Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسسه پژوهشی یاسین عصر گفت: چون فضای بازی کاملاً اقتباسی از منطقه دیر العدس است، فرد کاملاً در شرایط جنگی قرار می‌گیرد. در میان بازی هم از صداهای شهدای شاخص فاطمیون استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، چند روز پیش از اولین بازی رایانه‌ای فاطمیون با نام «نبرد برای ایمان» که از تولیدات مؤسسه‌ یاسین عصر با همکاری مرکز رسانه‌ای فاطمیون است، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازی کودکان و نوجوانان به عنوان یک رزمنده فاطمیون با تکفیری‌ها می‌جنگند. پرستو مروجی، مدیر موسسه پژوهشی یاسین عصر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نخستین بازی رایانه‌ای فاطمیون گفت: طراحی و گرافیک این کار حدود یک سال و چهار ماه طول کشید. الان یک سال و نیم است که این کار تولید شده و در واقع یک پروسه سه ساله طی شد تا کار به اینجا رسید.

وی افزود: تهیه بازی نبرد برای ایمان (Battle for Faith) یک کار کاملاً خودجوش است. به دلیل علاقه‌ای که به فاطمیون و کار ارزشمند آنان داشتیم این کار را انجام دادیم. سرمایه‌گذار کار خودم بودم تا اینکه دو سه هفته پیش تصمیم گرفتم این بازی را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی به خانواده رزمندگان و شهدای فاطمیون تقدیم کنم. امیدوارم رسانه فاطمیون بتواند این گیم را با توانایی که دارند اطلاع‌رسانی کرده و در اختیار همه قرار دهد.

مروجی با اشاره به اینکه این بازی برای اولین بار در کشور تولید شده است، گفت: موتور آن موتور بازی‌سازی آنریِل(Unreal Engine) که تا کنون در داخل کشور کسی با این موتور بازی PC بلند طراحی نکرده است.گیمی که در سطح کشور مطرح است و با آن بازی‌های رایانه‌ای را طراحی می‌کنند موتور گیم یونیتی(Unity) است. چون ما الان در تحریم هستیم و نرم‌افزار اطلاعات اولیه آنریل را در اختیار ما قرار ندادند. ولی گروه مهندسی ما توانستند تحریم را دور بزنندو این علم را خریداری کرده و این بازی را طراحی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سه سال پیش طرح اولیه بازی فاطمیون را آقای «علیرضا پورمسعود» از همکارانمان در موسسه به من داد. من آن موقع فاطمیون را نمی‌شناختم. پرسیدم که کار به چه شکل است؟ گفتند که لشکر فاطمیون متعلق به بچه‌های افغانستانی است. من از ابتدا هم به این موضوع معتقد بودم که اسلام مرز ندارد. به همین خاطر به بحث فاطمیون علاقمند شدم و شروع به تحقیق کردم که فاطمیون چیست و چطور تشکیل شده و بر چه مبنایی استوار است. تحقیقاتم را شروع کردم و پایلوت اولیه را با کمک آقای پور مسعود نوشتیم. خدا را شکر توانستیم با سختی‌هایی که پیش رو داشتیم این گیم را طراحی کرده و بسازیم و خروجی خیلی خوبی از آن گرفته شد و الان در اختیار بچه‌های فاطمیون گذاشته شد.

مروجی از نشانه‌ها و نمادهای فاطمیون در میدان جهاد در این بازی رایانه‌ای گفت و افزود: اولین فرهنگی که در این بازی قرار دادیم فرهنگ شهادت است. وقتی فرد Game Over می‌شود یعنی مُردم. اما اینجا در صحنه جهاد ما نمی‌توانیم بگوییم مُردم، می‌گوییم شهید شدم. به صورت ریشه ای در هر مرحله با از بین رفتن رزمنده، او کشته نمی‌شود بلکه شهید می‌شود. این کد کاری وقتی هوش مصنوعی را طراحی می‌کردند، قرار دادند. برای کسی که می‌نشیند و مشغول بازی می‌شود این مفهوم القا شده و شرایط‌سازی مثبت می‌شود. چون فضای بازی کاملا اقتباسی از منطقه «دیر العدس» است، فرد کاملا در شرایط جنگی قرار می‌گیرد. در میان بازی هم از صداهای شهدای شاخص فاطمیون استفاده کردیم.

وی در انتها گفت: من در این مسیر تجربیات زیادی کسب کردم. کاش بستری آماده شود برای کسانی که دوست دارند در زمینه این نوع فعالیت‌ها کار کنند. وقتی حضرت آقا توصیه دارند که رسانه‌ها دریابید به همین معنی است یعنی نگاهی بیندازید که وقتی تیمی کار می‌کند، یاری‌اش کنید. این افراد جوان و کم‌تجربه می‌توانند قدم‌های زیادی بردارند اما کمتر دیده می‌شوند. لازم است جایی باشد که جوانان ما در آن عرض اندام کرده و استعدادهایشان را در این زمینه‌ها شکوفا کنند.

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی

تقاضا برای کامپیوتر‌های شخصی با تغییر کاربران به سمت کار در خانه افزایش یافته است و این باعث شده بسیاری از کامپیوتر‌های قدیمی تنها و بدون استفاده بمانند. ممکن است همچنان فضای خانه را اشغال کنند، بنابراین افراد ممکن است وسوسه شوند که از شر این وسایل خلاص شوند. اما از این که چقدر چیز‌های مفیدی می‌توانید از این دستگاه‌ها به دست آورید شگفت زده خواهید شد. گاهی اوقات ممکن است نیاز به ارتقای سبک داشته باشید، مانند افزودن رم بیشتر، فضای ذخیره سازی جدید و دسترسی به اینترنت. در این گزارش چند راه معرفی می‌شود که می‌توانید با آن از رایانه قدیمی خود بیشترین بهره را ببرید.

آزمایش یک سیستم عامل جدید

آیا دوست دارید چیز‌های جدید را امتحان کنید؟ هیچ چیز بهتر از یک سیستم عامل جدید تازه نصب شده روی یک رایانه قدیمی نیست چون دوباره جوان به نظر می‌رسد. نمونه‌های محبوب عبارتند از Ubuntu، Mint، Elementary OS و Manjaro.

سرور خانگی 

اگر یک رایانه قدیمی با فضای ذخیره سازی زیاد دارید، می‌توانید آن را به یک سرور خانگی تبدیل کنید که همه دستگاه‌های دیگر شما به آن متصل می‌شوند. نرم افزار‌های رایگان و متن باز مانند TrueNAS Core، Rockstor، FileCloud، XigmaNAS و سایرین معمولاً این امکان را به راحتی می‌دهند.

هات اسپات

هیچ چیز بدتر از دسترسی محدود به شبکه بی سیم نیست؛ بنابراین می‌توانید آن رایانه قدیمی را به یک هات اسپات تبدیل کنید تا اتصال اینترنت خود را از طریق یک شبکه WiFi به اشتراک بگذارید؛ و می‌توانید این کار را با استفاده از Connectify Hotspot انجام دهید. همچنین می‌توانید از ویندوز برای تبدیل رایانه خود به یک هات اسپات که اینترنت خانگی شما را بدون نیاز به نرم افزار اضافی به اشتراک می‌گذارد، استفاده کنید.

آموزش کامپیوتر

در هر خانواده‌ای فردی وجود دارد که نمی‌تواند با تکنولوژی سر و کار داشته باشد یا می‌خواهد نحوه استفاده از آن را یاد بگیرد. می‌توانید پس از نصب یک سیستم عامل جدید از لپ تاپ قدیمی خود استفاده کرده و آن را به یک ابزار آموزشی تبدیل کنید.

ایجاد یک دوربین امنیتی

اگر لپ‌تاپ قدیمی شما دارای وب‌کم داخلی است، یا اگر وب‌کم خارجی دارید که می‌توانید به آن متصل شوید، یک کپی از Agent DVR را دانلود کنید که به شما امکان می‌دهد به دوربین رایانه‌ خود مانند دوربین امنیتی خانگی دسترسی داشته باشید.

پلتفرمی برای بازی‌های قدیمی

رایانه‌های قدیمی‌تر معمولاً می‌توانند بازی‌های قدیمی مرتبط با نوستالژی را مدیریت کنند. تبدیل یک کامپیوتر قدیمی به یک سیستم بازی اختصاصی آسان است و نیازی به تجربه زیادی در دنیای کامپیوتر ندارد.

کنفرانس ویدیویی

رایانه قدیمی شما را می‌توان به کنفرانس ویدیویی، مانند Zoom و Google Meet اختصاص داد و کاربران مک می‌توانند از FaceTime برای صحبت با افراد در دستگاه‌های iOS یا iPadOS خود استفاده کنند.

منبع: ارم

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای