Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمودرضا افلاکی عصر امروز در همایشی که به مناسبت روز ملی روستا در شهرستان شهرضا برگزار شد، اظهار داشت: از جمعیت 80 میلیونی کشور نزدیک به 20 درصد از آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از جمعیت 5 میلیون و 200 هزار نفری استان اصفهان نیز در حدود 800 هزار نفر آن روستائیان هستند و از این جمعیت صد و 75 هزار بهره‌بردار کشاورزی هستند که ماحصل دست‌رنج آن‌ها 6 میلیون تن محصولات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه روستائیان در تأمین غذای مردم نقش اساسی دارند، افزود: استان اصفهان 6 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه آب یکی از حیاتی‌ترین دغدغه‌های کشاورزان و روستائیان است، اذعان داشت: تمام تلاش ما در عرصه کشاورزی این است که از این موهبت خدادادی به نحو احسن استفاده کنیم.

افلاکی تأکید کرد: در راستای حفاظت از منابع آب و مبارزه با خشکسالی، سیاست‌های دولت و جهاد کشاورزی استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.

وی با تأکید بر اینکه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید مانند قبل در راستای حفظ منابع آبی و خاکی با جهاد کشاورزی همکاری کنند، بیان داشت: ما باید در حق کشاورزان و روستائیان پاسخگو باشیم.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر روستائیان بهره‌بردار و کشاورز هستند، گفت: کشاورزی در گذشته فقط تولید بود و امروز تولید محصولات خوب و با کیفیت در کشاورزی مدنظر است و در این راستا برنامه‌های خوبی در حوزه دامپروری و کشت گلخانه‌ای پایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات گلخانه‌ای شهرستان شهرضا و دهاقان در استان سرآمد است، اضافه کرد: اگر در فضای باز 20 تن محصول برداشت می‌شود در فضای بسته گلخانه 200 تن در هکتار با مصرف آب یک دهم، محصول برداشت می‌شود.

افلاکی با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستاها باید همراه و یاور دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشند، ابراز کرد: با تمام کمبودها در نزولات جوی شاهد موفقیت بزرگی در محصول گندم بودیم.

وی با بیان اینکه باید متناسب با اقلیم‌ها و ظرفیت‌های منطقه برنامه‌ریزی کنیم، تأکید کرد: هر ساله اعتبارات تملک دارایی در خردادماه ابلاغ می‌شود، انتظار داریم به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/م

20 درصد جمعیت کشور روستایی هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۹۰ خانوار در شهرستان جرقویه برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کردند.

محمد هادی فرازبخت افزود: با تلاش‌های بعمل آمده ۱۱۵ پلاک زمین برای خانوار‌های حائز شرایط تامین شده که با برگزاری مراسمی از طریق قرعه کشی اراضی به متقاضیان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: همچنین به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوار‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص می‌یابد.
متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman. mrud. ir مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد