Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر با ۱۰ هزار صیاد فعال در استان‌های شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مختار آخوندی گفت : در مجموع سه استان شمالی 120 شرکت تعاونی صیادی پره امسال در صید ماهیان استخوانی دریای خزر شرکت دارند.
وی گفت : از 120 شرکت تعاونی پره، 54 تعاونی به استان مازندران، 51 تعاونی به استان گیلان و 17 تعاونی به استان گلستان اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: حدود 10 هزار صیاد استان های شمالی در قالب تعاونی های صید پره به صید ماهیان استخوانی دریای خزر خواهند پرداخت.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران درباره
زمان اتمام صید ماهیان استخوانی در دریای خزر گفت : به منظور بررسی ذخایر ماهیان استخوانی به طور مرتب گشت های تحقیقاتی انجام خواهد شد و با برگزاری جلسات کمیته مدیریت صید، زمان نهایی اتمام صید در سه استان شمالی مشخص خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: صید ماهیان استخوانی معمولاً هر سال از دهم مهر آغاز می شود و تا 15 فرودین سال بعد ادامه دارد.
آخوندی گفت : هدف اصلی سازمان شیلات ایران کمک به جامعه صیادی برای برداشت حداکثر میزان ماهی همراه با صید پایدار است.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران به شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت : در دریای خزر 15 گونه ماهی استخوانی زیست می کند که سه گونه ماهیان سفید ، کفال و کپور بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی را در سه استان ساحلی دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ، با اشاره به اینکه پارسال در مجموع پنج هزار و 300 تن انواع ماهیان استخوانی در سه استان شمالی صید شد، گفت: این آمار کاهش سه درصدی نشان می داد.
آخوندی ادامه داد: پارسال شاهد کاهش 21 درصدی صید ماهی سفید و افزایش 68 درصدی کفال ماهیان در آب های دریای خزر بودیم که در مجموع این آمار، صید دریای خزر با 3 درصد کاهش به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • خوانندگی اختصاصی و جالب یوسف صیادی برای حامد آهنگی (فیلم)