد از ‏مسابقه هم حاضر نشده فیلم‌شان را تماشا کند. او گفت به همین ‏خاطر نمی‌تواند درباره داوری اظهار نظر کند. ‏
قبل از گل تروسار بازی در نیمه دوم برایتان سخت بود؟
چون یک صفر جلو بودیم و مقابل حریفی باکیفیت بازی می‌کردیم. اگر ‏در نیمه اول سه چهار گل بزنید شرایط در نیمه دوم فرق می‌کند ولی ‏با اختلاف یک گل حریف برای جبران فشار می‌آورد.‏

دستکش طلا برای داوید رایا؟
همه خوشحالیم. درحالیکه چند بازی باقی مانده رسیدن به این جایزه ‏برای کل تیم دستاورد بزرگی است. این پایه مهمی برای رسیدن به ‏جامها است. ‏

نظر شما درباره گل مردود بورنموث و صحنه مشکوک روی ساکا؟
جواب صادقانه‌ام این است که هیچکدام را ندیدم چون می‌دانستم ‏این سوال را می‌پرسید عمدا فیلم‌شان را تماشا نکردم. آنالیزروها ‏پرسیدند می‌خواهی ببینی و من گفتم نه، چون آنوقت مجبورم ‏واقعیت را بگویم. در صحنه خطا روی داوید من خیلی دور بودم و ‏واقعا ندیدم. در صحنه بوکایو هم آیا عمدی بود یا نه؟ واقعا نمی‌دانم. ‏

بازی سیتی را تماشا می‌کنی؟
بله، در کنار بچه‌ها و خانواده‌ام. ‏

درحالیکه پیراهن وولوز را پوشیده‌ای؟
نه. پیژامه می‌پوشم. پیژامه راحت. ‏

از پنالتی هاورتز راضی بودی؟
وقتی تصمیم داور را دیدم خیلی راضی بودم. و خیلی خوشحالم. ولی ‏وقتی بوکایو گل زد خوشحالتر هم شدم. ‏

نظرت درباره دو بازی باقی‌مانده از فصل؟
خیلی هیجان دارم. ما الان 9 ماه و نیم است که کارمان را درست ‏انجام داده‌ایم و حالا فقط 2 هفته باقی مانده. با تمام وجود ‏می‌خواهیم کار را تمام کنیم. الان نسبت به دیروز به جام نزدیک‌تر ‏هستیم و امیدوارم جام قهرمانی را به اینجا بیاوریم. ‏

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • آرتتا: بازی سیتی را می‌بینم، با پیژامه راحت!‏
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • دروسی: در بازی برگشت حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت
  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است