Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند کشور عربی از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تایید نکردن توافق هسته‌ای با ایران و همچنین تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی از استراتژی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درقبال ایران و رویکرد خصمانه آن استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی در بیانیه‌ای، که خبرگزاری رسمی این کشور( واس) آن را منتشر کرد، از رویکرد ترامپ و تعهد وی بر همکاری با همپیمانان واشنگتن در منطقه برای رویارویی با چالش‌های مشترک و آنچه آن را «تحرکات خصمانه ایران در منطقه» ادعا کرده است، استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: «عربستان سعودی پیشتر گفته بود توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+ 5 گسترش سلاح‌های کشتار جمعی را در منطقه و جهان مهار می‌کند و به این دلیل حمایت خود را از این توافق اعلام کرده بود.... ولی ایران از درآمدهای اقتصادی حاصل از لغو تحریم‌های بهره برده است و از این درآمدها، به‌ویژه با توسعه موشک‌های بالستیکی خود و حمایت از تروریسم در منطقه... برای بی‌‌ثبات کردن منطقه استقاده می‌کند... .»

امارات متحده عربی نیز حمایت کامل خود از استراتژی رئیس‌جمهوری آمریکا برای تعامل با ایران، اعلام کرده است.

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات در بیانیه‌ای، ادعا کرد: «دولت ایران از طریق سیاست‌های بی‌ثبات کننده خود برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در منطقه تلاش می‌کند.»

در این بیانیه، که در خبرگزاری رسمی امارات( وام) منتشر شده، ادعا شده است: «توافق هسته‌ای، به ایران فرصتی برای ارزیابی سیاست‌هایش و مسئولیت‌پذیری درقبال جامعه جهانی را داد ولی دولت ایران از این توافق برای تقویت سیاست‌های توسعه‌طلبانه و غیرمسئولانه خود استفاده کرده است.»

بحرین نیز در بیانیه‌ای از رویکرد جدید اعلامی ترامپ علیه ایران حمایت کرده است.

انتهای پیام/

R1016196/P36447/S8,90,95,97,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وی افزود : هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت : این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

 وی در پایانن تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم