Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@23:43:51 GMT

کسری مخزن آب در دامغان به 30 میلی متر مکعب رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۱۸۲۴

کسری مخزن آب در دامغان به 30 میلی متر مکعب رسید

علی شاهرودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان با بارش کمتر از100 میلی متردر سال با محدودیت منابع آب زیرزمینی مواجه است.
وی اظهارداشت : اکنون دامغان با متوسط بارش 50 سانتی متر و کسری مخزن نزدیک به 30 میلی متر مکعب از کمبود شدید در تامین نیازهای آب در بخش خانگی و صنعترنج می برد.
وی خاطرنشان کرد : خشکسالی، منابع آب سطحی را تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که ورودی به سد مخزنی نیز نسبت به سنوات گذشته افت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور منابع آب دامغان اضافه کرد : بیش از 85 درصد منابع آبی شهرستان به مصارف کشاورزی اختصاص یافته و 15 درصد باقی مانده در بخش خانگی و صنعت مصرف می شود.
شاهرودی یادآور شد : افزایش روزافزون جمعیت و تداوم خشکسالی های اخیر عامل اصلی کمبود آب عمده در شهرهای حاشیه کویر مرکزی به خصوص دامغان است.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان افزود : بخشی از کاهش جریان ورودی به سد شهرستان دامغان هم به بهره برداری بی رویه در روستاهای بالادست مربوط است که برای استفاده از این توان آبی پشت سد، باید در بخش کشاورزی با آبیاری نوین، به بهینه سازی مصرف توجه ویژه کرد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6026
*خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  واژگونی کامیون  در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم ، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان  یک مصدوم ، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محوردامغان-سمنان ۴ مصدوم ، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم ، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم ، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم ، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم ، واژگونی پژو ۴۰۵  در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم ، واژگونی سمند  در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم ، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم ، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم ، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولادمحله به دامغان  ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان