Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@11:29:33 GMT

با وجود نابینایی ، یک ساله موفق به حفظ کل قرآن شدم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۹۰۱۸

روز ۲۳ مهر ماه روز جهانی نابینایان و یا روز عصای سفید نامگذاری شده است. به این بهانه به سراغ یکی از روشندلان موفق شهرستان بهار رفتیم و گفتگویی با وی داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، روح اله صفری متولد سال 59 و اهل و ساکن روستای حسام آباد بوده و پیش نماز مسجد این روستا بوده و حافظ کل قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طلبه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال 75 وارد حوزه شدم و سطح دو حوزه را تمام کردم و در سال 83 متاهل شدم و در سال 87 حفظ قرآن را شروع کردم.

صفری ادامه داد: در همان سال خداوند دختری به ما عنایت کرد و به یمن قدم دخترم موفق شدم در عرض یک سال کل قرآن را حفظ کنم.

این حافظ روشن دل گفت: من برای حفظ قرآن نه کلاسی رفتم و نه به موسسه ای مراجعه کردم. من استادی داشتم که به منزل ما مراجعه می کرد و با من همراهی میکرد و من این را عنایت خدا می دانم که کمک کرد با وجود نابینایی و سختی های خاص خود توانستم یک ساله کل قرآن را حفظ کنم.

صفری گفت: هم اکنون در روستا مشغول تبلیغ بوده و روحانی مسجد هستم در طول سال و هر هفته برنامه های خاصی همچون کلاس قرآن را ویژه خواهران و برادران برگزار می کنیم. در ماه رمضان ترتیل خوانی قرآن را داریم که تعداد قابل توجهی از مردم از آن استقبال می کنند.

صفری همچنین به مقام سوم کشوریش در مسابقات حفظ قرآن کریم در سال 89 اشاره کرد و گفت: در آن سال مسابقات حفظ قرآن در ایلام برگزار می شد که من هم در مسابقات شرکت کردم و موفق شدم که مقام سوم را کسب کنم. در آن مسابقات مدیر صحن حضرت ابوالفضل (ع) حضور داشت و قول سفر کربلا به برندگان را داد و این چنین شد که قسمت شد به سفر کربلا هم مشرف شویم و میهمان حضرت ابوالفضل باشیم.

وی در مورد علت نابیناییش گفت: این یک بیماری ارثی است و من از ابتدا نابینا نبودم بلکه به تدریج بینایی خود را از دست دادم. در ابتدا کمی این مسئله برایم سخت بود ، اما همانطور که در قرآن آمده، شفای قرآن تنها به بهبودی جسمی نیست بلکه قرآن خودش نوعی شفا و رحمت است. من وقتی به سمت قرآن سوق داده شدم بعدها ذره ای یاس و ناامیدی در من رخنه نکرد و روال عادی زندگی را در پیش گرفتم و هم اکنون از زندگی خود کاملا راضی هستم.

نگاهی به زندگی این روشندل حسام آبادی و امید و پشتکار وی در حفظ قرآن ثابت کننده جمله معروف «معلولیت ، محدودیت نیست» می باشد و این نشان دهنده ظرفیت بالای انسان بوده و به ما پشتکار و امید را گوشزد می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور شنا نابینایان-کم بینایان با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

این رقابتها با حضور ۷۰ ورزشکار و ۱۷ تیم دربخش نابینایان وکم بینایان طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت ماه برگزار شد.

علیرضا امیری مرگاوی از ساری با مربیگری بهنام عبدی در این دوره از مسابقات موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره درماده ۱۰۰ متر کرال پشت و قورباغه شد.

همچنین محمد جواد محمدیان دیگر شناگر توانمند ساروی موفق به کسب ۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز در مواد ۴۰۰ متر آزاد و ۵۰ متر کرال بدست آورد.

دیگر خبرها

  • بهترین‌ عملکرد اولیویه ژیرو در گلزنی در مسابقات لیگ از فصل ۲۰۱۵/۱۶
  • الساندرو فلورنتزی و گلزنی در سری آ بعد از ۷۲۸ روز
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی