Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم اکنون 135 هزار میلیارد تومان سرمایه دامی در کشور وجود دارد که با توجه به گردش منظم روزانه در رتبه دوم بعد از صنعت نفت قرار گرفته است.

علیرضا رفیعی پور، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بیرجند، افزود: سرمایه دامی موجود در کشور مولد، دایمی و پایدار است اما نفت تمام شدنی است پس این سرمایه می تواند نقش موثری در تولید و اشتغال پایدار داشته باشد و باید تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه امروزه اتکا در حوزه غذایی بسیار حایز اهمیت است، عنوان کرد: اگر امنیت غذایی مردم را بتوانیم تامین کنیم بزرگترین خدمت را به آنها کرده ایم.

وی تصریح کرد: امروز دشمن در حوزه بیوتروریسم می تواند دخالت کند و جامعه را مورد هدف قرار دهد اما اگر در این بحث به خودکفایی برسیم در کنار اشتغالزایی، اقتصاد و تجارت بین المللی را در ایران شکوفا خواهیم کرد.

لزوم توجه به محصولات سبز عشایر

دکتر رفیعی پور، اظهار کرد: خیلی وقت ها نگران تولید و کیفیت آن هستیم اما واقعیت این است که محصولاتی پاک تر از محصول عشایر نداریم و باید به این فرآورده های سبز توجه ویژه داشته باشیم.

به گفته وی در همین ارتباط باید با تاسیس شرکت تعاونی ها و بازارچه های روستایی - عشایری، فرآورده های پاک و سبز این تولید کننده ها را به مردم معرفی و عرضه کنیم تا عشایر نتیجه زحماتشان را با ارزش افزوده بیشتر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تقویت دامداران و عشایر امری اساسی است، گفت: اگر در چند سال گذشته در استان هایی مثل خراسان جنوبی به جای تسهیلات خرید خودرو، شتر و بز در اختیار دامداران قرار می دادیم امروز هیچ مشکلی در بحث تولید و اشتغال نداشتیم.

خراسان جنوبی الگو در بحث عاری از بیماری های مشترک انسان و دام

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث عاری بودن از بیماری های مشترک بین انسان و دام در سراسر کشور الگوست، افزود: اقدام های دامپزشکی در حوزه های مختلف استان قابل تقدیر است و امیدواریم این روند هموار پابرجا بماند.

به گفته وی در کنار حاکمیت، تولید کننده و مصرف کننده هم در بحث امنیت غذایی مسئولند و اگر قرار باشد غذای مردم از مزرعه تا سفره، سالم و پاک در اختیارشان قرار گیرد همت همه این مجموعه الزامی است.

لزوم تقویت آزمایشگاه و پست قرنطینه ای در خراسان جنوبی

دکتر رفیعی پور، تصریح کرد: تقویت آزمایشگاه و پست قرنطینه در این استان امری بسیار ضروری است که امیدواریم با تخصیص اعتبار ملی و استانی آزمایشگاه مورد نیاز هر چه سریعتر تکمیل و تجهیز شود و پست های قرنطینه ای از چهار پست به هشت پست ارتقا یابد.

به گفته وی وجود آزمایشگاهی مجهز و ارتقا پست های قرنطینه ای باعث جلوگیری از ورود بیماری ها خواهد شد و در نتیجه کیفیت محصولات غذایی ارتقا خواهد یافت.

وی در ادامه نقش بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در حوزه دامپزشکی را مهم عنوان کرد و گفت: هم اکنون 36 هزار نفر در حوزه های مختلف دامپزشکی به خدمترسانی در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم، گفت: نقش معلمان و فرهنگیان بواسطه علم آموزی تعیین کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب العلاج نیز گفت: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست