Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عملیات والفجر هشت، در دهه فجر سال 1364 آغاز شد و در 22 بهمن ماه همان سال، با اهتزاز پرچم گنبد مقدس رضوی، بر فراز مسجد جامع بندر راهبردی فاو عراق، به پیروزی رسید.
یکی از مهمترین مسائل عملیات والفجر 8 چگونگی تدارک رسانی و پشتیبانی از هزاران نفر رزمنده در آن سوی اروندرود پس تصرف شهر فاو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدا پشتیبانی و تدارکات جنگ با استفاده از شناورهای سبک و پل خضر و همچنین با کمک تعدادی بارج و یدک کش سبک، انجام می شد.
پل عظیم بعثت به منظور پشتیبانی رزمندگان اسلام در منطقه علمیاتی فاو عراق توسط یگان های رزمی مهندسی جهاد سازندگی و در مدت کوتاهی طرح و اجرا شد.
نیروهای مهندسی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی، توانستند با بکارگیری حدود سه هزار و 400 لولۀ نفتی 56 اینچی و با یک طرح مهندسی دقیق، چنین پلی را به طول حدود 600 متر و عرض حدود 12 متر و با عمق حدود 8 متر احداث نمایند.
یکی از طراحان و مهندسان ساخت پل عظیم بعثت یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:بازسازی مجدد بخشی از پل عظیم بعث با موافقت و کمک سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یادمان شهدیا عملیات والفجر8 اروندکنار اجرا می شود.
سیداحمد بنی هاشمی افزود: برای بازسازی 50 متر از پل بعثت 100 لوله از لوله های پل قدیمی بعثت در سالهای گذشته از اروندرود خارج شده و به استان های مختلف کشور منتقل شدند مورد استفاده قرار می گیرند.
وی اظهار کرد :نحوی بازسازی پل به همان شیوه ساخت پل بعثت در زمان جنگ است و می توان از آن به عنوان یک اسلکه چند منظوره نیز بهره گرفت.
بنی هاشمی ساخت پل بعثت را بیانگر بلوغ مهنسی سنگرسازان بی سنگ جهاد سازندگی در هشت سال جنگ تحمیلی توصیف کرد و بیان داشت:ثبت علمی جهانی ساخت این پل در دستور کار است.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار دهنده:کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو