Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از طولانی شدن روند انتخاب گزینه وزارت علوم گله‌مند است و ممکن که این مشکل در هفته آینده حل شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، سید حمید رضا طیبی امروز در جمع خبرنگاران در مشهد، در خصوص تاخیر در انتخاب وزیر علوم گفت: با توجه حساسیت دانشگاه طبیعتا شخصیتی را می خواهند پیدا کنند که با معیارهای مختلف که مد نظر دولت است همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال انتخاب گزینه وزارت علوم تا هفته آینده

وی افزود: اطلاع دارم که با شخصیت‌های مختلف صحبت شده؛ اما هنوز آن شخصیت مد نظرشان پیدا نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از تاخیر در انتخاب گزینه وزیر علوم گله‌مند است و همچین مقداری هم به جامعه علمی که تحت پوشش وزارت علوم است برمی‌خورد که با وجود شخصیت های فرهیخته ای که داریم؛ اما این موضوع به درازا کشیده شد.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: فکر کنم که در هفته آینده این مشکل انتخاب گزینه وزارت علوم حل شود.

آیا وزیر علوم زن است؟

طیبی در پاسخ به این که آیا گزینه مورد نظر وزارت علوم زن است یا خیر؟ تصریح کرد: بیشتر بحث قابلیت افراد است، بنابراین هر کسی از خواهران این قابلیت‌ها را داشته باشد منع برای انتخابش نیست.

مطالبات رئیس جهاد دانشگاهی از وزیر علوم آینده

وی در خصوص مطالبه خود از وزیر علوم در آینده گفت: هم فضای علمی در دانشگاه می خواهیم و هم یک فضای باز که دانشجویان بتوانند در چارچوب قانون مطالبات خود را پیگیری کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشجو باید قشر مطالبه گر و آرمان خواه منتهی درچارچوبی که قانون مشخص کرده، باشد و طبیعتا از وزیر علوم می‌خواهیم که این فضا را در دانشگاه به وجود آورد.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: دانشگاه بایدکارهای علمی را شاخص کند، چون کار دانشگاه تولید علم در هر زمینه و بعد هم تولید فناوری در مدل آزمایشگاهی است، البته جامعه و صنعت باید مشوق هم باشند، یعنی صنعت رقابتی باشد و برای رقابت خودش به سراغ دانشگاه برود.

وی گفت: همچنین باید تعادل بین تولید علم وپرداختن به فناوری نیز وجود داشته باشد و نباید از حوزه های علوم پایه غفلت کنیم.

تشکیل یک هیات برای تصمیم گیری در خصوص سهمیه‌های دانشگاهی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تشکیل هیئت به منظور تصمیم‌گیری در مورد سهمیه‌های دانشگاه گفت: رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس و هاشمی، سرپرست وزارت علوم از سهمیه‌های دانشگاهی گله‌ داشتند، چون معتقدند که به خاطر این سهمیه‌ها حقوق بسیار از دانش آموزان توانمند که رتبه های بالایی در کنکور دارند، نادیده گرفته می شود، بنابراین رئیس جمهور توافق کرد که هیئتی تشکیل شود و بحث سهمیه‌ها را بررسی کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: قرار شد در این هیئت پیشنهاد مناسب برای حل موضوع سهمیه‌ها و ضایع نشدن حقوق نخبگان برای سال آینده ارائه شود که به نظر من قدم خوبی است.

طیبی تصریح کرد: البته در این هئیت تلاش می‌شود که حقوق خانواده‌هایی که سهمیه دانشگاهی دارند نیز رعایت شود و همینچنین حق نخبگان نیز ضایع نشود.

پژوهش‌های جهاد دانشگاهی مطابق با نیاز جامعه است

وی در ادامه سخنان خود به تجاری‌سازی پژوهش های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی تمام موضوعاتی که برای پژوهش و تجاری‌سازی انتخاب کرده بر اساس نیاز جامعه بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: البته ممکن است که این تجاری ‌سازی طولانی شود با این وجود بدون استثناء تمام کارهایمان را تجاری سازی کرده ایم هر چند که ممکن است کاربردی کردن آنها مورد استقبال جامعه و صنعت واقع نشده که این عدم استقبال به دلیل عدم اعتماد مدیران به توان داخل و علاقمندی به خرید کالای خارجی و منافع حاصل از آن است.

وی تاید کرد: جهاد دانشگاهی علم را برای علم و تولید مقاله نمی‌خواهد بلکه علم را به خاطر تبدیل شدن به فناوری و حل مشکلات کشور می‌خواهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیشترین ارتباط بین المللی را دانشگاه‌های بزرگ در کشور دارند، گفت: هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم از وضعیت همکاری بین‌المللی دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود که در این ارزیابی‌ها، رتبه دانشگاه تهران اول شده است.

مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشترین ارتباط بین المللی و پروژه های مشترک بین المللی را دانشگاه های بزرگ در کشور دارند. هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم درباره وضعیت همکاری بین المللی دانشگاه، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام و دانشگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی افزود: دانشگاه تهران در این ارزیابی رتبه اول را کسب کرده است. این دانشگاه به دلیل قدمت، دانشجو و  اعضای هیات علمی زیادی که دارد در اکثریت سال ها رتبه نخست را کسب می کند.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ما با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اسرائیل پروژه های مشترک دارند و تحریم مانعی برای انجام این همکاری بین المللی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان