Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:36:47 GMT

مهدی آبادی‌ها ایستگاه پلیس می‌خواهند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۰۶۷۶

مهدی آبادی‌ها ایستگاه پلیس می‌خواهند

شهروندان ساکن در شهرک مهدی آباد در حاشیه کمربندی جنوب شرقی شیراز نیازمند نگاه ویژه فرهنگی برای عبور از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شهرک مهدی آباد، به عنوان یکی از شهرک‌های محروم کلان‌شهر شیراز، در حاشیه کمربندی جنوب شرق واقع شده و قدمتی دیرینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمانی خونگرم و با صفا دارد، ورود مهاجران به این شهرک و اشتغال در شغل‌های کاذب برای این منطقه و به‌ویژه جوانانش آسیب‌های اجتماعی زیادی را فراهم کرده که از جمله آن می‌توان به خرده‌فروشی مواد مخدر اشاره کرد.

مردم این شهرک امروز بیش از هرچیز دیگری امنیت می‌خواهند، امنیتی پایدار که سلامت فرزندان آنان را در مقابل آسیب‌های مختلف اجتماعی از جمله اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر در امان نگه دارد.

شهروندان مهدی‌آباد، قدردان تلاش‌های صورت گرفته توسط متولیان شهری از جمله شهرداری هستند اما حرفشان این است در کنار این زیرساخت‌ها، امنیتی پایدار در این شهرک حاکم شود و اجازه ندهند خرده‌فروشان مواد‌مخدر به‌راحتی نسبت به خرید و فروش مواد اقدام کنند.

اهالی این شهرک، ایجاد ایستگاه پلیس را موضوعی مهم و تاثیرگذار در برقراری نظم و امنیت در مهدی‌آباد دانسته و خواستار تحقق این موضوع هستند.

مادران خانواده در مهدی‌آباد همچنین از مشکلات آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق نیز حرف به میدان آورده و معتقدند باید در این زمینه بیشتر کار فرهنگی شود.

یارمحمودی با اشاره به جمعیت بیش از 25 هزار نفری مهاجر و بومی این شهرک خواستار توجه به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی است.

یکی دیگر از شهروندان مهدی‌آباد معتقد است: به نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به ورزش و ویژه فوتبال خدمات مناسبی نمی‌دهند. سالن ورزشی ساخته‌اند اما زیرساخت‌های آن مناسب نیست.

حسنی از وضعیت خدمات سالن ورزشی که با نام شهید سپاسی در این شهرک ساخته شده گلایه داشته و خواستار برطرف کردن مسائل و مشکلات موجود این سالن از جمله انشعاب، آب، برق و گاز آن است.

وی می‌افزاید: نمی‌دانیم چرا می‌آیند سالن می‌سازند و فکری برای خدمات مناسب آن نمی‌کنند، هزینه ساخت و ساز شده اما برای نگهداری و ارائه خدمات مناسب در آن قدمی بر نمی‌دارند.

برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مهدی‌آباد توسعه یابد

به سراغ خانه محله مهدی‌آباد رفتیم تا در جریان فعالیت‌های صورت گرفته قرار گرفته و از کارشناسان آن نیز مسائل و مشکلات مهدی‌آباد در بخش اجتماعی را جویا شویم.

کلاس‌های مشاوره، روانشناسی و فرهنگی با استقبال خوب ساکنان در حال برگزاری بود اما فضای کافی برای برپایی کلاس ندارند، چرا که این خانه محله نه تنها شهرک مهدی آباد بلکه شهرک‌های اطراف را نیز پوشش می‌دهد.

مسئول خانه محله از تغییر مثبت رفتار ساکنان بعد از برگزاری کلاس‌های مشاوره گفت و اظهار داشت: شهرک مهدی‌آباد یک شهرک حاشیه‌ای در شیراز است و با مسائل و مشکلات زیادی در بخش آسیب‌های اجتماعی با آن روبرو هستیم.

بهناز توکلی که کارشناس روانشناسی پایگاه اجتماعی مهدی آباد است نیز اظهار داشت: با همکاری مشاوران و کارشناسان پزشکی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در شهرک مهدی‌آباد ویژه برنامه‌های زیادی برگزار کردیم تا شاهد تغییرات در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی باشیم که این مهم اتفاق نیفتاده و هنوز نیاز به حمایت و فضای مناسب برای جمعیت حاضر هستیم.

توکلی افزود: جلسات برگزار شده توسط مشاوران در 9 مدرسه مهدی آباد با مبحث آموزشی فرهنگی و مذهبی با استقبال روبرو شده و تغییر رفتار مثبت خانواده‌ها و عموم شهروندان و دانش آموزان را به دنبال داشته که معتقدیم باید این مهم تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و جمعیت زیاد شهرک مهدی‌آباد ما از پتانسیل مساجد و فضای امامزاده استفاده می‌کنیم که باید از سازمان تبلیغات و نیروی انتظامی و بهزیستی که همیشه همراه و همگام ما در این مسیر هستند قدردانی کنیم و بیش از پیش وارد میدان فعالیت شوند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، شهرداری در کنار خانه محلات اتوبوس‌هایی با بنرهای مشخص به این مناطق فرستاده تا در امر مشاوره و آموزش بتواند، بستری مناسب برای شهروندان در سکونت‌گاه‌های حاشیه شهر ایجاد کند.

علیرضا دیهیمی افزود: برطرف کردن مسائل و مشکلات شهرک مهدی‌آباد و سایر شهرک‌های حاشیه شیراز نیازمند همراهی و تعامل دستگاه‌های خدمات رسان است که امیدواریم این مهم محقق یافته و روز به روز مشکلات کمتر شود.

انتهای پیام/

R41382/P1361/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم