Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@13:20:28 GMT

تکیه گاه معنوی موجب ایجاد آرامش می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۷۱۱۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، دکتر زهرا یوسفی نژاد مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در کارگاه مهارت های زندگی برای دختران و پسران و خانواده ها که در سالن بصیرت پیام نور بجنورد، برگزار شد، اظهار کرد: اگر به عقاید مذهبی پایبند باشیم، به یکی از با افتخارترین روش های آرامش رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پیشنهادات دیگران را بپذیرید و با شناختن توانایی ها، بیش از حد از خود انتظار نداشته باشید.
وی در این راستا ایده آل گرائی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: معنویت درمانی، بیان احساسات و مشورت راهگشای بسیاری از مشکلات است.
مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه در زمینه مهارت کنترل استرس اظهار کرد: استرس روی ارتباط فرد با دیگران تاثیر می گذارد از این رو هر چه کنترل بهتری روی استرس داشته باشیم، اثر مثبتی روی اطرافیان گذاشته و از طرفی استرس دیگران اثر منفی روی ما می گذارد.
یوسفی نژاد علایم استرس را مشکل در خوابیدن، مشکل در تمرکز، احساس خستگی مفرط، ناراحتی معده، منزوی شدن، احساس اضطراب، بیقراری یا افسردگی و بی حوصلگی، علاقه نداشتن به کار عنوان کرد.
وی با بیان اینکه کنترل وضعیت روحی و جسمی در شرایط پراسترس باعث برقراری ارتباط بهتر با همکاران، مدیران و… خواهد شد، افزود: محیط کار باید متناسب با نیازها ساخته شود و فرد در زمینه مشکلات خود با مدیر یا سرپرست بخش صحبت نماید.
وی در خصوص مهارت کنترل خشم نیز گفت: مهارت کنترل خشم از موضوعات مهم در روانشناسی است، عصبانی شدن یک هیجان طبیعی در انسان بوده اما زمانی که این عصبانیت به نحو کنترل نشده تبدیل به پرخاشگری کلامی یا فیزیکی شود ناموجه بوده و نتایج منفی برای خود شخص و اطرافیانش در پی خواهد داشت.
یوسف نژاد ادامه داد: لذا ضروریست تا همه مخصوصا کسانی که زیاد عصبانی می‌‌شوند مهارت کنترل خشم را بیاموزند .
وی خشم را عکس‌العمل طبیعی در برابر تهدید، خطر و غیره دانست که به ما این اجازه را می‌دهد که در شرایط بحرانی از خود دفاع کنیم.
وی اضافه کرد: بنابراین عصبانیت برای بقا و پایداری انسان‌ها ضروری و اجتناب ناپذیر است، ولی نباید فراموش کرد که برخورد فیزیکی با افراد و مواردی که ما را خشمگین می‌کنند، از لحاظ قانونی و معیارهای اجتماعی ناهنجار تلقی می‌گردد و پیامدهایی منفی خواهد داشت.
یوسف نژاد كاركرد هاي هيجانات نیز بیان کرد: هیجان به زندگي رنگ، طعم و روح مي بخشد، می تواند وسيله همبستگي افراد شود، پايه و اساس هنر است و مي تواند نيروي اضافي توليد كند يا موجب اتلاف نيرو گردد .

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

 فرزاد پیشکاری، امروز شنبه 8 اردیبهشت در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر، از شرکای اجتماعی وزارت کار به عنوان گنجینه‌هایی از دانش و مهارت نام برد و خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تمامی ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

پیشکاری طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، اظهار کرد: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، افزود: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشوربوده، حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، عنوان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گزاران و متفکران و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گزاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌بایست انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت‌آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود