Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه تولید بخار بدون رسوب با سیستم مه‌پاش توسط پژوهشگر مازندرانی تولید شد که کاربرد این دستگاه در دیگ‌های بخار و قابل استفاده از در نیروگاه‌ها بزرگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ناصر فهیمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در این روش با استفاده از فیلتر نانو، سختی کربنات و بی‌کربنات آن گرفته شده و به صورت مه پاش قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این روش هم‌زمان با تولید بخار رسوب آب گرفته می‌شود.

این پژوهشگر مازندران با اعلام اینکه دستگاه دیگ بخار زیادی در حال حاضر وجود دارد ولی وسیله‌ای که رسوب‌گیر باشد وجود ندارد، تصریح کرد: این محصول مشابه خارجی ندارد و در حال حاضر همه دستگاه‌های موجود با رسوب در حال کار هستند.

فهیمی‌نیا با اعلام اینکه به دلیل آزمون و خطایی که در ساخت این دستگاه داشتم، حدود 20 میلیون تومان هزینه کردم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با هزینه حدود 8 تا 9 میلیون تومان این دستگاه قابل ساخت است.

وی با اعلام اینکه دستگاهی که در حال حاضر در کشور ساخته می‌شود حدود 17 تا 18 میلیون تومان است، بیان کرد: دستگاه‌های موجود خاصیت رسوب‌گیری ندارد.

این پژوهشگر و طراح صنعتی در پایان گفت: ثبت اختراع این دستگاه در مراحل نهایی قرار دارد ولی میزان هزینه و کاغذ بازی برای ثبت بسیار روند طولانی را طی می‌کند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، میلیون‌ها دستگاه در سراسر دنیا در برابر بدافزار رهاشده PlugX USB آسیب‌پذیرند. این بدافزار خطرناک، تکثیرپذیر است و ردپای آن در بازه‌ای ۶ ماهه از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) در حدود ۲٫۵ میلیون آدرس IP آشکار شده است.

بنا بر گزارش مؤسسهٔ امنیتی سکویا (Sekoia) بیش از ۸۰ درصد از تمامی دستگاه‌های آلوده‌شده به بدافزار PlugX USB مربوط به ۱۵ کشور بوده‌اند که نیجریه، هند، چین، ایران، اندونزی، بریتانیا، عراق و آمریکا به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا هفتم قرار گرفته‌اند. بدافزار PlugX USB درمجموع کامپیوترهای ۱۷۰ کشور را آلوده کرده است.

بدافزارهای USB پیشین، معمولاً کشورهایی را تحت تأثیر قرار می‌دادند که بین دستگاه‌های آن‌ها شباهت‌هایی مشاهده می‌شد، مثلا بدافزار RETADUP بیشترین نرخ نفوذ به سیستم‌ها را در کشورهای اسپانیایی‌زبان ثبت کرده بود؛ اما این گفته برای PlugX USB صدق نمی‌کند.

محققان شرکت سکویا می‌گویند که بدافزار PlugX USB از طریق دستگاه‌های ذخیره‌سازی یواس‌بی (فلش‌مموری) به‌راحتی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود. بررسی‌های سکویا نشان می‌دهد که روزانه حدود ۹۰هزار تا صدهزار دستگاه به PlugX USB آلوده می‌شوند.

سکویا از شرکت‌های امنیتی و دولت‌ها درخواست کرده تا از طریق راهکاری خاص که به ارسال دستور متنی وابسته است، به حذف PlugX USB از کامپیوترها کمک کنند؛ اما این راهکار کاملاً کارساز نیست و امکان آلوده شدن مجدد سیستم‌ها وجود دارد؛ زیرا PlugX USB از طریق دستگاه‌های یواس‌بی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود.

بدافزار PlugX حداقل از سال ۲۰۰۸ استفاده می‌شده و عمدتا برای جاسوسی و دسترسی به سیستم‌ها از راه دور کاربرد داشته است. حتی از آن برای حمله به دولت‌ها و سازمان‌های سیاسی در آسیا و سپس غرب استفاده شده است. محققان باور دارند که کد منبع PlugX در سال ۲۰۱۵ فاش شده است.

فعلاً راهکار مشخصی برای مقابله با PlugX وجود ندارد. تنها توصیه مفید، آن است که از اتصال دستگاه‌های ناشناس USB به کامپیوتر خود جلوگیری کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901335 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه