Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:45:13 GMT

بند محرمانه توافقنامه آشتی میان فتح و حماس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۷۷۹۸

بند محرمانه توافقنامه آشتی میان فتح و حماس

رسانه‌های اسرائیلی مدعی «بندی محرمانه» در توافقنامه آشتی فلسطین شدند و بارزترین دلیل سکوت نسبی رژیم صهیونیستی درباره این آشتی را وجود همین بند دانستند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «ِیدیعوت آحارونوت» در گزارشی اعلام کرد سه دلیل برای سکوت این رژیم در قبال توافق آشتی میان حماس و فتح وجود دارد.

اولین دلیل آن است که این طرح مصر بخشی از گام استراتژیک بسیار مهم «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر می‌شود که نزدیکی با کاخ سفید را دنبال می‌کند؛ السیسی این موضوع را فرصتی طلایی برای بازگرداندن روابط میان آمریکا و مصر می‌داند؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که دوست نزدیک السیسی است نمی‌خواهد این تلاش او را به شکست بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل دوم این موضوع مربوط به اوضاع داخلی نوار غزه است خصوصا اینکه در ماه‌های اخیر نگرانی بسیاری در محافل اسرائیلی درباره به هم‌ریختگی زیرساخت‌های نوار غزه به وجود آمده، موضوعی که به ادعای اسرائیلی‌ها، حماس را به سمت جنگ سوق می‌دهد.

اما دلیل سوم و مهم‌ترین دلیل به ادعای معاریو، وجود یک «بند محرمانه» در توافقنامه آشتی است که با فشار مصر بر حماس، قرار شده این جنبش به عملیات‌های نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری پایان دهد.

در این گزارش آمده است «ماجد فرج» رئیس اطلاعات مصر برای حماس شرط کرده به این عملیات‌های نظامی در کرانه باختری پایان دهد.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل الجزیره، با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم نتوانسته هیچیک از اهداف از پیش اعلام شده را در خصوص بازگرداندن اسرا و یا نابودی جنبش حماس محقق کند. همین مساله باعث شده درگیری های لفظی و اختلافات میان مقامات صهیونیست تشدید شود.

در همین خصوص وزیر شهرک سازی در رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: کابینه اسراییل در حال فدا کردن همه چیز برای بازگرداندن ۲۲ یا ۳۳ اسیری است که شایستگی زندگی و حیات ندارند.

این سخنان وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی باعث شد یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم واکنش نشان دهد.

لاپید در واکنش به این وزیر صهیونیست تاکید کرد: کابینه اسراییل متشکل از ۲۲ یا ۳۳ عضو تندرویی است که حق زندگی ندارند.

این در حالی است که اوضاع در اراضی اشغالی متشنج تر شده و شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض خیابان «بیگن» تل‌آویو را با هدف اعمال فشار جهت اقدام برای خارج‌کردن اسیران صهیونیست از نوار غزه مسدود کردند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

کد خبر 6093864

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی
  • حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن