Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پیشین سازمان ملل در افغانستان بر این باور است که بستن دفتر طالبان در دوحه اشتباه خواهد بود چرا که روند صلح با گروه طالبان باید در یک مسیر منظم حرکت کند.

به گزارش ایسنا، کای ایده نماینده پیشین سازمان ملل در افغانستان در گفت‌وگو با شبکه طلوع افغانستان گفت: مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان نباید بر اساس شروط بسیاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بر این باورم که تماس‌های پر محتوا و معنادار امکان‌پذیر است. آنها باید به صورت سیستماتیک و از کانال‌های درست تشویق شوند.

ایده افزود: من بر این باورم که دفتر دوحه در راستای اهداف سودمندی فعالیت می‌کرد. اگر دولت افغانستان می‌خواهد نتایج روند صلح را مشاهد کند باید نوعی مشروعیت به این گروه اعطا کند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نقش پاکستان در روند صلح گفت: اسلام نقش مهم و ضروری در روند صلح دارد اما این کشور همسایه قادر نیست که طالبان را به میز مذاکره بیاورد.

در همین راستا، قرار است نمایندگان افغانستان، چین، پاکستان و آمریکا فردا در عمان برای احیای مذاکرات صلح با شبه‌نظامیان طالبان افغانستان مذاکره کنند، اما رهبران ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه هیچ قصدی برای حضور در مذاکرات صلح ندارند.

نشست گروه هماهنگی چهارجانبه با حضور افغانستان، چین، پاکستان و آمریکا در راستای تسهیل مسیر مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان برگزار می‌شود اما تاکنون این گروه به موفقیت کمی دست یافته است.

قرار است امین وقد، یکی از مشاوران نزدیک اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و یکی از اعضای شورای عالی صلح این کشور در این مذاکرات شرکت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است