Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه شرق: وقتي کسي اسم «رويترز» را مي‌شنود، هنوز هم ياد يک خبرگزاري مي‌افتد، اما حالا ديگر رويترز بسيار گسترش يافته و به يک شرکت غول‌پيکر تبديل شده که خدمات تجاري و اقتصادي زيادي انجام مي‌دهد؛ عملا کار خبرگزاري در ديگر فعاليت‌هاي تجاري اين شرکت غرق شده است. با اين حال، حتي درآمدي که خبرگزاري رويترز در دل شرکت «تامسون رويترز» هم به دست مي‌آورد، بيشتر درآمد حاصل از خدمات تخصصي آن است تا اينکه فقط در قالب يک خبرگزاري صرفا از طريق فروش محتواي خبري کسب درآمد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقايسه دو عدد با هم کافي است تا ذهنيت درباره شرکت «تامسون رويترز» تغيير کند؛ اين شرکت حدود ٦٠‌ هزار کارمند دارد، درحالي‌که کل تعداد ژورناليست‌هايي که براي خبرگزاري رويترز کار مي‌کنند فقط دو‌هزارو ٦٠٠ نفر است. همه فعاليت‌هاي رسانه‌اي اين شرکت، فقط دو درصد کل درآمدهاي آن را تشکيل مي‌دهد.

در آينه رقبا
رويترز که حالا با شرکت تامسون ادغام شده و با عنوان شرکت «تامسون رويترز» فعاليت مي‌کند، ٥٤٨ خدمت جداگانه دارد که از اين ميان، فقط ٧٣ خدمت آن به فعاليت‌هاي خبري و رسانه‌اي ارتباط پيدا مي‌کند. اين شرکت ٢٤٢ خدمت خاص در زمينه امور مالي به مشتريان خاص خود ارائه مي‌کند که بيش از سه برابر خدمات خبري و رسانه‌اي آن از نظر تعداد خدمت است و البته اگر از نظر ميزان درآمد حساب کنيم، وزن فعاليت‌هاي غيررسانه‌اي در آن بسيار بيشتر از کارهاي رسانه‌اي است.
با‌اين‌حال نبايد خيلي ساده به اين آمار تبليغاتي نگاه کرد، چراکه بخش درخور ‌توجهي از اين خدمت، کارهاي کوچکي هستند و «تامسون رويترز» حتي خدمتي مثل لينک «درباره ما» در وب‌سايت خبرگزاري‌اش را هم يک خدمت جداگانه به حساب آورده است. با وجود اين بايد گفت خدمات شرکت «تامسون رويترز» ابعاد خيلي وسيع‌تري از يک خبرگزاري را در برمي‌گيرد.
اکنون شرکت تامسون رويترز را بيشتر يک شرکت پيشروي حوزه «داده‌هاي مالي» به حساب مي‌آورند، تا يک خبرگزاري. خيلي از خدمات رويترز به مشاوره‌هاي حرفه‌اي و انتشارات مربوط است و بزرگ‌ترين رقباي اين شرکت در بازارهاي جهاني خاص خود، عبارت‌اند از شرکت‌هاي «داو جونز»، «بلومبرگ» و «پيرسون». «داو جونز» يک شرکت فعال در حوزه انتشارات و اطلاعات مالي است و براي نمونه، مالک روزنامه «وال‌استريت‌ژورنال» است.
«بلومبرگ» نيز يک شرکت رسانه‌اي و اخبار مالي است و با اينکه يک خبرگزاري هم دارد، اما اضافه بر شبکه راديويي و تلويزيوني و نشرياتش، بسياري از داده‌هاي مالي و اقتصادي جهان و خدمات مالي و حقوقي را به مشتريان خاصش ارائه مي‌کند. همچنين شرکت «پيرسون» هم شرکتي است که در زمينه انتشار کتاب‌هاي آموزشي و مجله فعال است و براي مثال، مالک انتشارات «لانگمن» و روزنامه «فايننشال‌تايمز» و مالک نيمي از سهام مجله «اکونوميست» است. رقباي «تامسون رويترز» به‌خوبي مشخص مي‌کنند که خود اين شرکت نيز در چه حوزه‌هايي وارد شده و ديگر در محدوده تنگ يک خبرگزاري يا شرکت رسانه‌اي صرف نمي‌گنجد.
تامسون رويترز دقيقا چه مي‌کند؟
خدمات شرکت «تامسون رويترز»، آن‌طورکه در وب‌سايتش شرح داده، شامل ٩ حوزه است که عبارت‌اند از خدمات مالي، خدمات حقوقي، خدمات رسانه‌اي و خبري، راهکارهاي مديريت ريسک، خدمات ماليات و حسابداري، خدمات مربوط به اتومبيل، خدمات مربوط به انرژي و خدمات مربوط به حاکميت‌ها. اين شرکت به زبان‌هاي فرانسه و چيني نيز برخي خدمات تخصصي خود را ارائه مي‌کند.
يکي از مهم‌ترين ابزارهاي اين شرکت‌، پيام‌رسان «اِيکان» است که بيش از ٣٠٠‌ هزار کارشناس حرفه‌اي امور مالي در سراسر جهان در آن عضو هستند و داده‌ها، نمودارها و تحليل‌هاي به‌روز را در آن به اشتراک مي‌گذارند و نيز در ميزگردهايي که به‌وسيله متخصصان رويترز اداره مي‌شود، شرکت مي‌کنند. اعضاي اين پيام‌رسان کساني هستند که به‌طور مستقيم در بازارهاي مالي جهاني شرکت مي‌کنند و اين نرم‌افزار با داشتن امکان جست‌وجوي محتوا، مي‌تواند يک دستيار مفيد براي تجار و بورس ‌بازار در سطح بازارهاي جهاني باشد.

در سال ٢٠١٣، قيمت اشتراک پايه «اِيکان» ماهانه ٣٠٠ دلار بود، اما براي اشتراک ماهانه که به همه اطلاعات دسترسي کامل دارد، هزارو ٨٠٠ دلار حق اشتراک گرفته مي‌شد. به عبارت ديگر، همين ابزار «اِيکان» بالقوه به‌تنهايي مي‌تواند سالانه تا شش‌ميلياردو ٤٨٠‌ ميليون دلار براي شرکت تامسون رويترز درآمد داشته باشد. «اِيکان» به چندين ابزار تخصصي مختلف تقسيم مي‌شود و فقط يک پيام‌رسان صرف نيست.
«تامسون رويترز» ابزار ديگري دارد به نام «تامسون رويترز ديلينگ» که به‌طور تخصصي يک جامعه متشکل از چهار هزار شرکت و ١٤‌ هزار کاربر شخصي را از ١٢٠ کشور به همه مرتبط مي‌کند. همه اين سازمان‌ها و افراد در بازارهاي بورس جهاني فعال هستند. «تامسون رويترز ليپِر» ابزار ديگري است که داده‌هاي صحيح، تحليل‌هاي دقيق، ابزارهاي گزارش‌دهي و چشم‌اندازهاي تجربه‌شده را براي کساني که مي‌خواهند در حوزه‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري کنند فراهم مي‌کند. ابزار ديگر اين شرکت، «تامسون رويترز ديتااستريم» است که داده‌هاي مالي و نمودارهاي زماني متنوعي از داده‌هاي مالي و اقتصادي را ارائه مي‌کند و کاربران مي‌توانند با آن، روندهاي مختلف بازار را شناسايي يا ايده‌هاي خود را به‌صورت فرضي آزمايش کنند.
«تامسون رويترز» داراي ابزارهاي مالي متنوعي براي نرخ گذشته، حال و آينده کالاهاست و همچنين انواع مشاوره‌هاي تخصصي براي مديريت خزانه شرکت‌ها، حاکميت شرکتي، مديريت دارايي، راهکارهاي شراکت با ديگر شرکت‌ها، مديريت صندوق‌هاي تأمين سرمايه، بانکداري، تحليل‌هاي کمي و کيفي بازار، سرمايه‌گذاري مخاطره‌آميز و حتي حوزه‌هايي بسيار جزئي؛ مثل تحليل قيمت‌هاي اوراق قرضه شهرداري‌ها را در بخش خدمات مالي خود ارائه مي‌کند.
در کنار خدمات امور مالي جهاني يا عمومي شرکت تامسون رويترز، مي‌توان تحليل‌ها و مطالعات تخصصي در امور مالي و بازار مربوط به يک کشور خاص را هم ديد؛ براي مثال، تامسون رويترز به مشترياني که متقاضي باشند، خدمات مشاوره‌اي و داده‌اي ويژه‌اي را ارائه مي‌کند که به طور خاص به کشورهايي؛ مثل روسيه، چين يا کانادا مربوط است.
به‌همين‌ترتيب، «تامسون رويترز» در حوزه خدمات حقوقي و در زمينه حسابداري و ماليات نيز بسيار فعال است. اين شرکت ١١٤ خدمت حقوقي مختلف و ٦٣ خدمت متنوع را در زمينه حسابداري و ماليات به مشتريان خود ارائه مي‌کند. بخش زيادي از خدمات حقوقي «تامسون رويترز» به انتشار متون حقوقي به زبان‌هاي مختلف در زمينه‌هاي حقوقي کشورهاي متفاوت مربوط مي‌شود؛ مثلا «تامسون رويترز» شرکتي دارد به نام «راند هال» که به طور تخصصي کتاب‌ها و ژورنال‌هاي حقوقي مربوط به ايرلند را چاپ مي‌کند يا در زمينه امور حقوقي ايرلند مشاوره مي‌دهد.
شرکت «سوييت‌ اند مکسوِل» هم که بيش از ٢٠٠ سال در زمينه انتشارات حقوقي فعال است، از ديگر شرکت‌هاي زيرمجموعه «تامسون رويترز» کنوني است که البته قبلا به وسيله شرکت سابق «تامسون» خريده شده بود، اما حالا که «رويترز» و «تامسون» با هم ادغام شده‌اند، عملا جزئي از «تامسون رويترز» به حساب مي‌آيد. شرکت مشاوره و راهکارهاي حقوقي «وست‌لا» هم زيرمجموعه‌
«تامسون رويترز» است. در زمينه حسابداري نيز «تامسون رويترز» انبوهي از خدمات را به مشتريان خاص خود ارائه مي‌کند. ابزار «وان‌سورس» يکي از ابزارهايي است که اين شرکت براي هرگونه عمليات پيچيده و چندسطحي مالياتي در سطح جهاني عرضه کرده است.
اين شرکت ابزار ديگري دارد به نام «چک‌پوينت» که در قالب آنلاين فعاليت مي‌کند و کاربري ساده‌اي هم دارد. همين شرکتِ «چک‌پوينت» يک شرکت زيرمجموعه‌اي دارد به نام «گير آپ» که با تجربه ٤٠ ساله، در کار آموزش حسابداري و راهکارهاي مالياتي فعال است. شرکت‌ آموزشي «لا لِي» و شرکت مشاوره «آديت‌واچ» هم از ديگر زيرمجموعه‌هاي «چک‌پوينت» هستند. ابزار «آن‌ويو» نيز از ديگر ابزارهاي مهم حسابداري و مالياتي «تامسون رويترز» است که با فناوري رايانش ابري کار مي‌کند.
آن‌طور که «تامسون رويترز» گزارش داده، اين شرکت فقط ٣٤ نوع خدمات در زمينه تخصصي مديريت ريسک دارد. اين شرکت ابزاري براي تحقيق بازار و سرمايه‌گذاري و وضعيت شرکت‌ها به نام «کلير» دارد که اطلاعات و تحليل‌هاي لازم را براي مشتريان شرکت فراهم مي‌کند. ابزار اطلاعاتي «ورلد- چک» و ابزار نظارتي «سالوِنسي» هم در همين حوزه از سوي «تامسون رويترز» عرضه شده‌اند. «تامسون رويترز» ١٠ خدمت خاص صنايع خودروسازي هم ارائه مي‌کند که اغلب آنها، خدمات حقوقي يا حسابداري يا مشاوره‌هاي مربوط به کسب‌وکار هستند که از خدمات بخش‌هاي ديگر شرکت استفاده مي‌کنند، اما براي صنعت خودروسازي به طور خاص طراحي شده‌اند.
البته به يک مسئله بايد دقت کرد؛ برخي از خدمات شرکت «تامسون رويترز» در وب‌سايتش کارهايي است که اصلا خدمات خاصي به حساب نمي‌آيند؛ مثلا اين شرکت ارائه لوگوي باکيفيت «تامسون رويترز» را به‌عنوان يکي از خدمات بخش خبرگزاري خود مطرح کرده است که اصلا خدمت خاصي به حساب نمي‌آيد. اين موارد را مي‌توان کنار گذاشت، اما به عظمت خدمات متنوع و گسترده شرکت «تامسون رويترز» خدشه‌اي وارد نمي‌شود، به‌ويژه اينکه اين شرکت توانسته با بهره‌گرفتن از انواع خدمات حقوقي، تجاري، رسانه‌اي، اطلاعاتي و مشاوره‌اي زيرمجموعه و تحت کنترل خود، نوعي از «اقتصاد مقياس» را ايجاد کند که با هزينه خيلي کمتر از شرکت‌هايي که فقط در يکي از اين حوزه‌ها فعال هستند، به مشتريانش خدمات ارائه کند و رقابت در بازار را ببرد.
خدمات خبري و رسانه‌اي
وظيفه اصلي رويترز از زماني که تنها يک خبرگزاري بود، فعاليت رسانه‌اي به‌شمار مي‌رفت و هنوز هم از کارهاي عمده شرکت مادر آن به‌شمار مي‌رود که به‌تدريج کم‌رنگ مي‌شود. «تامسون رويترز» در وب‌سايت خود اعلام کرده است که ٧٣ خدمت مختلف خبري و رسانه‌اي را به مشتريان خود ارائه مي‌کند. خيلي از اين خدمات، يک خدمت جداگانه واقعي نيستند و در دل يک خدمت بزرگ‌تر جاي مي‌گيرند؛ مثلا ارائه خدمت عکس‌هاي برتر روز را مي‌توان درون خدمات وب‌سايت خبري رويترز به حساب آورد. با‌اين‌حال، «تامسون رويترز» داراي چند خدمت خبري و رسانه‌اي اصلي است که آمار و ارقام کارش، هنوز هم عظمت فعاليت آن را مي‌رساند.
رويترز حدود دو‌ هزار و ٦٠٠ ژورناليست در تقريبا ٢٠٠ نقطه مختلف جهان دارد که رويدادهاي روز را پوشش مي‌دهند. اين خبرگزاري با اينکه داراي يک وب‌سايت رايگان است، اما يک «خط خبري» دارد که سالانه حدود ٢,٢‌ ميليون خبر اختصاصي را توليد و به مشترکانش عرضه مي‌کند. بخش عکس خبرگزاري رويترز شهرت بسيار زيادي دارد و همچنين خدمات فيلم‌هاي خبري رويترز هم از اعتبار زيادي برخوردار است.
هرروز حدود‌ هزار و ٦٠٠ قطعه عکس خبري جديد به وسيله ٦٠٠ عکاس در نقاط مختلف جهان و همچنين روزانه حدود ٢٠٠ قطعه فيلم خبري در اين خبرگزاري توليد مي‌شود. اين خبرگزاري داراي آرشيو عظيم و بسيار غني‌اي است که از سال ١٨٥١ ميلادي تاکنون، به‌تدريج به آن افزوده شده و متن، عکس و فيلم زيادي با قابليت جست‌وجوي ديجيتالي در آن به چشم مي‌خورد. آرشيو عکس رويترز اکنون بيش از ١٣‌ ميليون قطعه عکس دارد. حوزه‌هايي که رويترز بيشتر در آن عکس توليد مي‌کند، عبارت است از اخبار روز، ورزش، تجارت، عکس‌هاي مربوط به حوزه سرگرمي و سبک زندگي. رويترز يک شبکه تلويزيوني و چند شبکه راديويي نيز دارد که فعاليت‌هاي پخش را در کنار خبرگزاري انجام مي‌دهد.

تامسون رويترز چطور متولد شد
خبرگزاري «رويترز» در سال ١٨٥١ ميلادي به وسيله پل يوليوس رويتر که يک مهاجر آلماني‌زاده در انگلستان بود، تأسيس شد. رويتر دفتري در شهر لندن راه‌اندازي کرده بود تا مظنه بازار سهام را بين لندن و پاريس از طريق کابل جديدالتأسيس آن روزگار و اولين کابل زيردريايي جهان که بين شهرهاي «داور» و «کاله» کشيده شده بود، منتقل کند. دو سال قبل از اينکه چنين کابلي انگلستان و فرانسه را به هم متصل کند، رويتر از پرنده‌ها استفاده مي‌کرد تا بين شهرهاي آخن در آلمان و بروکسل در بلژيک پرواز کنند و قيمت‌هاي سهام را با خود ببرند.
پيشرفت‌ها در خطوط تلگراف زميني و کابل‌هاي زيردريايي اين امکان را مهيا کرد که سيم اخبار در سال ١٨٧٢ به شرق دور و در سال ١٨٧٤ به آمريکاي جنوبي برود. در سال ١٨٨٣، رويترز شروع به ارسال پيام‌ها به شکل الکتريکي به روزنامه‌هاي لندن کرد و در سال ١٩٢٣ پيش‌قدم استفاده از راديو براي ارسال بين‌المللي اخبار شد.
در هر دو جنگ جهاني، اين خبرگزاري تحت فشار از جانب دولت انگلستان بود تا در خدمت منافع ملي باشد و اصول حرفه‌اي خود را زير پا بگذارد. در سال ١٩٤١، رويترز به‌ناچار با بازسازي ساختار خود در قالب يک شرکت خصوصي، اين فشارها را به سمت ديگري منحرف کرد. صاحبان جديد شرکت رويترز، يعني مطبوعات ملي و منطقه‌اي انگليسي، «تراست‌رويترز» را شکل دادند؛ با اعضاي هيئت امناي مستقلي که بايد از استقلال و بي‌طرفي گروه رويترز حراست مي‌کردند. اين گروه در سال ١٩٨٤ وارد بازار سهام شد.
رويترز به کار خود در دوران بعد از جنگ جهاني به‌طور يکنواخت ادامه داد تا اينکه قيمت سهامش با رونق «دات‌کام» و ظهور اينترنت بالا رفت اما به موازات کاهش دارايي بانک‌ها در سال‌هاي بعد از ٢٠٠١ ميلادي، به شدت سقوط کرد. رويترز بايد دست به کار مي‌شد و به‌خصوص از بلومبرگ که رقيب سرسختي براي آن شده بود، عقب نمي‌ماند. چند سال بعد از اينکه رويترز با انتخاب يک استراتژي، تحولي کلي را تجربه کرد، قيمت سهامش به تدريج احيا شد اما با‌اين‌حال، به دوران طلايي رونق بانکداري که در آن دوباره جان تازه‌اي گرفته بود، نرسيد. تقريبا هم‌زمان با بحران مالي جهاني، در سال ٢٠٠٨ شرکت تامپسون و گروه رويترز با هم ادغام شدند.
«تامسون رويترز» را بحق مي‌توان يک غول عرصه اطلاعات و اخبار به حساب آورد. آخرين نسخه ترازنامه اين شرکت در سال ٢٠١٦ منتشر شد که مربوط به آمار سال ٢٠١٥ است. اين شرکت برخلاف تصور اوليه، يک شرکت انگليسي يا آمريکايي نيست، بلکه شرکتي است در اصل کانادايي؛ يعني زادگاه شرکت «تامسون» که در سال ٢٠٠٨ با شرکت انگليسي «رويترز» ادغام شد.
شرکت «تامسون» در سال ١٩٣٤ تأسيس شد تا روزنامه «تيمينز ديلي‌پرس» را در ايالت آنتاريوي کانادا منتشر کند و به تدريج درگير کار روزنامه‌هاي جديدتر و تلويزيون هم شد و بعدتر به حوزه خطوط هواپيمايي و اکتشافات نفت و گاز نيز وارد شد. حالا دفتر مرکزي شرکت «تامسون رويترز» در تورنتو واقع است و اکثريت سهام آن متعلق به شرکت هلدينگ «وودبريج» است که شرکت هلدينگ خانواده «تامسون» - فرزندان و نوادگان لُرد رُي هربرت تامسون که در سال ١٩٧٦ درگذشت - به شمار مي‌رود. در مجموع، حدود ٦٠‌ هزار نفر براي شرکت «تامسون رويترز» کار مي‌کنند.
اين شرکت بين سال‌هاي ٢٠٠٩ تا ٢٠١٣، تلاش مي‌کرد خود را به‌شدت بزرگ کند و سالانه ٩٥٠‌ ميليون دلار خرج خريد شرکت‌هاي ديگر کرد. اما اين روند در سال ٢٠١٥ متوقف شد و در اين سال، تنها ٣٧‌ ميليون دلار خرج اين کار شد.
«تامسون رويترز» در سه سال ٢٠١٣ تا ٢٠١٥، در مجموع شش ميليارد دلار سود سهام ميان سهام‌دارانش تقسيم کرد. در سال ٢٠١٥، اين شرکت از کسب‌وکارهاي موجودش ١٢‌ميلياردو ٢٠٩‌ ميليون دلار درآمد کسب کرد که ٨٧ درصد آن حاصل اشتراک مشتريان براي خدمات مختلف بود. ٥٠ درصد از درآمدهاي «تامسون رويترز» از بخش مالي و مديريت ريسک بود. ٢٨ درصد درآمدهاي اين شرکت از بخش حقوقي، ١٢ درصد درآمدهاي آن در حوزه ماليات و حسابداري و هشت درصد درآمدهايش نيز حاصل فعاليت‌هاي علمي و حقوق مؤلف شرکت بوده است.
در سال ٢٠١٥، کل فعاليت‌هاي پرطمطراق خبري و رسانه‌اي شرکت «تامسون رويترز»، شامل اشتراک خط خبري، خدمات اطلاعاتي، روزنامه‌ها، تلويزيون و ايستگاه‌هاي راديويي و وب‌سايت‌هاي آن در سراسر جهان، تنها کمي بيش از دو درصد درآمدهاي اين شرکت را شامل مي‌شد‌؛ يعني فقط ٢٩٦‌ ميليون دلار. علاوه بر اين، بايد دانست که از سال ٢٠١١ (با درآمد ٣٣٦‌ ميليون دلار) تاکنون، به طور مستمر درآمد رسانه‌اي «تامسون رويترز» کاهش داشته است و حوزه خيلي جذابي براي سهام‌داران شرکت به حساب نمي‌آيد.
همين واقعيت‌ها، نشان مي‌دهد که ادغام خبرگزاري مرحوم پُل رويتر با شرکت مرحوم رُي تامسون، چطور عملا باعث شده است فعاليت يک خبرگزاري معتبر در دنياي شرکتي بسيار بزرگ‌تر امروزي ادغام و غرق شود اما با‌اين‌حال، خبرگزاري کهنه‌کار تلاش مي‌کند راه حرفه‌اي خود را در ساختار جديد ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله لبنان به یاری غزه برخاسته و این حمایت، طرح جنگی دشمن صهیونیست در فلسطین و لبنان را در برهه کنونی و در آینده با مانع روبرو کرده است.

وی افزود: هرآنکه آینده نگر نباشد و این دشمن را نشناسد نمی‌تواند حقایقی را درک کند که بیانگر این است که حمایت ما فوایدی دارد که فراتر از حمایت از غزه و نیز فراتر از حمایت لبنان است و آن تشکیل نیروی بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی است. طرح‌هایی که درباره لبنان و جنوب آن گفته می‌شود تا زمانی که آتش بسی در غزه برقرار نشود غیرقابل اجراست. هر آنکه بحث آتش بس در جنوب را مطرح می‌کند تا دشمن صهیونیست به راحتی در غزه به جنگ ادامه دهد در واقع از ما دعوت می‌کند که در حمله دشمن اسرائیلی مشارکت داشته باشیم.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل. جنگ در غزه باید متوقف شود و پس از آن جنگ در لبنان متوقف می‌شود. اینکه با تهدیدات نزد ما بیایند مبنی بر اینکه اسرائیل به شما حمله می‌کند و خطاب به آنها می‌گوئیم که تهدیدات شما درست بودن رویارویی ما را ثابت می‌کند و اینکه ما را مصمم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: گالانت وزیر جنگ دشمن که تهدید می‌کند که هدف اصلی بازگردانیدن ساکنان شمال به منازلشان است و برهه آتی سرنوشت ساز خواهد بود؛ خطاب به او می‌گوئیم که جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را برگرداند بلکه این جنگ بازگشت آنها را بیش از پیش دورتر خواهد کرد و ممکن است در نهایت بازگشتی در کار نباشد.تداوم جنگ و توسعه آن شهرک نشینان را بر نمی‌گرداند بلکه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد. جهان باید بیدار شود و جنگ غزه را متوقف کند زیرا این به واقعیت نزدیک تر است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: حزب الله به دشمن به شکل متناسب پاسخ می‌دهد و گسترش جنگ از سوی دشمن، گسترش پاسخ و مقاومت از سوی حزب الله را به همراه خواهد داشت این تصمیم قطعی است. هنگامی که دشمن، یکی از برادران ما را در منطقه الصرفند هدف قرار داد ما روز سه شنبه با سه پهپاد انتحاری مقر فرماندهی تیپ گلوانی و مقر یگان ایغوز را در پادگان شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادیم و طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰۰ هزار شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی به پناهگاه رفتند. همه این تحولات فقط با سه پهپاد رقم خورد حال تصور کنید که اگر پا را فراتر بگذارند چه رخ خواهد داد.

وی افزود: رسانه‌های دشمن تأیید می‌کنند که حدود ۴ هزار موشک و حدود ۶ هزار موشک ضدتانک از سوی حزب الله از زمان شروع جنگ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. آنها می‌گویند که حزب الله ۱۵۰ هزار موشک دارد. با یک محاسبه این میزان سه درصد خواهد بود این بدان معنی است که ما فقط سه درصد از ذخایرمان را طبق گزارش رسانه‌های دشمن طی این هفت ماه خرج کرده ایم و تأثیرات آن آواره شدن شهرک نشینان و خسارت سنگین دشمن و فرسوده شدن ارتش اشغالگر بوده است. آیا بیش از این می‌خواهند؟ به هر حال ما آماده هستیم.

دیگر خبرها

  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر