Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر آقایان اصلاح‌طلب برای پرداخت حقوق حجم عظیم کارمندان شهرداری تهران دچار مشکل یا کم‌توانی هستند؛ نمی‌بایست خود را مهیّای ورود به این عرصه خطیر و انتخابات شورای شهر می‌کردند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تیم مذاکره‌کننده دولت 10 نفره نبود، 9 نفر بود بعلاوه یک جاسوس!

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، ساعاتی پس از صحبت‌های ترامپ و در مراسم افتتاح یک کارخانه در شهرستان میانه طی سخنانی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا فریاد می زند که در توافق نامه برجام سر آمریکا کلاه رفته و منافع آمریکا دیده نشده، گفت: تعداد اعضاء تیم مذاکره کننده ایران حداکثر ده نفر بودند و این در حالی است که تعداد گروه پشتیبانی مذاکره کنندگان آمریکا 150 نفر بودند و مشخص نیست که چگونه می گویند سر آمریکا کلاه رفته است.

به گزارش ایسنا، او تصریح کرده است: امروز در هر جمع و نشست منطقی که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، مشخص می شود که مذاکرات برجام یک الگو برای دنیا در جهت حل مسائل پیچیده بین المللی است.[1]

*قضاوت درباره صحبت‌های آقای جهانگیری را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

قابل توجه آنکه ستاد برجام همواره تأکید داشت که برجام بایستی یک بازی «برد_برد» باشد و منظور تلویحی آقای جهانگیری نیز آنست که برجام در حدی موفق بوده که توانسته بر سر آمریکا کلاه بگذارد و فغان رئیس جمهور این کشور را به آسمان بلند کند!

همچنین است که افکار عمومی به تازگی در جریان دستگیری یک جاسوس در هسته اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و احتمالات مربوط به «شکست رسمی برجام» نیز قرار گرفته‌اند.

***

زور شورای شهر به معاونان نجفی نرسید، رفتند سراغ کارمندان شهرداری...

مجید فراهانی، فعال اصلاح‌طلب و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پنجم تهران به تازگی درباره مشکلات شهردار جدید تهران برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری گفته است:‌ شهرداری تهران هر ماه نزدیک به ۵۵۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق پرداخت می‌کند و این عدد بار بسیار سنگینی را به لحاظ هزینه‌های جاری بر دوش تهران گذاشته است. فکر و ذکر، شهردار تهران، معاون مالی و اقتصادی و مدیران ارشد شهرداری همواره از اول ماه این است که چگونه حقوق این جمعیت عظیم را پرداخت کنند!

به گزارش ایلنا، او می‌افزاید: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیروهای شهرداری بخصوص مدیران از نیروهای بازنشسته هستند. بخشی از نیروها نیز از بخش‌های دولتی دیگر در شهرداری به خدمت گرفته شده‌اند، این افراد باید به محل کار خود برگردند و دیگر نباید از نیروهای بازنشسته استفاده شود.[2]

*این اظهارات بهانه‌جویانه در حالی است که شهرداری تهران 12 سال به همین منوال اداره شده، مشکل حادّی نداشته و البته توانسته است تهران را به یکی از پیشرفته‌ترین کلانشهرهای جهان تبدیل کند و رکوردهای مختلفی را بر جا بگذارد...

فی‌الواقع اگر آقایان اصلاح‌طلب برای پرداخت حقوق حجم عظیم کارمندان شهرداری تهران دچار مشکل یا کم‌توانی هستند؛ نمی‌بایست خود را مهیّای ورود به این عرصه خطیر و انتخابات شورای شهر می‌کردند تا مجبور شوند هم‌اکنون در یک ناتوانی جمعی، شروع به بهانه‌تراشی به جای خدمت به مردم کنند و یا مثلاً مثل عباس عبدی قلم‌فروشی کنند و از این بگویند که کم‌توانی شهردار اصلاح‌طلب تهران برای پرداخت حقوق تقصیر قالیباف است![3]

در اشاره به صحبت‌های فراهانی لازم به توضیح است که محمدعلی نجفی، شهردار اصلاح‌طلب تهران، چندی قبل و در انتصاب حلقه اول مدیران خود تعدادی مدیر بازنشسته، مدیر دولتی و حتی تعدادی از مدیران قالیباف را منصوب کرد که این اقدام صرفا مورد گلایه‌های لفظی برخی اعضای شورای شهر قرار گرفت نه هیچ چیز دیگر.

اما اکنون که این اعضا دریافته‌اند نبایستی در مقابل شهردار تهران دست به اقدام و اعتراض بزنند، گویا تصمیم گرفته‌اند زهر چشم خود را از کارمندان شهرداری بگیرند و در قبال بازنشستگان منصوب شده از سوی نجفی نیز خود را به تجاهل بزنند!

انتصاب مدیران بازنشسته در شهرداری تهران در سایه سکوت و بی‌عملی اعضای شورای شهر، چنان رسوایی بزرگی به بار آورد که حتی چهره‌های اصلاح‌طلب نیز نتوانستند در این باره سکوت کنند.

ابراهیم اصغرزاده در همین باره گفته بود: «دیدید که بعد از همین انتخابات اخیر که دولت دوازدهم شکل گرفت و شهرداری تهران به دست اصلاح‌طلبان افتاد ما هنوز با یک گردش نخبگان معیوب و یک نوع پیرسالاری مواجه هستیم که همه موجب تقویت پدیده‌های خاصی مانند آقازادگی می‌شوند.»[4]

گفتنیست، فراهانی چندی قبل طی مقاله‌ای در روزنامه اعتماد خواستار تبیین استراتژی برای نقد قالیباف شده و از این گفته بود که تهران دچار «بحران فروخفته» است![5]

***

انتقاد یک چهره اصلاح‌طلب از تبلیغات نظامی ایران و نصب روزشمار محو اسرائیل

احمد نقیب‌زاده،‌ از استادان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز در اشاره به قضایای برجام و مذاکرات هسته‌ای گفته است:

«بنده از اول به تبلیغات نظامی ایران انتقاد داشتم چون این تجارب تاریخی را در مقابل خود می‌دیدم. می‌شد همه برنامه موشکی و نظامی و هسته‌ای را پیش برد، بدون ایجاد سر و صدا و حساسیت، چیزی شبیه برزیل در غنی‌سازی اورانیوم و آلمان در ساخت زیردریایی در دوره تحریم ساخت تسلیحات!»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز می‌گوید: اروپایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ایران هرگز موشک‌هایش را به سوی اروپا نشانه نمی‌گیرد. اقدامات برخی تندروهای داخلی فقط در این زمینه به سود دشمنان شناخته‌شده ایران تمام می‌شود و آنها از این موارد نظیر نصب روزشمار و یا شعار به زبان عبری، حداکثر بهره‌برداری را علیه ایران انجام می‌دهند.[6]

*اظهارات دکتر نقیب‌زاده در حالی است که تبلیغات نظامی از اصول بایسته تمام نظامات حکومتی در دنیا و تضمین‌کننده راهبردی امنیت مردم در یک کشور نیز محسوب می‌شود.

ایشان حکماً بهتر از هرکسی می‌داند که مسئله نظام سلطه با ایران اسلامی نیز بر سر تبلیغات نظامی یا مقولاتی از این دست نیست بلکه آنها با جمهوری اسلامی مشکل ذاتی دارند و این مشکل نیز تا زمان اضمحلال نظام سلطه تمام نخواهد شد.

از طرفی بخش‌های عمده فعالیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز بدون هیچگونه قصدی برای ایجاد حساسیت، لاجرم بزرگ و فراگیر بوده است و ربطی به کندروی و تندروی هم ندارد.

کما اینکه هم اصلاح‌طلبان و هم آقای دکتر نقیب‌زاده می‌دانند که هدف قرار دادن مقرّ تروریست‌ها در دیرالزور سوریه، تسخیر پهپاد RQ170 آمریکا در آسمان ایران و یا دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی در سواحل جزیره فارسی هیچیک اقداماتی نبوده‌اند که آغازگر آنها ایران اسلامی باشد.

ضمن اینکه آقای نقیب‌زاده و همفکرانشان بایستی دورنمای ذهنی خود را از ایرانی که رزمایش موشکی ندارد و تروریست‌ها را هم در فرامرز زیر ضربه نمی‌برد و ساختاری مثل ژاپن اشغال شده، ایران زمان طاغوت و یا عربستان وابسته دارد را نیز به وضوح و صراحت برای مخاطبان شرح بدهند.

لازم به ذکر است، صحبت دکتر نقیب‌زاده در حالتی صحیح خواهد بود که مدلی مثل کره شمالی مد نظر باشد! اما ایران اسلامی یک هژمون برتر جهانی و در حال زورآزمایی با رقبای خویش در جنگ‌های نیابتی و مستقیم است و فعالیت‌هایش نیز مبانی عقلانی سیاسی و ایدئولوژیک دارد.

در اشاره به ماجرای نصب روزشمار برای محو اسرائیل و یا نوشتن شعار به زبان عبری هم باید دانست که رجزخوانی یک ملت برای دشمنانش در هیچ دوره‌ای از تاریخ و در هیچ شهر و دیاری مذموم نبوده است جز در نزد اصلاح‌طلبان ایرانی! و هیچ فیلسوف سیاسی هم در تاریخ نبوده است که خط و نشان کشیدن معقولانه برای دشمن را امری مذمت‌شده تلقی کند.

البته زمستان تمام خواهد شد و روسیاهی‌ها باقی می‌ماند کما اینکه جنگ هشت‌ساله، حضور نظامی ایران در بوسنی و هرزگوین، ماجرای قهر سفرای اروپایی از تهران در دهه 70 و حضور نظامی ایران در کشور سوریه نیز جملگی با درایت ولی فقیه به عاقبت‌بخیری ایران اسلامی و امنیت مردم ایران انجامیدند اما روسیاهی‌شان برای عده‌ای باقی ماند...

گفتنیست، زمانی قبل‌تر و پیش از نقیب‌زاده،‌ «علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز رزمایش‌های موشکی کشورمان را «کم‌عقلی» خطاب کرده بود.[7]

بایستی اشاره کرد که تأکیدات مداوم اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رزمایش‌های موشکی موجب بی‌دستاورد شدن برجام بوده است، حرف صحیحی نبود و نیست. چه اینکه هنگامی که اوباما در صبح روز اجرایی شدن برجام، ایران اسلامی را تحریم کرد، هیچ رزمایشی انجام نشده بود و از طرفی تحلیلگران از سال‌ها قبل به ستاد برجام هشدار داده بودند که آمریکا تنها در صورتی حاضر به لغو تحریم‌های تأثیرگذار خود خواهد بود که عقلش را از دست داده باشد و بخواهد تنها ابزار فشار خود در مقابل ایران اسلامی را بر زمین بگذارد!

مسئله‌ای که البته در حالت خوشبینانه باید گفت هیچ گوشی در ستاد برجام و در اردوگاه اصلاح‌طلبان برای شنیدن آن وجود نداشت...

***

1_ http://www.isna.ir/news/96072212130/

2_ http://tnews.ir/news/c44c96485410.html

3_ mshrgh.ir/782729

4_ mshrgh.ir/773232

5_ mshrgh.ir/766622

6_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/200676

7_ mshrgh.ir/678446

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت برای تبلیغات فرصت دارند.

عباس جوهری افزود: نامزد‌ها براساس قانون می‌توانند تبلیغات را در مکان‌هایی که در سطح شهر در نظرگرفته شده است، انجام دهند.

پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و همچنین مناظره‌های نامزد‌های انتخابات در استان تهران نیز امروز از شبکه تهران آغاز می‌شود.

۳۴ برنامه تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای با عنوان «نماینده‌ی مردم» برای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

این برنامه‌ها، رایگان ضبط و تولید شده و هر روز در ساعت‌های ۹:۳۰، ۱۰:۳۰، ۱۳:۳۰، ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ از شبکه تهران سیما پخش می‌شود. نسخه رادیویی آن نیز از رادیو تهران پخش خواهد شد.

تبلیغات دو نامزد حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا نیز ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۱:۳۰ در جدول پخش برنامه‌های شبکه تهران قرار دارد.

در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، رقابت میان ۳ هزار و ۳۷۲ نفر بود که از این تعداد ۱۴ نفر به مجلس راه یافتند.

از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که ۳۰ نماینده را به خود اختصاص می‌دهد ۱۶ نفر دیگر ۲۱ اردیبهشت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجلس راه خواهند یافت.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران ۷ خانم و ۲۵ آقا برای کسب کرسی‌های حوزه انتخابیه تهران در مجلس با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات این دوره در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک است. برای حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا هم ۲ نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

دیگر خبرها

  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود