Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان دریافت پروپوزال گرانت های تحقیقاتی در راستای اجرای برنامه واحد همتاپروری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فراخوان دریافت پروپوزال گرانت های تحقیقاتی از متقاضیان، در راستای اجرای برنامه واحد همتاپروری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران را به دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه وزارت بهداشت ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ابلاغ آمده است: با عنایت به ابلاغ وزیر بهداشت در خصوص اجرای برنامه عملیاتی مشترک دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان های وابسته در سال ۱۳۹۶ ( نامه شماره ۱۰۰/۶۶۰ مورخ ۲۸ فروردین ۹۶) به منظور دستیابی به پیامدهای مورد انتظار آن و در نهایت توسعه کیفی و کمی تحقیقات و فناوری سلامت در کشور و لزوم اجرایی شدن برنامه واحد همتاپروری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران، فراخوان دریافت پروپوزال گرانت های تحقیقاتی از متقاضیان شرکت در این طرح اعلام می شود.

شرایط و فرآیندهای گرنت های تحقیقاتی :

۱- این گرنت در سالجاری به ۴۰ نفر از اعضای هیات علمی برجسته و توانمند دانشگاه / دانشکده / پژوهشکده و یا مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مرتبه استادی و شاخص اچ برابر یا بالاتر از ۱۵ (H-Index>-۱۵) پس از دریافت اعلام آمادگی عضو هیات علمی و معرفی دانشجو توسط استاد اعطا می شود.

۲- میزان این گرانت ۵۰۰ میلیون ریال بوده و به عضو هیات علمی متقاضی پس از درخواست، تایید معاونت پژوهشی دانشگاه ذیربط و داوری نهایی پروپوزال ارسالی در موسسه در طی چهار قسط پرداخت خواهد شد.

۳- این گرنت به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد با معدل بالای ۱۵ و دارای مدرک زبان معتبر (با کسب آن در طی شش ماه اول دوره ) و علاقه مند به تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی با رعایت مفاد منعقده در تفاهم نامه فی مابین تعلق می گیرد.

۴- در طی این دوره یک تا سه ساله استاد راهنما با معرفی دانشجوی واجد شرایط از طریق یک برنامه ریزی دقیق آموزشی – پژوهشی در رشد و شکوفایی علمی دانشجوی معرفی شده اقدام کرده و با فرآیند مرید و مرشد زیربنای لازم در جهت پرورش علمی – فرهنگی دانشجو را فراهم می کند.

استاد راهنما با ارائه پایان نامه کلیه امور پژوهشی دانشجو را به عهده گرفته و پس از پایان فرایندهای تحقیقاتی مقاله حاصل را در یکی از برترین مجلات دنیا به چاپ خواهد رساند. پس از طی این دوره ، دانشجو پس از شرکت و قبولی در رشته های تخصصی و یا Ph.D زیر نظر همان استاد دوره تحصیلی آتی خود را گذرانده و مجددا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

برون ده های مورد انتظار از هر دانشجو در پایان دوره:

اخذ دیپلم پژوهشی (طبق تعریف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت ).

ارائه و انجام یک طرح تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی در طول دوره .

انتشار حداقل یک مقاله SJR-Q۱ غیرپولی خارج از کشور، منتج از طرح تحقیقاتی انجام یافته در طول دوره.

ارائه گزارش بصورت شفاهی پس از چاپ مقاله در حضور هیات داوری معرفی شده از سوی دفتر تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت.

نتایج بررسی مدارک ارسالی پس از طی مراحل اعلام شده از طریق وب سایت موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) اعلام خواهد شد.

دریافت این گرنت در سالجاری کاملا رقابتی بوده و استاد متقاضی در یک صفحه A۴ با معرفی خود و دانشجوی معرفی شده ، فرآیندهای آموزشی – پژوهشی که در طی آن مقرر است دانشجو را تربیت و ارشاد کند را معین و مشخص می کند.

معاونت پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه درخواست ها را جمع آوری کرده و با نظر دو نفر از اعضای هیات علمی با سابقه درخشان آموزشی – پژوهشی دانشگاه آنها را بررسی و نتیجه را به دفتر کشوری تحقیقات دانشجویی معرفی می کنند.

ارسال پروپوزال و یا معرفی فرد از طرف دانشگاه متبوع، به منزله دریافت گرنت نبوده و موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) هیچگونه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال