Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@04:58:12 GMT

۸۰ درصد آب استان مازندران به دریا می‌ریزد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۰۴۹۲

۸۰ درصد آب استان مازندران به دریا می‌ریزد

استاندار مازندران گفت: در مازندران ۱۰ درصد از آب‌های هرز مدیریت می‌شود و بیش از ۸۰ درصد آب استان به دریا می‌ریزد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در همایش ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست کشور که در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه کشاورزی کرج برگزار شد، اظهار داشت: در استان مازندران از تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندارن با بیان اینکه سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر به مازندران سفر می‌کنند و حدود یک میلیون هکتار از جنگل‌های شمال کشور در مازندران وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر 11.5 میلیون هکتار از مراتع کشور با مدیریت دامداران نگهداری می‌شود و در حال گسترش این کار هستند.

وی با بیان اینکه در دولت سازندگی بحث مراتع جایگاه ویژه داشته است, بیان کرد: در بحث بیابان‌زدایی در گذشته کارهای زیادی شده که باید با حفاظت و مدیریت دنبال شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در بحث جنگل‌ها که بیشتر جنگل‌های شمال مطرح است باید طرح‌های جنگلداری به عنوان طرح‌های جامع مطرح شود.

وی با بیان اینکه باید همکاری تنگاتنگی با مجریان طرح جنگل‌داری داشته باشیم, افزود: مشارکت بخش خصوصی و انسان در منابع طبیعی را با نظارت باید پیگیری کرد.

فلاح گفت: در مازندران 10 درصد از آب‌های هرز مدیریت می‌شود و بیش از 80 درصد آب استان به دریا می‌ریزد و بیش از 80 درصد از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

وی تاکید بر اینکه باید تشکیلات مرکزی شکسته و فعالیت‌ها از تمرکز خارج شده و به استان‌ها واگذار شود، تصریح کرد: منابع طبیعی به عنوان بستری در سطح کشور است که ضرورت ارتقای تشکیلات را می‌طلبد. برای توجه بیشتر به جنگل‌ها باید به جوامع محلی رویکرد بیشتری داشت.

فلاح برای ارتقای منابع طبیعی کشور پیشنهاداتی از جمله ا یجاد ساختار تشکیلاتی گوناگون برای سازمان‌ها و ارتقای آنان و نگرش سیستمی به منابع طبیعی, ایجاد تعادل اکولوژیک, مدیریت منابع آبی سطحی و زیرزمینی که بزرگ‌ترین چالش کشور است را مطرح کرد.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

 ناصر عتباتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته، دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • کندوان یک‌طرفه شد