Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تالیف و برنامه ریزی آموزشی در نشست خبری با اصحاب رسانه درمورد کتاب های درسی که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: کتاب درسی آینده یک ملت است و باید دید آینده نگر نسبت به آن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سازماندهی فکری و محتوایی کتاب, روش ها و آماده سازی، اقدامات خوبی داشتیم اما در دهه 70 کتاب‌ها به حافظه محوری سوق پیدا کرد ولی مطالعه عمیق سه ساله انجام دادیم که چه اقداماتی در بحث آموزش دنیا انجام شده است.

تبدیل دانش‌آموزان منفعل به فعال، هدف تغییر در کتاب‌های درسی

مدیرکل دفتر تالیف و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب ها را با رویکرد خلاقیت و پرسشگری تغییر دادیم تا دانش آموز منفعل به دانش آموزان فعال تبدیل شد.

امانی طهرانی تصریح کرد: کتاب های فارسی, ریاضی و مطالعات اجتماعی تغییرات چشمگیری به لحاظ محتوا، روش و آماده سازی تغییرات بسیاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش نوع عملکرد در حیطه کتاب های درسی نسبت به جاهای دیگر مطلوبتر بوده است، گفت: وضعیت کتاب های درسی آموزش و پرورش را با آموزش عالی نباید مقایسه کرد.

مدیرکل دفتر تالیف و برنامه ریزی آموزشی افزود: شاید علت نقدها به دلیل این باشد که ما در ارائه کارها کوتاهی کرده ایم.

امانی طهرانی گفت: هرکتاب قبل از انتشار مرحله اعتبار سنجی توسط 64 معلم را در کشور طی می کند و پس از جمع آوری نظرات آنها کتاب اولیه تدوین شده و سال اول اجرای آزمایشی است و پس از رصد کتاب اصلاح می شود. در این راستا کتاب تفکر و سواد رسانه ای در سال اول رصد شد و پس از آن برای 5 سال اجرا می شود.

وی افزود: در دوره ابتدایی 41 کتاب رسمی در 5 هزار صفحه داریم که صدها موضوع را پوشش داده ایم و اگر فردی ذره بین گذاشت که این اسم از اینجا برداشته شده است دارای اهداف خاص است در حالی که موضوع ارزش ها، کار و اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی ایرانی و اسلامی فرارشته ای بوده و در کتاب های درسی مورد توجه قرار گرفته است.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه سازمان سنجش نقش اجرایی و نگاه پژوهشی و علمی برای برگزاری کنکور با آسیب کمتر را ندارد، گفت: سوالات طراحی شده کنکور برای درس دینی امسال انتقادات بسیاری به همراه داشت و جلسات مختلفی را درباره کاهش آسیب کنکور داشتیم و اکنون کنکور درحال دفرمه کردن آموزش های ماست.

وی افزود : شایعات کتاب‌های درسی را فضای مجازی دامن می زند و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نمی تواند بر روی موج های سیاسی حرکت کند.

مدیرکل دفتر تالیف و برنامه ریزی آموزشی درباره محتوای درسی ویژه اهل تسنن اظهار کرد: مبنای حرکت ما قانون اساسی است و در این قانون حقی برای تمام ایرانیان وجود دارد و از گذشته در سازمان به مسئله مناسب سازی محتواهایی که نیاز به متناسب سازی دارد حرکت هایی انجام شده و برای اهل تسنن و اقلیت های دینی اجرا می شود و کتاب ضمیمه کتاب دینی را داریم در پاره‌ای از مدارس تفاوت‌هایی به صورت کتاب های مستقل در حجم های مختلف مثلا در یک پایه 12 صفحه و در یک پایه 40 صفحه است.

امانی طهرانی یادآور شد: برای هر کتاب فیلم آموزشی ویژه معلمان داریم که مولف آن را آموزش می دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور