Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:28:24 GMT

چای را هرگز با مایکروویو دم نکنید

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۴۳۱۸

چای را هرگز با مایکروویو دم نکنید

اگر شما هم درباره شیوه آماده سازی چای‌تان سخت‌گیر هستید، حتما می‌دانید که دم دادن طولانی‌تر آن باعث تلخ‌تر شدنش می‌شود. خب، روش جدید مایکروویو می‌تواند در زمانی کمتر همان نتیجه را برای‌تان به ارمغان آورد.

سرویس سبک زندگی فردا: مطالعات تازه‌ای که درباره خواص درمانی و پیشگیری چای انجام شده، نتایج جنجالی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا آماده‌سازی چای در مایکروویو درست است؟ آیا بهتر است چای را به شیوه سنتی همیشگی دم کنیم؟ به نقل از فوت و فن یک محقق استرالیایی می‌گوید که چای‌تان را با مایکروویو آماده کنید، در حالی که طرفداران چای در سراسر دنیا این پیشنهاد را چندان جالب نمی‌دانند.

دستاورد این محقق که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده، حاکی از آن است که اگر زمانی که چای را درون آب خیسانده‌ایم تا دم بکشد، آن را درون مایکروویو قرار دهیم مقدار آنتی‌اکسیدان‌های آن (مخصوصا کاتچین) افزایش محسوسی خواهند یافت.

کوان یونگ و تیم تحقیقاتیش در دانشگاه نیوکاسل استرالیا روش‌های گوناگون خیساندن برگ چای سبز و دم کردن آن را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که روش تازه ان‌ها نسبت به متد‌های مرسوم دم کردن چای، مواد مفید بیشتری را استخراج نموده و در دسترس‌تان قرار می‌دهد؛ و نکته مهم این است که روش جدید در خانه هم کاربردی و قابل انجام است. اگرچه توضیحات علمی مقاله آن‌ها در خصوص روش بهینه دم کردن چای اندکی پیچیده است، اما به طور ساده می‌توان آن را اینگونه شرح داد:

۱. آب را بجوشانید و آن را به آهستگی روی تی‌بگ چای سبز بریزید و حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید.

۲. لیوان چای را به همراه تی‌بگ داخل مایکروویو بگذارید و آن را به مدت یک دقیقه با قدرت ۵۰۰ وات روشن کنید.

۳. سپس لیوان را از مایکروویو خارج کرده و قبل از بیرون آوردن تی‌بگ آن را ده مرتبه در لیوان بالا و پایین کنید. آنگاه آن را چلانده و کنار بگذارید.

این محققین به دنبال راه‌حلی برای بهینه‌سازی مصرف چای سبز و کسب حداکثر مواد مفید از این نوشیدنی بوده‌اند. به شکلی که دیگر لازم نباشد روزانه ۵ فنجان یا بیشتر از آن را حریصانه سر بکشید. شیوه دو کردن معمولی چای سبز قادر است که ۶۲ درصد کاتچین و ۷۶ درصد کافئین برگ‌های چای را استخراج کند. اما روش دم کردن چای با مایکروویو این میزان را تا ۸۰ و ۹۲ درصد افزایش می‌دهد. اگرچه این میزان تفاوت بسیار زیادی نیست، اما همین مقدار هم کاملا قابل اعتنا به نظر می‌رسد.

خب، اما در روش تازه مزه چای چگونه خواهد بود؟ خب، افرادی که چای را به هر دو روش دم کردن سنتی ۳ دقیقه‌ای و آماده سازی مایکروویو چشیده‌اند در این زمینه نظرات جالبی دارند. هر دو شیوه طعم تقریبا یکسانی دارند. البته دم کردن چای به روش مایکروویو اندکی تلخی و گسی را افزایش می‌دهد. یانگ و تیمش هم معتقدند که چای دم شده به روش مایکروویو اندکی قویتر از چای دم شده به روش عادی است، لذا اگر طعم تند آن برای‌تان خوشایند نیست شاید بهتر باشد به جای چای سبز ساده از نمونه‌های طعم‌دار شده ان استفاده کنید.

اما یک مساله مهم در اینجا وجود دارد. بسیاری از ساکنان انگلستان و بسیاری از کشور‌های آسیایی چای سبز را چندان دوست ندارند و به جای آن ترجیح می‌دهند از چای سیاه استفاده کنند. اگرچه محققان دانشگاه استرالیا روی چای سیاه مطالعه‌ای انجام نداده‌اند، اما طرفداران چای همچون نویسنده این مقاله، چای سیاه را هم به هر دو روش سنتی و مایکرویو دم کرده و چشیده‌اند. نتیجه یکسان بوده، چای سیاه مایکروویوی طعمی یکسان با نمونه سنتی داشته، اما اندکی تلخی و گسی بیشتر در آن احساس می‌شود.

اگر شما هم درباره شیوه آماده سازی چای‌تان سخت‌گیر هستید، حتما می‌دانید که دم دادن طولانی‌تر آن باعث تلخ‌تر شدنش می‌شود. خب، روش جدید مایکروویو می‌تواند در زمانی کمتر همان نتیجه را برای‌تان به ارمغان آورد.

البته به گمانم مادرانی که دم کردن چای برای‌شان دستورالعملی سختگیرانه و با پرستیژ دارد، چندان از این نتایج تحقیقاتی خوش‌شان نیاید. زیرا آن‌ها معتقدند تا چای را روی سماور و درون قوری چینی دم نکنی، اصلا چای حساب نمی‌شود. حتی اگر شستن چای خشک با آب سرد، قبل از افزودن آب گرم را فراموش کنی که دیگر هیچ! چه برسد به اینکه چای کیسه‌ای بخوری یا اینکه چایت را در مایکروویو دم کنی!

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

مهدی دادرس در گفت‌وگو با ایرنا، از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • نیو انگلند 1-4 اینتر میامی؛ هیچ‌وقت مسی را عصبانی نکنید!
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • حسینی هرگز اینطور نخندیده بود (عکس)
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!