Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این محموله مواد مخدر در گمرک شهید رجایی و با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی و در رویه ترانزیت گمرک شهید رجایی کشف گردید.

ماموران گمرک شهید رجایی بر اساس آسیب شناسی و ابلاغ شاخص های خطر از سوی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته از جمله دستورالعمل کنترل ورود و خروج مواد شیمیایی و پیش سازهای مواد مخدر و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه جامع گمرکی به یک کانتینر کالای ترانزیتی که از سوی یک شرکت حمل و نقل بین المللی تحت عنوان روغن اظهار شده بود و قرار بود این محموله که از کشور تایوان بارگیری شده بود به مقصد کشور افغانستان ترانزیت شود ، مشکوک می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی ماموران گمرک دستور توقف ادامه فرآیند انجام تشریفات گمرکی برای ترانزیت این محموله به افغانستان را صادر و محموله برای بررسی های بیشتر توقیف و فک پلمپ و در نهایت پس از تخلیه ، ارزیابی فیزیکی می شود .

در بازرسی و ارزیابی این کانتینر توسط ماموران گمرک شهید رجایی که تحت عنوان روغن اظهار شده بود، مشخص شد که 210 گالن در مجموع 4200 لیتر حاوی روغن و مابقی شامل 758 گالن در مجموع به وزن 15160 لیتر حاوی مایع بی رنگ اسیدی با بوی تند است .

مواد شیمیایی مکشوفه پس از آزمایش دقیق از نوع قوی اسید انیدرید استیک تشخیص داده شد که ماده اولیه ساخت هرویین است. قیمت هر لیتر از این اسید در کشور افغانستان 1300 دلار است . این چهارمین محموله پیش سازی است که در سال جاری توسط گمرکات کشور توقیف می شود .

کشفیات پیش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرک در نیمسال اول سالجاری 100 درصد افزایش داشته است و ماموران گمرک موفق شدند در این مدت بیش از 37 تن پیش ساز مواد مخدر که بیشتر هم ترانزیتی بود کشف و ضبط کنند .

دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) جدیدترین رتبه بندی گمرکات جهان را طی روزهای اخیر اعلام کرد که گمرک ایران در 9 ماهه سال 2017 ، رتبه اول دنیا را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق کالا کسب کرده است .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد