Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان- نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نسبت به صحبت های اخیر ترامپ اظهار نظر کردند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا پورابراهیمی با بیان اینکه موضعی که آقای ترامپ اعلام کرد ، چیز عجیبی برای مردم ما و کشور محسوب نمی شد، گفت : هیچکدام از رویکردها و مباحثی که مطرح شد، نه درخصوص جمهوری اسلامی صدق می کند و نه جمهوری اسلامی بواسطه رویکرد عقلی و منطقی که در تصمیمات خودش با دنیا اتخاذ کرده، از مواضع خود کوتاه می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امروز آمریکائیها ، مقابل جمهوری اسلامی به درجه ای از استیصال رسیده اند که با این ادبیات با مردم ایران صحبت می کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کشورهای اروپایی به واسطه انجام آنچه که تعهدات ما در حوزه برجام بوده، تقریبا رویکردشان حمایت از جمهوری اسلامی است .

پور ابراهیمی درخصوص تحریم های مورد ادعای آمریکائیها گفت : جمهوری اسلامی بیشترین تحریم ها را تا امروز داشته و چیز جدیدی اتفاق نخواهد افتاد، وضعیت امروز ما هم تقریبا متناسب باتحریم های مطرح شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از مواضع اقتدار و عزت ملت تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: به زودی نشست تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران اجرایی بخش اقتصادی دولت در مجلس برگزار خواهیم کرد .

وی خاطر نشان کرد: امکان دارد آمریکائیها بخواهند، یک اثر روانی و یک پیامد کوتاه مدت در حوزه فعالیتهای اقتصادی در کشورمان اعمال بکنند که البته گُذراست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تصمیم در حوزه اقتصاد همان چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند .

وی با بیان اینکه آمریکائیها قابل اعتماد نیستند گفت: آنچه که می تواند باعث موفقیت در همه عرصه ها از جمله مباحث اقتصادی شود این است که روی پای خودمان بایستیم و به توانمندی های خودمان اتکا کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده ترامپ از واژه جعلی خلیج عربی هم گفت: ایرانیها در سراسر دنیا نسبت به ادبیات سخیف و گستاخانه رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند و این نشان از وحدت و همدلی همه ایرانی ها حتی در خارج از کشور است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خطاب به دولت آمریکا گفت: آمریکائیها بدانند که دوران باج خواهی تمام شده و امروز ادامه مذاکرات برای گرفتن امتیاز جدید، با این ادبیات گستاخانه به جایی نخواهند رسید و جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت در عرصه های مختلف تلاش خواهد کرد .

ادبیات سخیف ترامپ، روحیه استکباری را به جهان نشان داد

نماینده دیگر مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی زاهدی درباره صحبتهای اخیر رئیس جمهور آمریکانیز گفت : ترامپ ماهیت واقعیِ هیات حاکمه صهیونیستی و تصور آنها از جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی گفت: صحبتهای ترامپ را نه به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بلکه به عنوان هیات حاکمه پشت صحنه صهیونیستی آمریکا باید تحلیل کرد .

زاهدی تاکیدکرد : وقتی شعار مرگ بر آمریکا سر میدهیم، ویژگیهای استکباری آن را بیان می کنیم ، دشمنی های آمریکا با مستضعفین جهان و جنایاتی که در تاریخ انجام داده است، اینها همه خوی استکباری آمریکا است نسبت به جهانیان و ما بر همین اساس شعار مرگ بر آمریکا سر میدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه ادبیاتی سخیف ترامپ ، این روحیه استکباری را به جهان نشان داد گفت: آمریکا به هیچ تفاهم بین المللی پایبند نیست و برای رسیدن به اهدافش به راحتی پا روی تاریخ و جغرافیا میگذارد، پا روی یک جریان عدالت خواه می گذارد، در قالب حمایت از منافع خود از جریان تروریسم دفاع می کند و جریان مقابل یعنی ما که با داعش مقابله می کنیم را طرفدار تروریسم معرفی می کند و این یعنی ترامپ می خواهد مطلب را با ۱۸۰ درجه تغییر به مردم نشان دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه صحبتهای تاسف برانگیز رئیس جمهور آمریکا برای ایران دستاوردهایی دارد گفت:ایران توانست به جهان ثابت کند که موضع ضداستکباریش موضع بحقی است و جهان متوجه شد که دولتمردان آمریکا به هیچ قاعده بین المللی پایبند نیستند، دوم اینکه به دنیا نشان داد که آمریکا بر خلاف ادعای دفاع از حقوق بشر و کشورهای تحت سلطه بدنبال سلطه طلبی است، همچنین حقانیت جمهوری اسلامی ایران را درمبارزه با داعش و جریان تکفیری نشان داد .

رییس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس همچنین تصریح کرد: صحبتهای ترامپ به برخی مسئولان کشور هم فهماند که اگر مقام معظم رهبری سه سال قبل مکررا اعلام کردند ، فریب لبخندهای آمریکا را نخورید ، باید این کلام را باور کرد.

زاهدی به اتحاد، انسجام، هماهنگی، هم زبانی و همدلی تمامی اقشار ملت ایران، گروههای سیاسی و اقوام هم اشاره کردو افزود: همه یک صدا زیر خیمه ولایت به دفاع از ارکان قدرت کشور، ارتش و سپاه می پردازند، امت در جهت تقویت سپاه گاه بر می دارد و اگربرخی جوانان علاقه نداشتند وارد مسائل نظامی شوند با این صحبت های رئیس جمهور آمریکا، مطمئنا جوانان در آرزوی پوشیدن لباس سپاه هستند تا در خلیج همیشه فارس در صورت لزوم مبارزه کنند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان

مادام که یکان‌یکان مردم به اندازه وسع خود در مقابل سخنان غلط برخی رجال سیاسی واکنش نشان ندهند؛ بیشتر شدن سرعت حل مشکلات با چالش مواجه خواهد بود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"همه اختیارات را گرفتند اما دچار مشکل هستند"

صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا در دومین نشست بررسی مسائل ارزی که با حضور مسئولان اقتصادی دولت برگزار شد با بیان اینکه در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند، گفته است: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد. بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

به گزارش مشرق، او با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه -اما- با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

قالیباف با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. [1]

*پیش از این هم تأکید شده بود که مجلس باید درباره علت مشکلات با مردم صحبت و از ابزار نطق استفاده کند.

انتظار نخست از مجلس این است که جامعه بصورت شفاف‌تری بداند چرا مثلا در رویکردهای بانک مرکزی با دو مشکل مدیریتی و اقتصادی مواجهیم و یا مسئول وضعیت فعلی ارز کیست؟ همینطور ایضا چرا هیچ طرح جامعی در رویکرد اقتصادی مربوط به ارز وجود ندارد!؟

"جدّیت قالیباف" که قبلا نیز مورد اذعان نمایندگان قرار گرفته است؛ می تواند راهگشای وضعیت کنونی باشد.

***

ضرورت عکس‌العمل مردم در مقابل اغلاط سیاسیون

علی‌محمد نمازی، فعال اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"می‌خواهید خطرها -را- کمتر و دور کنید و امنیت کشور و نظام بالا برود؟ باید فاصله دولت و مردم را کم کرده و مردم را با نظام همراه‌تر کنید. این احترام‌گذاشتن به مردم، ‌ شناخت حقوق مردم و رعایت حقوق مردم است. در آیه قرآن صراحتا آمده است که خدا به پیامبر می‌گوید اگر تو آدم سخت‌گیری بودی، مردم از کنار تو پراکنده می‌شدند. در آیه دیگری داریم که می‌گوید مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ یعنی این پیامبر با مردم و مسلمان‌ها مهربان است. بنابراین حاکمان‌ هم باید با مردم مهربان باشند. "[2]

*مردم باید از بین رجال و فعالان سیاسی؛ دوستان و دشمنان خود را به خوبی بشناسند. راه شناخت نیز رصد عقلانیت و میزان انطباق تحلیل ها با واقعیت های موجود است.

مثلا در صحبت های نمازی دیده می شود که پیش فرض او نه تنها هیچ نشانی از مثبتات کشور ندارد بلکه تصویر یک فضای جنگی در پیرامون و درون کشور است. آنهم کشوری که فاصله حکومتش با مردم زیاد است، احترام مردم حفظ نمی شود و حاکمیت هم با مردم مهربانی ندارد! (در پیش و پس سخنان نمازی نیز همین پیش فرض مورد اشاره شده وجود دارد)

آیا اینها واقعیت کشور ماست؟

آیا میتوان چنین تصور سیاهی را در قبال کشوری داشت که به 3 قدرت هسته ای اما بی عقل جهان حمله نظامی پیروزمندانه داشته تا حق خود را احقاق کند؟

آیا تصور ظالم بودن حکومت در قبال ایران صحیح است در حالی که فیلم هایی از ضرب و شتم برخی مأموران پلیس توسط عناصر خاطی خیابانی منتشر می شود، میزان کمک های خیریه مردم به نهادهای امین حکومتی همه ساله زیادتر می شود و رهبر مملکت نیز بر حق الناس بودن رأی مردم تأکید دارد و اصلی ترین حافظ آن است...

پس می بینیم که جز استبعاد از عقل چیزی در سخنان و مواضع نمازی نیست و البته مادام که یکان یکان مردم به اندازه وسع خود به چنین سخنان غلطی واکنش نشان ندهند؛ بیشتر شدن سرعت حل مشکلات با چالش مواجه خواهد بود.

در این زمینه مثال بسیار است که متأسفانه شاهد عکس العملی از طرف جامعه نبوده ایم! از آن سخنران که ادعای شنیدن صدای امام زمان را مطرح کرد تا آن فعال ستادی اصلاح طلب که صراحتا بر "تحریم انتخابات" تأکید داشت و یا آنکه در روزگار شرایط اقتصادی خوبتر کشور از "وضعیت ته درّه" سخن گفت.

***

آغاز "گشت ارشاد مسئولان" توسط رادان

مشرق گزارش داد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی در جمع استادان و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا(ع) گفته است:

"۳۲ سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند. دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است. "[3]

*نمی توان و نباید از کنار سخنان سردار رادان به سادگی گذشت.

او نه آمریکا یا اسرائیل بلکه صراحتا نهادهایی در درون کشور را خطاب قرار داده و می گوید آنها به وظایفشان در حوزه حجاب عمل نمی کنند و بلکه حتی برخی از آنها ایجاد شبهه و تردید نیز می کنند!

اگرچه انتظار بود رادان صراحتا از این نهادها اسم بیاورد اما لازم است که در یک رویکرد حاکمیتی؛ این سازمانها و مسئولان آنها شناسایی و به مردم معرفی شوند. زیرا با سخنان سردار رادان یعنی عملا شاهد یک کژ کارکردی سیستمی هستیم.

در این زمینه البته قوه قضائیه و نهادهای امنیتی نقش ویژه‌تری برای پاکسازی فوری سیستم دارند.

لازم به ذکر است که مقام معظم رهبری در یک سخنرانی خود در سال 80 پیرامون مسئولانی که آرمان های اسلامی و قانونی نظام را قبول ندارد، فرموده اند:

"اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسّم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است. "

***

1_mshrgh.ir/1597009

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1471895

3_mshrgh.ir/1597230

دیگر خبرها

  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام