Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت که در راس هیات وزارت بهداشت کشورمان به بنگلادش سفر کرده است در دیدار با وزیر بهداشت این کشور ضمن قدردانی از دولت و مردم بنگلادش به دلیل میزبانی آوارگان مسلمان رو هینگیا گفت: ایران این آمادگی را دارد که بيمارستان صحرایی و پنج درمانگاه اقماری در این منطقه راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایازی با تاکید بر اقدامات سریع در کوتاه مدت برای بهبود شرایط بهداشتی در اردوگاه پناهندگان، گفت: برای کمک‌های بهداشت محیطی در منطقه نیز با توجه به شرایط آب و فاضلاب آماده همکاری هستیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در این دیدار با اشاره به این که مقرر شده است از ۵۰ دانشجوی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ایرانی مشغول به تحصیل در داکا، برای کمک به رانده شدگان روهینگیا استفاده شود، گفت: مقرر شد نماینده‌ای از سوی وزارت بهداشت بنگلادش جهت هماهنگی و پیگیری موضوعات معرفی شود و وزرای بهداشت دو کشور ایران و بنگلادش، ادامه مذاکرات و پی گیری‌ها را داشته باشند.

وزیر بهداشت بنگلادش نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به آوارگان روهینگیا، خواستار پیگیری و محکومیت دولت میانمار در محافل بین المللی و بازگشت آوارگان این کشور به کشورشان شد.

وزیر بهداشت بنگلادش ضمن حمایت از اقدامات بهداشتی و درمانی ایران، نماینده خود را جهت هماهنگی و تخصیص زمین برای راه اندازی بیمارستان صحرایی و درمانگاه معرفی کرد.

همچنین در این دیدار مقرر شد: در ایران با محوریت جمعیت هلال احمر، ستاد پشتیبانی از مسلمانان روهینگیا راه اندازی شود و مدیریت و سازماندهی کمک‌ها در منطقه به عهده جمعیت هلال احمر باشد.

انتهای پیام/

احداث بیماستان صحرایی برای آوارگان روهینگیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد