Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید نگاه محلی و بومی به آسیب های اجتماعی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان؛ مسیح الله سلطانی در اولین جلسه هیئت اندیشه ورز وگروه کارشناسی مسائل فرهنگی وآسیب های اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های آسیب‌های اجتماعی در هر استان و شهرستان، باید برای سیاستگذاری و مدیریت مسایل، به تفاوت‌های هر منطقه توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمی‌توان یک نسخه واحد جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای کل‌کشور و یا کل‌استان تهیه و تدوین کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه به لحاظ طبقه بندی استانها برحسب برخورداری از امکانات و سطح آسیب های اجتماعی، استان زنجان جزء استانهای نسبتأ برخوردار از امکانات و در معرض آسیب است، افزود: در ۱۷ مورد از شاخص‌ها و آسیب‌ها استان زنجان جزء مناطق آسیب دیده، در۵ مورد جزء بسیار آسیب دیده و در۳ مورد جزء در معرض آسیب می باشد و خوشبختانه در هیچ کدام از آسیب‌ها در مرحله بحران نیستیم همچنین به لحاظ مقایسه شاخص کل آسیب های اجتماعی استانهای کشور، استان زنجان ۳۰ امین استان از بین ۳۱ استان است.

سلطانی در ادامه خاطر نشان کرد: با بررسی ها و جمع بندی انجام شده در سطح کشور، زنجان جزء سه استان آخری است که در معرض آسیب قرار دارد و از نظر اجتماعی در وضعیت نسبتأ مطلوبی است ولی با وجود این، نگرانی های جدی هم در خصوص آسیب های اجتماعی وجود دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تأکید کرد: دستگاه های اجرایی استان در کنار اقداماتی که در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی انجام می دهند باید توجه داشته باشند که با یک نگاه محلی و بومی آسیب های اجتماعی را بررسی کنند و با این دید، راهکارهایی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ارائه دهند.

سلطانی با اشاره به اینکه در معرض آسیب به این معنی است که بیشتر باید بر پیشگیری متمرکز شویم به اولویت بندی آسیب های اجتماعی در استان زنجان، تأکید کرد: از بین ۱۰مورد از آسیب های اجتماعی ۵ مورد از آن به عنوان اصلی ترین موضوع در حوزه آسیب های اجتماعی در اولویت کاری ستاد کاهش آسیب های اجتماعی استان قرار دارد که اعم از، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، بی بندو باری اجتماعی و اخلاقی و خشونت است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد هرچقدر استانها از امکانات بیشتری برخوردار باشند مسائل و آسیب های اجتماعی نیز در آنها بیشتر است به عنوان مثال استان تهران بیشترین برخورداری از امکانات و در عین حال، بیشترین آسیب اجتماعی را در سطح کشور دارد.

سلطانی با یادآوری اینکه در چهار سال گذشته در سطح کشور در خصوص وضعیت مسایل و آسیب های اجتماعی پیمایش هایی صورت گرفته، گفت: این پیمایش ها مرجعی برای پیگیری کارهای حوزه های اجتماعی و فرهنگی در استان و کشور است.

وی افزود: دولت اقدامات گسترده ای در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در سطح کشور آغاز کرده است که در سطح استان زنجان از سال گذشته ۱۱دستگاه اجرایی، حدود۸۷ برنامه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در دست اجرا دارند که ۲۲برنامه آن ویژه اعتیاد، ۱۴ برنامه طلاق، ۲۹ برنامه مفاسد اخلاقی و اجتماعی و در سایر موارد هم ۲۲برنامه در حال اجرا است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی