Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان مرکزی گفت: خط تولید داروی ضد سرطان تا پایان سال جاری در شهرستان زرندیه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، محمدرضا حاجی پور اظهار داشت: هم اکنون طرح تولید داروی ضد سرطان در شرکتی مستقر در شهرستان زرندیه پیشرفت ۹۰درصدی دارد و با تکمیل عملیات اجرایی تا پایان سال جاری قابل بهره‌برداری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این واحد تولیدی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به تولید داروی ضد سرطان برای اولین بار در سبک خاصی در سطح کشور می‌کند و با کسب تجارب گذشته و انجام کارهای تحقیقاتی توانسته است به فرمول ساخت این داروها دست یابد.

حاجی پور بیان کرد: با اتمام عملیات اجرایی راه‌اندازی، این شرکت دانش‌بنیان دارویی به صورت آزمایشی افتتاح می شود چراکه محصول تولیدی این واحد باید به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد و پس از اخذ تائیدیه از سوی وزارت خانه متبوع پروانه بهره‌برداری صادر و با اخذ مجوز، تولید رسما آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی ۱۴ واحد تولید دارو مستقر هستند و تعدادی واحدهای دیگر نیز به صورت غیرمستقیم مواد اولیه دارویی تولید می‌کنند. از نظر نوع محصول و میزان سرمایه‌گذاری در عرصه تولید دارو استان مرکزی رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این واحد به لحاظ ظرفیت بالای تولیدی که برای آن تعریف شده علاوه بر تامین نیاز داخل کشور از پتانسیل صادراتی نیز برخوردار است و بسیاری از کشورها تقاضای خرید این محصول تولیدی را دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی