Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل با انتقاد از تأخير 14 ماهه سازمان حمايت در اعلام اسامي شرکت‌هاي متخلف در پيش فروش خودرو، گفت: نمايندگان رسمي هم حدود 12 ماه است که بيش از ظرفيت، ثبت‌نام کرده‌اند اما نمي‌توانند خودرو را به مشتري تحويل دهند.
سعيد مؤتمني در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با اشاره به اعلام نام 7 شرکت از سوي سازمان حمايت به عنوان شرکت‌هاي متخلف در پيش‌فروش خودرو، اظهار داشت: طبق مصوبه 18 فروردين 95 دولت، شرکت‌هايي مي‌توانند براي پيش‌ فروش خودرو اقدام کنند که داراي مجوز از وزارت صنعت باشند، اين در حالي است که از تاريخ اين مصوبه تاکنون برخي شرکت‌ها نسبت به پيش‌ فروش خودرو بدون دريافت مجوز اقدام کرده‌اند، اما حال با گذشت بيش از يک سال از اين اتفاق، به تازگي صداي سازمان حمايت درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: حالا که شکايت‌هاي زيادي نسبت به پيش‌فروش‌هاي غيرقانوني خودرو مطرح شده، سازمان حمايت با تأخير به اين مسئله وارد شده و نام شرکت‌هاي غيرمجاز را اعلام کرده است، اين در حالي است که فهرستي از اسامي شرکت‌هاي متخلف در مرداد سال قبل از سوي اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل به دستگاه‌هاي مربوطه ارائه شده است، ولي حالا سازمان حمايت با تأخير 14 ماهه به اين مسئله وارد شده است.
مؤتمني با بيان اينکه در حال حاضر همه مي‌دانند که ثبت سفارش واردات خودرو متوقف است و اگر کسي براي پيش‌‌فروش ثبت‌نام کند نمي‌تواند نسبت به واردات خودرو اقدام کند، افزود: در اين شرايط سازمان حمايت وارد موضوع شده در حالي که در خرداد ماه که ثبت‌نام‌ها بسيار زياد بود و شکايت‌هاي زيادي مطرح مي‌شد، هيچ عکس‌العملي را از سوي سازمان حمايت شاهد نبوديم و حتي در برخي موارد نيز از اين شرکت‌ها حمايت عملي مي‌شد.
وي تأکيد کرد: در حال حاضر تعداد شکايت‌هاي ارائه شده به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بسيار زياد شده و به همين دليل سازمان حمايت مجبور به ورود به مسئله شده است، در حالي که وظيفه‌اش جلوگيري از جرم است.
به گفته وي، زماني که ثبت سفارش واردات خودرو بسته شد، برخي افراد که انبارهايشان پر از خودرو بود، از اين موضوع سوء استفاده کردند و سود بالايي را به جيب زدند. طبق قانون، واردکنندگان مي‌توانند سود 10 تا 15 درصدي را کسب کنند نه سود 100 درصد! در حالي که شرکت‌هاي سودجو در شرايطي که ثبت‌سفارش بسته شد، به سودهاي نجومي رسيدند.
* سازمان حمايت، حمايتي از مصرف‌کننده نمي‌کند
رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل با بيان اينکه سازمان حمايت فقط نام حمايت از توليدکننده را يدک مي‌کشد،‌ گفت: اقدامي براي حمايت از مصرف‌کننده توسط اين سازمان انجام نمي‌شود.
مؤتمني در ادامه با بيان اينکه حدود يک ماه است تعداد شکايت‌هاي مطرح شده در مورد شرکت‌هاي متخلف پيش‌ فروش‌کننده خودرو کمتر شده است، گفت: خريداران متوجه ماهيت اين شرکت‌ها شده‌اند و مراجعه کمتري براي ثبت‌نام دارند.
وي افزود: اين شرکت‌ها تا زماني که ورودي داشته باشند، به مردم سود پرداخت مي‌کنند و يا در ازاي خودرويي که نمي‌توانند تحويل دهند، پول مردم را با تأخير پس مي‌دهند اما وقتي ورودي شرکت کم شود، ديگر به تعهداتشان عمل نمي‌کنند.

مؤتمني با بيان اينکه پيش‌فروش خودرو توسط شرکت‌هاي اعلام شده تخلف محسوب مي‌شود،‌ گفت:‌ اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل تعهدهايي را از اين شرکت‌ها گرفته و در صورت پيش‌فروش خودرو با آنها برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه اين شرکت‌ها آگهي رسمي و پيش‌فروش به صورت رسمي ندارند،‌ گفت: ممکن است پيش‌فروش‌هايي به صورت غيررسمي انجام شود ولي مردم بايد آگاه باشند و بدانند که ثبت‌ سفارش واردات خودرو متوقف است، حتي نمايندگان رسمي نمي‌توانند خودرو به مردم تحويل دهند.
* تخلف نمايندگي‌هاي رسمي در پيش فروش خودرو
وي در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر تحويل خودرو توسط برخي نمايندگي‌هاي رسمي فروش خودرو نيز صورت نمي‌گيرد، گفت: اين شرکت‌ها حدود 12 ماه است که بيش از ظرفيت خود ثبت‌نام انجام داده‌اند اما نمي‌توانند خودرو را به مشتري تحويل دهند، مشکل توقف ثبت‌سفارش مربوط به سه ماه اخير است اما اين شرکت‌ها تعهدات اسفند 95 خود را نيز عملي نکرده‌اند و بهانه آنها اين است که ثبت‌ سفارش بسته است در حالي که در اسفند 95 ثبت‌ سفارش مشکلي نداشته است.
رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل با بيان اينکه نمايندگان رسمي بايد سرمايه خود را در کار خريد و فروش خودرو استفاده کنند، گفت:‌ اين شرکت‌ها ابتدا بايد نسبت به واردات اقدام کنند، بعد به مردم خودرو بفروشند نه اينکه مانند مؤسسات غيرمجاز عمل کنند.
به گفته وي‌، پيش‌فروش خودرو هميشه با تخلف همراه است و در برخي موارد شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نمي‌کنند، بعد قيمت را افزايش مي‌دهند و مشتري نيز به خاطر اينکه قيمت در بازار رو به افزايش است، صبر مي‌کند و خودرو را با تأخير تحويل مي‌گيرد. در نتيجه بازار سياه خودرو و واسطه‌گري تقويت مي‌شود.
به گزارش فارس، سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان اخيراً فعاليت شرکت‌هاي عظيم خودرو، مفتاح رهنورد، داتيس خودرو، طاها خودرو، شهر خودرو، آداک خودرو و پرشين پارس را به دليل نداشتن مجوزهاي لازم در پيش‌ فروش خودرو غيرقانوني اعلام کرد.
انتهاي پيام/م

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این‌ نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم‌ و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک‌ مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

کد خبر 847195 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد