Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیست و دومین روز از مهر ماه سال 96 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موافقت فرزند ملکه رنجبر برای انجام عمل جراحی روی این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و دومین روز از مهر ماه سال 96 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موافقت فرزند ملکه رنجبر برای انجام عمل جراحی روی این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون که مجموعه به یاد ماندنی "زیر آسمان شهر" را در کارنامه دارد چند روزی است که به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده و فردا عمل جراجی خواهد شد.

بررسی آثار متقاضی برای حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دیگر اخبار مهم امروز در عرصه سینما بود. فیلم‌های حکایت دریا، مصادره، لونه زنبور، آشفتگی، به وقت شام از جمله آثار مهم فجر امسال هستند.

ملکه رنجبر فردا جراحی می‌شود/مردم برای بازیگر زیر آسمان شهر دعا کنند

فریبرز ایروانی فرزند ملکه رنجبر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره جدیدترین وضعیت جسمانی این بازیگر گفت: دکتر ماندگار روز پنجشنبه وارد ایران شد، مادرم را معاینه کرد و قرار است روز یکشنبه وی را جراحی کند.

وی درباره میزان خطر جراحی ملکه رنجبر توسط این پزشک و قبول رضایت به جراحی اظهار کرد: دکتر ماندگار گفته اند که تمام تلاش خود را می کنند تا عمل موفقیت آمیز باشد، من نیز به جهت تخصص و کاربلدی دکتر به وی اعتماد کردم و امیدوارم که مادرم حالش خوب شود.

پسر ملکه رنجبر افزود: از مردم خواهش می کنم که برای مادرم دعا کنند و از هنرمندان هم می خواهم که مادرم را فراموش نکنند.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کیک کنید.

از بازگشت علی نصیریان به سینما تا اولین فیلم مهران احمدی/اهالی سینما خود را به قطار فجر می‌رسانند+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر طبق روال هر ساله بهمن ماه امسال و البته با تغییرات فراوان برگزار می‌شود.

فراخوان این جشنواره طی هفته گذشته منتشر شده و نقدهای فراوانی را به همراه داشت. علاوه بر انتقادات از فراخوان و حاشیه‌های مالی جشنواره سال پیش، موضوعی تازه جشنواره را تحت الشعاع قرار داده است.

روابط عمومی جشنواره طی خبری از عدم برپایی جشنواره در برج میلاد تهران خبر داد و همین عاملی بود تا انتقادات از برگزاری این دوره از جشنواره دو چندان شود. همین طور جدا کردن سینماهای اهالی رسانه از هنرمندان خبر دیگری بود که کام اهالی خبر را تلخ تر از گذشته کرد.

در این میان کارگردانان سینمای ایران به دور از این حاشیه‌ها به ساخت و تولید آثارشان مشغول بوده و آماده حضور در سی‌وششمین دوره از جشنواره فیلم فجر می‌شوند.

از جمله کارگردانان مطرحی که هم‌اکنون برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند می‌توان به "هومن سیدی"، "رسول صدرعاملی"، "بهمن فرمان آرا"، "مهران احمدی"، "بایرام فضلی"، "ابراهیم حاتمی‌کیا"، "فریدون جیرانی"، "مصطفی کیایی"، "فرزاد موتمن" و "تینا پاکروان" اشاره کرد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کیک کنید.

جزیره گنج به زودی با اجرای ولدبیگی و فلاح روی آنتن شبکه 3 می‌رود/خندوانه رقیبی جدید پیدا کرد

شراره رخام بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: اخیراٌ تهیه کنندگی یک تله فیلم را به پایان رسانده‌ام و هم اکنون پیش تولید تله فیلمی دیگر با ژانر پلیسی را آغاز کرده‌ام. فیلمنامه اثر انتخاب شده و پس از اتمام مراحل اداری ساخت آن شروع خواهد شد.

وی درباره مضمون این تله فیلم افزود: اولین تله فیلمی که ساخت آن به پایان رسیده با نام موقت "گروگان" که با همکاری نیروی انتظامی استان قم ساخته شده است. "محمد ابراهیمی" کارگردانی گروگان را بر عهده دارد. وی از جمله جوانان خوش آتیه سینمای ایران است که به زودی در فجر دیده خواهد شد.

بازیگر نمایش "کژدم" از حضور دوباره خود در عرصه تئاتر خبر و ادامه داد: علاوه بر این در عرصه بازیگری پیشنهاد حضور در سه تئاتر را دارم که پس از انتخاب یکی از آنها وارد مرحله تمرین خواهم شد. همین طور در سریال جدید "بهرام بهرامیان" نیز به ایفای نقش خواهم پرداخت.

وی درباره چگونگی حضور در این سریال اذعان کرد: در حال حاضر صحبت‌های اولیه برای بازی سریال بهرام بهرامیان انجام شده و با توجه به اپیزودیک بودن اثر هنوز نوبت به فیلمبرداری بخش‌های بازی من فرا نرسیده است. پروداکشن این سریال بسیار وسیع بوده و من به احتمال فراوان تا یک ماه دیگر جلوی دوربین خواهم رفت.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کیک کنید.

دیگر قرار نیست دورهمی را بسازیم/خبر مذاکرات ما با شبکه نسیم صحت ندارد

هاشم رضایت تهیه کننده برنامه "دورهمی" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره خبر ساخت فصل سوم برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری که در رسانه ها منتشر شده است، گفت: دیگر قرار نیست برنامه "دورهمی" ساخته شود.

وی در ادامه درباره خبرهای منتشره و مذاکراتی که مطرح است خاطرنشان کرد: من و آقای رحیمی تهیه کنندگان این برنامه هستیم و می گوییم چنین حرف هایی صحت ندارد مگر این که بدون ما که خالق کار هستیم مذاکراتی انجام شده است که ما خبر نداریم!.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کیک کنید.

نمی توانم دائم برای ساخت سریال حضرت زینب(س) اصرار کنم/فیلمنامه جدیدم درباره یک قهرمان کردستانی است

سید ضیاءالدین دری تهیه کننده و کارگردان تلویزیون و سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره آخرین وضعیت فعالیت های خود گفت: در حال نگارش فیلمنامه‌ای با موضوع یکی از قهرمان های مبارز کردستان هستم و ژانر کار تاریخی است.

وی افزود: 60 درصد از فیلمنامه نوشته شده است و وقتی نگارش فیلمنامه تمام شود باید برای مراحل بعدی و تولید آن اقدام کنم و اگر درباره برآورد مالی و بودجه آن به نتیجه برسیم می توانم بگویم که تازه این اثر برای تولید آماده می شود.

این کارگردان درباره اسم فیلمنامه جدید خود اظهار کرد: این فیلمنامه اسم ساده ای دارد اما تمایلی ندارم که اسم آن را تا به نتیجه رسیدن مطرح کنم چون با انتشار آن ممکن است مانند فیلمنامه قبلی‌ام حضرت زینب(ص) صرفا حرف‌هایی زده شود و کاری پیش نرود.

دری تصریح کرد: نگارش فیلمنامه‌ام تا 1 ماه دیگر به پایان می رسد و بعد از آن باید وارد مذاکره شویم تا با مسئولان بر سر تولید پروژه به نتیجه برسیم.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما

آفتاب‌‌نیوز :

همه‌چیز از زمانی شروع شد که در اکتبر سال ۲۰۱۷ دو نشریه نیویورک‌تایمز و نیویورکر گزارش دادند که ده‌ها زن مورد سوءاستفاده جنسی یکی از غول‌های هالیوود یعنی هاروی واینستین قرار گرفته‌اند. از آنجا بود که دومینوی رسوایی مردانی که از قدرت و شهرت و ثروت‌شان برای تعرض یا تجاوز به زنان و بعد خفه کردن صدای اعتراض آن‌ها استفاده کرده بودند راه افتاد. زنانی که سال‌ها به سکوت واداشته شده بودند یا هرچه فریاد زده بودند، صدای‌شان به گوش کسی نرسیده بود، از شجاعت همدیگر نیرو می‌گرفتند و پا پیش می‌گذاشتند و زخم‌هایی را که بر جسم و روح‌شان وارد آمده بود آشکار می‌کردند.

بازیگران زن مشهوری، به رغم به خطر افتادن حرفه‌شان، به افشاگری علیه واینستین دست زدند. دیوار بلند ترس برای قربانیان فروخته ریخته بود و حالا ترس در چشمان متعرضان و متجاوزان دیده می‌شد. جنبش #من_هم (metoo#)، که پیش‌تر در سال ۲۰۰۶ در فضای مجازی برای اعتراض به فرهنگ تجاوز، تعرض و سوء‌استفاده جنسی راه افتاده بود، بعد از رسوایی واینستین، نیرویی تازه گرفت و زنان بسیاری را از اقصی نقاط دنیا زیر چتر خود متحد کرد. از امریکا تا اروپا، فاصله اقیانوس اطلس به چشم‌برهم‌زدنی طی شد و کابوس رسوایی به قاره سبز رسید.

در چند سال گذشته، برخی از کسانی که در صنعت سینما به تعرض یا تجاوز متهم شده بودند در دادگاه متهم یا تبرئه شدند. برخی دیگر پیش از دادگاه با شاکی/ شاکیان پرونده مصالحه کردند. برخی حرفه‌شان به آخر رسید و برخی دیگر هرگز زیر بار اتهامات نرفتند و خودشان را از این‌گونه انگ‌ها مبرا دانستند. هنوز خبر‌هایی از رسوایی‌های اخلاقی به صدر خبر‌ها می‌آید، مثل دیروز که خبر بازداشت ژرار دوپاردیو، بازیگر مشهور فرانسوی، نشان داد که این جنبش تا زمانی که فضای صنعت سینما به جای امنی تبدیل نشود، قصد بازایستادن ندارد.

جنگ‌های فرانسوی

دوپاردیو ۷۵ ساله که یکی از بازیگران مشهور فرانسه است، در ایستگاه پلیسی در منطقه چهاردهم پاریس به اتهام تجاوز به دو زن، یکی در سال ۲۰۲۱ و دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت. این‌طور که ایسنا گزارش داده، دوپاردیو در سال ۲۰۲۰ به تجاوز جنسی به شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ متهم شد و در ادامه چندین زن دیگر علیه او افشاگری کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در دسامبر گذشته نیز هلن داراس، هنرپیشه فرانسوی، نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز کرده است. فعالان فمینیست به شدت خواهان پیگیری این اتهامات بدون دخالت شهرت و قدرت دوپاردیو در روند افشای حقیقت هستند. از سوی دیگر، گروهی از هنرمندان از جمله کارلا برونی و شارلوت رمپلینگ از دوپاردیو در برابر این اتهامات دفاع کردند. در میان مدافعان دوپاردیو نام امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، هم که چندی پیش دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است، دیده می‌شود.

دو پرونده قدیمی

هر وقت حرف تجاوز و تعرض و سوءاستفاده جنسی به میان می‌آید، نام‌های رومن پولانسکی، کارگردان لهستانی و وودی آلن، کارگردان و بازیگر امریکایی، مطرح می‌شود. پولانسکی سال‌ها پیش با دختری نوجوان و زیر سن قانونی در خانه جک نیکلسون، بازیگر افسانه‌ای، رابطه برقرار کرد و بعد از آن برای فرار از مجازات عملش از امریکا گریخت و سال‌هاست که از این کشور دور است و حتی در اروپا هم از پا گذاشتن به کشور‌هایی که احتمال می‌دهد او را به مقامات امریکایی تحویل دهند خودداری می‌کند. تجاوز به یک نوجوان چیزی نیست که رسانه‌ها به راحتی فراموش کنند و پولانسکی این را به خوبی می‌داند.

داستان وودی آلن هم بسیار طولانی است. میا فارو، بازیگر «بچه رزمری» و شریک زندگی آلن، در دهه ۱۹۹۰ او را به ارتباط با فرزندخوانده‌شان متهم کرد. به درستی مشخص نیست که این اتهام چقدر صحت داشت یا چقدر ناروا بود، اما چیزی که مشخص است این است که آلن با دخترخوانده‌اش ازدواج کرد و در تمام این سال‌ها که همیشه حرف اتهامات او به رسانه‌ها کشیده، با تمام قدرتش زیر بار پذیرش آن‌ها نرفته است. در این سال‌ها بعضی بازیگران زن فیلم‌های قبلی آلن مثل کیت وینسلت اعلام کردند که دیگر حاضر به همکاری با او نیستند. بعضی دیگر مثل ال فانینگ که در «یک روز بارانی در نیویورک» با آلن همکاری کرده، گفته این اتفاقات قبل از به دنیا آمدن او رخ داده و او نمی‌تواند به درستی در این باره قضاوت کند.

نام‌های بزرگ، ترس‌های بزرگ

نام‌هایی مثل کوین اسپیسی، داستین هافمن، سیلوستر استالون، استیون سیگال، ازرا میلر، تِنوچ هوئِرتا، جاناتان میجرز، کیسی افلک، جیمز فرانکو، بیل کازبی و لوئیز سی. کی. از جمله مشهورترین افرادی هستند که نام‌شان در سیاهه رسوایی‌های جنسی سال‌های اخیر ثبت شده. #من_هم (metoo#) شاید جلوی متجاوزان را نگیرد، اما کسی که می‌خواهد از حدش عدول کند می‌داند دیگر مثل گذشته در امنیت به سر نمی‌برد و باید بهای کاری را که می‌کند با از دست دادن کار و حرفه و خویشاوندان و اطرافیانش بدهد. زندگی یک متجاوز حالا دیگر بسیار شبیه فیلمی ترسناک است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • (ویدیو) فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس ! / همه به وجد آمدند
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد