Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاوند - ایرنا - نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: کمترین تخصیص اعتبار برای شهرستان نهاوند اجحاف در حق مردم و کم توجهی به این شهرستان است.

به گزارش ایرنا حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در شورای اداری بخش زرین دشت نهاوند با بیان اینکه یکی از مدیران کل برای این شهرستان 14 درصد اعتبار تخصیص داده و برای شهرستانی که کمترین جمعیت را نسبت به نهاوند دارد حدود 70 درصد اعتبار در نظر گرفته است تاکید کرد: در این زمینه فرمانداری و استانداری باید این موضوع را پیگیری و حق مردم را مطالبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مساله باید پیگیری و مشخص شود که اگر این کار به شکل تعمدی انجام گرفته لذا باید مدیرکل پاسخگو باشد و توجیه این کار را عنوان کند.
بهرام نیا گفت: چرا مدیری که از اعتبارات منظور شده برای دستگاه متبوعش فقط 14 درصد دریافت می کند سکوت کرده و هیچ اعتراضی نمی کند.
وی افزود: شهرستان نهاوند سومین شهر بزرگ استان است که با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های سرشاری که دارد در گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته و حتی در مقایسه با سایر شهرستانها نسبت به آن اجحاف شده است.
نماینده مردم نهاوند در ادامه با اشاره به ضرورت جذب اعتبارات ملی برای پیشرفت طرحهای عمرانی از سوی اداره ها افزود: مدیران باید سعی کنند که برای پیشبرد فیزیکی طرحهای اعتباری مربوطه علاوه بر اعتبارات استانی تلاش مضاعفی را برای جذب اعتبارات ملی داشته باشند زیرا اعتبارات استانی 15 درصد است و مابقی آن به صورت ملی و متمرکز اختصاص داده می شود.
وی گفت: یکی از ارزیابی های مدیران شهرستانی نیز همین مساله یعنی میزان جذب اعتبارات ملی است که نشان می دهد یک مدیر چقدر برای پیشبرد برنامه هایش جدی است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون به شهرستان نهاوند مطابق با پتانسیل هایش امکانات داده نشده گفت: یکی از اقداماتی که به تازگی در این زمینه پیگیری شده تلاش برای جذب اعتبار 15 میلیارد ریالی از محل منابع وزارت نفت است که بر این اساس یک سالن بزرگ ورزشی در یکی از محلات محروم شهر مانند پای قلعه احداث می شود.
وی به پیگیری های صورت گرفته در زمینه دریافت قیر یارانه ای برای آسفالت معابر روستایی گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت 20 میلیارد ریال قیر یارانه ای و پنج میلیارد پول نقد از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جذب شد که با آن بسیاری از معابر روستایی آسفالت خواهد شد .
معاون فرماندار نهاوند نیز گفت: وحدت خوبی بین همه عوامل و مسئولان شهرستان وجود دارد که این مساله می تواند توسعه شهرستان را به دور از حاشیه زدگی و پرهیز از فرصت سوزی شتاب دهد.
رضا سلامتی افزود: بر اساس این سیاست که تاکنون در شهرستان حاکم بوده کارهای خوبی صورت گرفته و از جمله وضعیت موسسه علیمرادیان که سالها نامشخص مانده بود با تعامل همه مسئولان تعیین تکلیف شد.
وی گفت: به منظور مشخص شدن میزان تخصیص اعتبار به دستگاههای اجرایی شهرستان هماهنگی هایی به عمل آمده تا در صورت ناچیز بودن اعتبارات، پیگیری های لازم به عمل آید زیرا اگر نتوانیم سهم خودمان را بگیریم به خود و شهرمان ظلم کرده ایم.
وی ادامه داد: مدیرانی که تلاش کرده اند تا سهم بیشتری از اعتبارات ملی را جذب کنند هنگام توزیع اعتبارات استانی سهم بیشتری برای آنها منظور می شود و این سیاست تشویقی برای ایجاد انگیزه در مدیران شهرستانی است.
شهرستان نهاوند با دارا بودن چهار بخش مرکزی ،زرین دشت ، گیان و خزل و دارا بودن جمعیتی حدود 190 هزار نفر سومین شهر بزرگ استان و در 105 کیلومتری جنوب آن قرار دارد .
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است