Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:23:30 GMT

گزارش؛ جزئيات برگزاري ليگ ملت هاي اروپا

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۵۹۰۸

گزارش؛ جزئيات برگزاري ليگ ملت هاي اروپا

خبرگزاري آريا - قرار است از سال ديگر مسابقاتي تحت عنوان ليگ ملت هاي اروپا در سرتاسر قاره سبز برگزار شود.
به گزارش "ورزش سه"، در 11 اکتبر 2017 يوفا ساختار و جزئيات برگزاري ليگ ملي اروپا را تصويب و منتشر کرد. يوفا تصميم گرفت تا بازيهاي دوستانه در سطح اروپا را در قالب يک جام جديد برگزار کند که 4 سهميه حضور در جام ملتهاي اروپا 2020 نيز از اين رقابت ها به دست مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال نگاهي بيندازيم به چگونگي برگزاري اين مسابقات.
چگونگي برگزاري ليگ ملي اروپا
همانطور که از نام آن بر مي آيد اين مسابقات در قالب ليگ و بين 55 عضو يوفا برگزار ميشود. اين رقابت ها در چهار سطح يا ليگ انجام مي شود. در اولين دوره­‌ي اين رقابت ها رنکينگ يوفا تعيين کننده جايگاه ها تيم ها در هر سطح است. 12 تيم اول رنکينگ در ليگ A ،رتبه هاي 13 تا 24 در ليگ B ، 15 تيم بعدي رنکينگ در ليگ C و 16 تيم آخر در ليگ D قرار مي­ گيرند.
گروه بندي اين مسابقات اينگونه است:
گروه اول: آلمان، پرتغال، بلژيک، اسپانيا، فرانسه، انگلستان، سوئيس، ايتاليا، لهستان، ايسلند، کرواسي، هلند
گروه دوم: اتريش، ولز، روسيه، اسلواکي، سوئد، اوکراين، جمهوري ايرلند، بوسني و هرزگوين، ايرلند شمالي، دانمارک، جمهوري چک، ترکيه
گروه سوم: مجارستان، روماني، اسکاتلند، اسلووني، يونان، صربستانو آلباني، نروژ، مونته نگرو، بلغارستان، فنلاند، قبرس، استوني، ليتواني
گروه چهارم: آذربايجان، مقدونيه، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، لتوني، جزاير فارو، لوکزامبورگ، قزاقستان، مولداوي، ليختن اشتاين، مالت، آندورا، کوزوو، سن مارينو، جبل الطارق

در ليگ هاي A و B چهار گروه سه تيمي قرار گرفته اند. در ليگ C يک گروه سه تيمي و سه گروه چهار تيمي حضور دارند و در ليگ D تيمها در چهار گروه 4 تيمي به رقابت مي­پردازند. مرحله‌­ي اول بازي‌ها شامل بازيهاي گروهي به صورت رفت و برگشت مي‌­شود که در ماه‌هاي سپتامبر، اکتبر و نوامبر2018 در روزهاي رسمي فيفا انجام مي­شود. چهار تيم اول گروهاي ليگ A در ژوئن 2019 در مسابقات نهايي(final four) در کشوري بي طرف به صورت تک حذفي با يکديگر رقابت ميکنند. برنده ي اين تورنمنت به عنوان قهرمان اولين دوره ليگ ملي اروپا معرفي مي شود.
تيم هايي که در پايان مرحله گروهي در ليگ هاي A,B,C در گروهشان در رتبه آخر قرار بگيرند به ليگ پايين تر سقوط ميکنند و در ليگ هاي B,C,D تيم هايي که در گروهشان مقام اول را کسب کنند به ليگ بالاتر صعود ميکنند.

ليگ ملي اروپا چه تاثيري بر مقدماتي جام ملتهاي اروپا 2020 ميگذارد؟
مقدماتي جام ملتهاي اروپا در10 گروه برگزار مي شود که از هر گروه دو تيم اول به جام ملتهاي اروپا صعود مي کنند. با اين حساب 20 تيم از 24 تيم حاضر در جام ملتهاي اروپا از طريق اين رقابت ها انتخاب مي شوند. سهميه 4 تيم باقي مانده را ليگ ملي اروپا مشخص مي کند. به اين صورت که هر ليگ A,B,C,D يک سهميه جام ملتهاي اروپا دارد. چهار تيم برتر مرحله گروهي در هر ليگ مسابقاتي را در کشور بي طرف و به صورت تک حذفي برگزار مي کنند و برنده ي اين تورنمنت به جام ملتهاي اروپا 2020 صعود مي کند. با اين روش، حتي تيمهاي حاضر در ليگ D مانند جبل الطارق، آندورا، جزاير فارو، مولداوي و ... قادر به کسب سهميه در جام ملتهاي اروپا هستند.
اين امکان وجود دارد که تيمهايي در گروهشان رتبه اول را کسب کنند و در مقدماتي جام ملتهاي اروپا هم موفق به کسب سهميه شوند، در اين صورت بهترين تيم بعدي در همان ليگ براي کسب سهميه جام ملتهاي اروپا با ديگر تيمهاي اول گروه‌ها رقابت مي کند.
در حالت ديگر ممکن است تعداد تيم‌هاي صعود نکرده به جام ملتهاي اروپا در ليگي به عدد 4 نرسد ( اين امکان براي ليگ A بسيار محتمل است) در اين صورت تيم يا تيمهايي از ليگ پايين تر به تيم‌هاي صعود نکرده در ليگ بالاتر اضافه مشوند و براي کسب سهميه رقابت ميکنند.
به طور مثال اگر فقط 3 تيم صعود نکرده به جام ملتهاي اروپا در ليگ A وجود داشته باشد، پنجمين تيم برتر صعود نکرده در ليگ B به سه تيم ديگر ليگA اضافه مي شوند و مسابقات حذفي را براي کسب سهميه جام ملتهاي اروپا برگزار مي کنند.

نويسنده: محمد حسين هاشمي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد

هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس با ثبت هجدهمین تساوی فصل شیاطین سرخ همراه بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های روز نخست از هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) 17:30 به وقت تهران، چهار مسابقه برگزار شد که در مهمترین آنها در ورزشگاه اولدترافورد تیم فوتبال منچستریونایتد برابر میهمان خود برنلی - تیم ماقبل آخر جدول - به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک دست پیدا نکرد.

شیاطین سرخ که با گلزنی آنتونی در دقیقه 79 قفل دروازه حریف را شکستند، نتوانستند از برتری خود محافظت کنند و در دقیقه 87 دروازه‌‌شان توسط زمی آمدونی باز و به این ترتیب بازی به تساوی کشیده شد. این پنالتی حاصل خطای آندره اونانا دروازه‌بان من‌یونایتد روی زمی آمدونی برای دفع یک توپ بود.

با این نتیجه منچستریونایتد 54 امتیازی شد و اگرچه همچنان در رده ششم جدول باقی می‌ماند اما اختلافش با نزدیک‌ترین تعقیب کننده، نیوکاسل به تنها یک امتیاز کاهش یافت. این در حالیست که میان من‌یونایتد با استون‌ویلا به عنوان دارنده آخرین سهمیه انگلیس در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا 12 امتیاز فاصله وجود دارد و تنها 4 هفته به پایان فصل جاری باقی مانده است.

ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول/یونایتد پیروز شد

در سایر بازی‌های امروز لیگ برتر نتایج زیر رقم خورد:

ولورهمپتون 2 - لوتون یک
فولام یک - کریستال پالاس
نیوکاسل 5 - شفیلدیونایتد یک

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس، آرسنال با 77 امتیاز (34 بازی)، منچسترسیتی با 76 امتیاز (33 بازی)، لیورپول با 75 امتیاز (35 بازی) و استون‌ویلا با 66 امتیاز (34 بازی) رده‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام ملتهای فوتسال آسیا | ازبکستان سوم شد
  • استون ویلا ۲-۲ چلسی: لغزش دیگر در راه سهمیه اروپا
  • ده روسی: ترکیب ناپولی در سطح اینتر است؛ اندیکا از ابتدای بازی به میدان می‌رود
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می‌شود
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری