Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکنون 23 کشور حاضر در جام جهانی مشخص شده اند و فقط 9 کشور دیگر شانس حضور در جام جهانی را خواهند داشت.

روسیه (میزبان)، فرانسه، پرتغال، آلمان، صربستان، لهستان، انگلیس، اسپانیا، بلژیک، ایسلند (تیم های صدرنشین گروه های 9 گانه اروپا)، ایران، کره جنوبی، ژاپن، عربستان سعودی (نماینده های آسیا)، مکزیک، کاستاریکا، پاناما (سه تیم اول کونکاکاف)، برزیل، اروگوئه، آرژانتین، کلمبیا (چهار تیم اول آمریکای جنوبی)، نیجریه و مصر (تیم های صدرنشین در دو گروه از پنج گروه آفریقا) تاکنون موفق به کسب مجوز حضور در جام جهانی 2018 باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما 20 کشور دیگر این شانس را دارند که برای کسب 9 سهمیه باقیمانده، برای حضور در جام جهانی 2018 بجنگند، تا تکلیف 32 تیم حاضر در جام جهانی مشخص شود. قرعه کشی جام جهانی 2018 در تاریخ 1 دسامبر 2017 (10 آذر 1396) برگزار خواهد شد.

اروپا (4 سهمیه):

هشت کشور سوئیس، ایتالیا، دانمارک، کرواسی، سوئد، ایرلندشمالی، یونان و جمهوری ایرلند راهی مرحله پلی آف مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا شدند، که در دو سید قرار خواهند گرفت و پس از قرعه کشی هر تیمی حریف خود را خواهد شناخت. چهار تیم پیروز در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، به عنوان آخرین نماینده های اروپا راهی جام جهانی خواهند شد.

در آخرین رنکینگ فیفا که در ماه سپتامبر منتشر شد، سوئیس (7)، ایتالیا (17)، کرواسی (18)، ایرلندشمالی (20)، سوئد (23)، دانمارک (26)، جمهوری ایرلند (34) و یونان (47) بودند. اما با توجه به رنکینگ جدید فیفا که در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر) منتشر خواهد شد، تغییراتی ایجاد خواهد شد. سوئیس، ایتالیا و کرواسی حضورشان در سید یک قطعی خواهد بود، اما دانمارک با توجه به نتایجی که کسب کرده است، این شانس را دارد بالاتر از ایرلندشمالی به سید یک صعود کند و از رقابت با سه تیم قدرتمند اروپایی اجتناب کند.

آفریقا (3 سهمیه):

در قاره آفریقا هنوز تکلیف سه گروه مشخص نشده است. در گروه A، از بین تونس و جمهوری دموکراتیک کنگو یک تیم راهی جام جهانی خواهد شد. تونس 13 امتیازی با کسب فقط یک مساوی خانگی در مقابل لیبی، بدون توجه به نتیجه جمهوری دموکراتیک کنگو 10 امتیازی در مقابل گینه می تواند راهی جام جهانی شود. در گروه C نیز فقط دو تیم مطرح مراکش و ساحل عاج شانس حضور در جام جهانی را دارند. این دو تیم در بازی پایانی به مصاف هم خواهند رفت و با توجه به صدرنشینی مراکش، ساحل عاج به عنوان میزبان مسابقه فقط به یک پیروزی برای صعود نیاز دارد، در غیر این صورت مراکش راهی جام جهانی خواهد شد.

در گروه D وضعیت کمی متفاوت است و هر چهار کشور سنگال، بورکینافاسو، کیپ ورده و آفریقای جنوبی این شانس را دارند که راهی جام جهانی شوند. با این تفاوت که سنگال و آفریقای جنوبی دو دیدار در مقابل هم دارند و بورکینافاسو و کیپ ورده فقط یک بازی دیگر برای صعود شانس دارند. در این گروه سنگال 8 امتیازی با کسب فقط یک برد می تواند بدون توجه به دیگر دیدار راهی جام جهانی شود. آفریقای جنوبی 4 امتیازی برای صعود به جام جهانی به پیروزی در هر دو دیدار رفت و برگشت در مقابل سنگال نیازمند است. اما بورکینافاسو و کیپ ورده 6 امتیازی برای صعود شانس بسیار اندکی دارند. بدین نحوه که حتما باید در مقابل حریف پیروز شوند و آفریقای جنوبی در مقابل سنگال 4 امتیاز کسب کند. آن زمان تیم صعود کننده با تفاضل گل مشخص خواهد شد.

آمریکای جنوبی و اقیانوسیه (1 سهمیه):

پرو به عنوان تیم پنجم آمریکای جنوبی باید به مصاف نیوزلند نماینده اقیانوسیه برود و برنده این دیدار در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی جام جهانی خواهد شد.

کونکاکاف و آسیا (1 سهمیه):

هندوراس به عنوان تیم چهارم کونکاکاف به مصاف استرالیا تیم پنجم آسیا خواهد رفت و تیم پیروز این دیدار در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی جام جهانی خواهد شد.

شاید بتوان هلند (نایب قهرمان سه دوره جام جهانیجمهوری چک (نایب قهرمان دو دروه جام جهانی)، مجارستان (نایب قهرمان جام جهانی 1954)، آمریکا (عدم حضور در جام جهانی پس از 32 سال)، شیلی (قهرمان دو دوره اخیر کوپا آمریکا) و کامرون (رکورددار حضور در جام جهانی در میان کشورهای آفریقایی) را بزرگترین غایبین جام جهانی 2018 تا اینجای کار شمرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و ۸ تیم راه یافته به این مرحله برای صعود به نیمه نهایی و کسب جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با هم رقابت خواهند کرد.

۵ سهمیه آسیا در جام جهانی
قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۲۴ پنج سهمیه دارد. بر اساس قوانین این مسابقات، ۴ تیم برتر جام ملت‌های آسیا که به نیمه نهایی برسند می‌توانند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کنند و ازبکستان هم به عنوان میزبان این مسابقات سهمیه پنجم قاره آسیا را تشکیل می‌دهد.

در صورت حذف ازبکستان در یک چهارم نهایی
اما از آنجا که ازبکستان هم شانس حضور در مرحله نیمه نهایی را دارد در صورتی که این تیم در دیدار برابر ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی شکست بخورد در این صورت ویتنام و ۳ تیم دیگر راه یافته به نیمه نهایی در کنار ازبکستان راهی جام جهانی می‌شوند.

در صورت صعود ازبکستان به نیمه نهایی
اما اگر ازبکستان از سد ویتنام عبور کند ۳ تیمی که در ۳ دیدار دیگر یک چهارم نهایی پیروز شوند به جام جهانی می‌روند و ضمن اینکه این شانس در اختیار ۴ تیم بازنده مرحله یک چهارم نهایی قرار می‌گیرد که یکی از آنها بتوانند مسافر جام جهانی شود.

در صورتی که ازبکستان بتواند ویتنام را شکست دهد تیم‌های بازنده در مرحله یک چهارم نهایی در بازی‌های «پلی آف» یک بار دیگر شانس خود را برای کسب یک سهمیه جام جهانی امتحان خواهند کرد تا چهارمین سهمیه باقی مانده آسیا در جام جهانی مشخص شود.

به این صورت که برنده‌ها به مرحله نیمه نهایی می‌روند و بازنده‌ها دیدارهای پلی آف را برگزار می‌کنند.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۵ اردیبهشت:
* تاجیکستان - افغانستان ۱۰:۳۰
* ایران - قرقیزستان ۱۲:۳۰
* تایلند - عراق ۱۴:۳۰
* ازبکستان - ویتنام ۱۷:۳۰

در مرحله نیمه نهایی برنده دیدار تاجیکستان با افغانستان به مصاف برنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. برنده دیدار ایران و قرقیزستان هم با برنده بازی ازبکستان و ویتنام با هم دیدار خواهند کرد.

برنده این دیدارها هم دیدار فینال را برای تعیین قهرمانی آسیا برگزار می‌کنند.

اما اگر ازبکستان برابر ویتنام به برتری برسد:

در مرحله پلی آف، بازنده دیدار تاجیکستان با افغانستان به مصاف بازنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. بازنده دیدار ایران و قرقیزستان هم با تیم ملی ویتنام دیدار خواهد کرد.

برنده این دیدارها هم فینال پلی آف را برای تعیین یک سهمیه آسیا در جام جهانی برگزار می‌کنند.

کد خبر 6087007

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • تایلند هم به جام جهانی صعود کرد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال