Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان – مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از رونمایی شناسنامه مهارت آموزی دانش آموزان مقطع متوسطه استان خبر  داد و گفت: دانش آموزان مقطع اول متوسطه گلستان در ۱۰۰ رشته مهارتی آموزش می بینند.

محمدرضا وطنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنا داریم با ارتباط با خانواده و مسئولان استانی مشکل بیکاری را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح مهارت آموزی دانش آموزان مقطع متوسطه اول از سال گذشته در استان به اجرا گذاشته شده است.

وی با یادآوری اینکه این طرح سال گذشته فقط در شهر گرگان اجرا شد، گفت: امسال این طرح در کل استان به اجرا گذاشته می شود و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای گلستان ۱۰۰ رشته مهارتی در روزهای پنج شنبه به دانش آموزان مقطع متوسطه اول آموزش داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم آموزش های مهارت آموزی بر اساس نیاز جامعه باشد، ادامه داد: این ۱۰۰ رشته در چهار گروه اصلی صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر آموزش داده می شود.

رونمایی از شناسنامه مهارت آموزی دانش آموزان

وی با یادآوری اینکه این طرح (مهارت آموزی) سال گذشته تنها برای دانش آموزان مقطع نهم و با توجه به علاقه خود دانش آموز کسب حداقل یک مهارت اجرا شد، از رونمایی شناسنامه مهارت آموزی دانش آموزی مقطع متوسطه اول در گلستان خبر داد.

وطنی با بیان اینکه این طرح با هدف تغییر نگرش در خانواده و دانش آموز به اجرا گذاشته شده است، تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ تولید، اشتغال و کارآفرینی و همچنین نقش کارآفرین در بهبود شرایط جامعه گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ای ما در مقطع متوسطه اول (پایه هفتم، هشتم و نهم ) نرم افزاری و نگاه و توجه به اهمیت به کار و فرهنگی کار و همچنین اهمیت کار در اسلام است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: رویکرد ما در مقطع متوسطه دوم مهارت آموزی در عمل است و تلاش داریم هر کدام از دانش آموزان یک یا دو مهارت را با توجه به علاقه و استعداد کسب کنند.

وی بیان کرد: در کنار آن می خواهیم جایگاه هنرستان ها را تقویت کنیم و با تغییر نگرش در خانواده و دانش آموزان آن را اجرایی کنیم.

وطنی گفت: با این دو سه برنامه تلاش داریم تا پایان برنامه ششم توسعه ۶۰ دانش آموزان را برای ورود به رشته های فنی و کار و دانش آماده کنیم آن هم نه بر اساس شرایط آموزش و پرورش بلکه بر اساس برنامه آمایش سرزمین.

به گفته وطنی سال گذشته ۶۰ درصد از دانش آموزان پایه نهم در گرگان از اجرای طرح مهارت آموزی استقبال کردند و امیدواریم این طرح نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود