Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@18:56:24 GMT

غرب بزرگترین ناقض حقوق انسانی است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۵۲۱۳

غرب بزرگترین ناقض حقوق انسانی است

به گزارش برنا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه در سالروز ورود مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در جمع حضور پرشور مردم این استان گفت : نتیجه نگاه غرب به زندگی که دینداری را یک امر شخصی و فردی معرفی می کند و در زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از خدا هیچ خبری نیست، تجاوز به حقوق بسیاری از ملت ها، خونریزی ها و کشورگشایی در عالم منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: کارشان به جایی رسیده که در میانمار به جرم مسلمانی قتل عام می کنند اما کسی پاسخگو نیست و اینها به علت سبک زندگی مادی است.

وی بیان کرد: نتیجه این سبک زندگی مادی، وضعیتی است که اکنون در جهان حاکم است ، اینها پیمان می بندند اما پیمان شکنی می کنند، اینها ایمان ندارند یعنی میثاق ندارند و به میثاق آنها نمی توان اعتماد کرد.

وی گفت: در این پیوند، آن ها برجام را امضا می کنند اما به قول و پیمان خود پایبند نیستند بنابراین نباید به پیمان و امضای آنها اعتماد کرد، آنها پیمان شکنی می کنند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در این میثاق ها آنچه برماست همان سبکی است که پیامبر(ص) داشتند، یعنی رسول اکرم(ص) در همه پیمان ها هم دستی برتر داشتند و هم ابتکار عمل را به دست گرفتند.

وی افزود: سخنان و بیانات هدایتگر رهبری برای کشور و جهان اسلام نسخه ای است که همواره زنده است، برای عمل به این نسخه که در راس آن مساله، مهم و اساسی سبک زندگی اسلامی و دینی است باید اهتمام جدی شود.

حجت الاسلام رئیسی با ذکر اینکه ویژگی های شهراسلامی و سالم، مدینه فاضله و آرمان شهر در سخنان فلاسفه، حکما و بزرگان در طول تاریخ مطرح بوده است توضیح داد: یکی از ویژگی های شهر سالم برخورداری از مواهب انسانی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی مادی تقاوت دارد و با اشاره به دارالسلام مکانی در بهشت برین که نصیب انسان سالم میشود گفت: با زندگی سالم می توان به دارالسلام رسید.

وی از دیگر ویژگی های شهر سالم به وجود عقلانیت، معنویت، اخلاق مداری، عدالت اجتماعی، برقراری روابط عادلانه بین مدیران و شهروندان و رعایت حقوق دیگران اشاره کرد و افزود: امروز دولت اسلامی برای دستیابی به تمدن اسلامی باید تمام این شاخص ها را در وظایف خود ببیند به این معنا که خردورزی، عقلانیت، اخلاق فردی و جمعی، سازمانی و حرفه ای گسترش دهند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: مثال هایی که رهبری در این شهر عنوان کردند، رعایت حقوق همه سطوح در اجتماع است، امروز نباید کسی در مقابل اجرای قانون حاشیه امن داشته باشد، باید همه آن را احساس کنند، تخلف و فساد نباید در جامعه لانه کند، لانه گزینی فساد در جامعه همه چیز را برفنا می دهد.

وی اضافه کرد: تخلفات، فساد و کجی ها به هر شکلی پذیرفتنی نیست بویژه از کسانی که مسئولیت دارند، این ها مواردی است که معظم له درسفر به خراسان شمالی به آن دعوت کرده و تاکید داشتند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: رهبری در باره شیوه سبک زندگی مادی هم هشدار دادند، اولین خصوصیت زندگی مادی این است که هویت انسان بودن انسان را تهدید می کندو نگاه به زندگی توام با نگاه معنویت نیست و مواجه شدن با سیاست ورزی و سیاست مدارانی است که در زندگی خود معنویت را کنار گذاشتند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: باید در سالروز ورود رهبری به خراسان شمالی بازنگاهی به فرمایشات رهبری در بخش های مختلف داشته باشیم و اینکه چقدر سبک زندگی اسلامی در کشور و در شهر ها و روستاها به شاخص های فرمایشات رهبری نزدیک شده است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی توسط مقام معظم رهبری، نقطه عطفی در انقلاب اسلامی شد.

وی گفت: به برکت سفر رهبری گام های بلندی در جهت توسعه یافتگی خراسان شمالی بویژه حوزه تولید و اشتغال ایجاد شده است که امیدواریم با این ذخایر چرخ های تولید در این استان حرکت بیشتری داشته باشد و آمار بیکاران کاهش یافته و زمینه اشتغال فراهم باشد.

وی با ذکر اینکه در تمام برنامه ریزی ها توجه آستان قدس رضوی به خراسان بزرگ است اظهار امیدواری کرد که به برکت امام رئوف، در خراسان شمالی، استانی علم خیز، در حال توسعه با نیروی عظیم جوانان در کنار دولت بتوانیم در مسائل فرهنگی نیز قدم های ماندگاری برداریم.

وی از مسئولان ارشد خراسان شمالی درخواست کرد که برای سنجش و نزدیک تر شدن به شاخص های سبک زندگی، مدل و شاخص هایی را ارائه دهند.

رهبر معظم انقلاب در 19 مهر سال 1391 سفری هشت روز به خراسان شمالی انجام دادند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس