Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی انتصاب معاون جدید برنامه ریزی و نظارت راهبردی خود، سیاست های نه گانه در بخش برنامه ریزی وزارتخانه ابلاغ کرد. «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی «سیروس موثقی» را به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب و انتظارات خود در این بخش را علاوه بر پیشبرد امور جاری به شرح ذیل ابلاغ کرد:

۱_تحلیل مناسب محیط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی کشور و روندها و تجربیات و الگوهای موفق و مناسب جهانی و برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی‌های کلان و خرد و سیاست‌های اجرایی و هدف گذاری مناسب در افق های بلند مدت، برای تحقق و بهره‌مندی از انقلاب دیجیتالی و توسعه اقتصاد دیجیتالی در کشور و افزایش سهم آن در اقتصاد ملی با مشارکت و همکاری و تعامل با همه ذینفعان بخش و با استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان، ایده پردازان و خبرگان کشور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲_تهیه و تدوین اسناد توسعه‌بخش به وی‍‍‍ژه بازنگری و نهایی سازی سند توسعه شبکه ملی اطلاعات با رعایت همه اسناد بالادستی و قوانین موضوع از جمله قانون برنامه ششم توسعه کشور و سند الزامات شبکه مذکور مصوبه شورای عالی فضای مجازی و لحاظ اثرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی با همکاری و تعامل با همه دستگاه‌های تابعه، بخش خصوصی و نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور، خبرگان، جوانان و ایده پردازان.

۳_نوسازی ساختاری و نهادی بخش و طراحی ساختار و نمودار کلان وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه متناسب با تحول دیجیتالی و در جهت تحقق اقتصاد دیجیتالی.

۴_توسعه تفکر استراتژیک در بخش و ایجاد وزارتخانه استراتژی محور و استقرار مدیریت استراتژیک و تدوین برنامه‌های سالانه با برش دستگاهی و مدیریت طرح‌ها، سرمایه گذاری‌ها و پروژه‌ها و بودجه ریزی عملیاتی در بخش و تهیه گزارش‌های نظارتی و مستمر از روند پیشرفت برنامه ها و اهداف با بکارگیری ابزارها و شیوه‌های نوین و مناسب.

۵_تنظیم بودجه و منابع سرمایه‌گذاری بلند مدت و سالانه با تأکید بر استفاده از روش‌های جدید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، با جهت دهی مناسب سرمایه گذاری‌ها برای تحقق اقتصاد دیجیتالی به ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، پستی ، حاکمیتی و حمایتی لازم برای توسعه بازار و افزایش سهم ارزش افزوده زیربخش فناوری اطلاعات و کاربردها و محتوای بومی در اقتصاد ملی حداقل به میزان ۲ درصد و تحقق رشد متوسط ۱۹.۴ درصد سالانه ارزش افزوده زیر بخش ارتباطی.

۶_اولویت دهی به آزادسازی و واگذاری فعالیت‌ها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و تنظیم سهم اقتصادی کلان بخشهای دولتی و خصوصی فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و مراقبت از بزرگ شدن سهم بخش دولتی

۷_سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت مناسب برای افزایش شاخص بهره وری کل عوامل تولید در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه زیربخش ارتباطی با رشد متوسط ۶.۵ درصد سالانه آن.

۸_تهیه گزارش‌های آماری دوره‌ای و مستمر، تصویر جامع و کلان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحولات و تغییرات آن با همکاری همه دستگاه‌های تابعه، بخش خصوصی و نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور با بکارگیری ابزارهای نوین و هوشمند.

۹_اعمال شایسته‌سالاری به عنوان تنها معیار انتخاب همکاران و به‌کارگیری هرچه بیشتر جوانان، زنان و کارکنانی از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، اعضای ارشد حزب و دبیران استانی برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات حائز اهمیت صورت پذیرفت. 

در این جلسه محمد باقر نوبخت، محمود واعظی، علی جنتی، علی آقازاده و دبیران استانی پیرامون مباحث اصلی سیاست داخلی و خارجی کشور به طرح موضوع پرداختند.

در پایان این نشست که تبادل نظر خوب و موثری در آن صورت گرفت، تصمیمات مهمی در حوزه‌های «توسعه تشکیلات ستادی و استانی»، توسعه و بسط «آموزش» و نقش آفرینی موثر در انتخابات سال آینده البته با توجه به فضای سیاسی کشور در آن برهه اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند