Web Analytics Made Easy - Statcounter

صید میگو از صیدگاه دوم در هرمزگان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صید گاه دوم از غرب جزیره هرمز تا منطقه طولای قشم است.
فصل صید میگو در هرمزگان از ۱۱ مهر ماه آغاز شد و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه دارد.
مسعود بارانی پیش بینی کرد از صیدگاه دوم هزار و ۲۰۰ تن میگو صید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ تن میگو از صید گاه اول صید شده که ۳۰ درصد بیشتر از پارسال است.
صیدگاه اول از بندرکوهستک شهرستان سیریک تا شرق جزیره هرمز است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پیش بینی کرد امسال هزار و ۵۰۰ تن میگو از آب‌های استان صید شود.
پارسال هزار و ۶۰۰ تن میگو از صیدگاه‌های استان صید شد.
بارانی افزود: بیشتر میگو‌های صید شده وارد بازار استان و بخشی از آن به استان‌های کرمان، فارس و تهران فرستاده می‌شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پیش بینی کرد امسال حدود ۳۰۰ تن میگو به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، امارات عربی متحده و چین صادر شود.
بارانی افزود: امسال ۲ هزار صیاد با ۱۷۰ فروند لنج، درصیدگاه‌های هرمزگان میگو صید می‌کنند.
وی گفت: شیلات هرمزگان امسال ۴۵ میلیون قطعه بچه میگو را در استان برای بازسازی و جلوگیری از کاهش نسل میگو در ذخیره گاه‌های استان رها کرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صید غیرمجاز میگو در هرمزگان پیش از آغاز فصل قانونی، یکی از مشکلات صیادان این استان است که با توجه به کوچک بودن میگو‌های صید شده خسارت جبران ناپذیری به منابع میگوی خلیج فارس وارد می‌شود.
بارانی افزود: امسال برای نخستین بار طرح دریابست از اول مهر به مدت ۱۰ روز با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی هرمزگان اجرا و از صید هر گونه آبزی در آب‌های استان جلوگیری شد.
این طرح با هدف بازسازی ذخایر، تخم ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا شد که نتیجه خوبی در بر داشت.
استان هرمزگان با داشتن بیش از ۲۹ هزار صیاد، ۲۲ بندرصیادی و صید سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس