Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: زائران اربعین حسینی که قصد سفر به کربلای معلا را دارند با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز رسمی خسروی مراجعه کنند، در غیر این صورت از تردد آن ها جلوگیری خواهد شد.

سردار سرتیپ منوچهر امان اللهی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرزهای رسمی خسروی و منذریه عراق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی توفیقی بزرگ برای همه ما و مسئولان استان کرمانشاه است تا خدمت لازم را به این مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تمام تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در مرز رسمی خسروی اتخاذ شده و در فرصت باقی مانده، زیرساخت های موجود در این مرز تقویت می شود.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد تا با تلاش ماموران انتظامی و هنگ مرزی در هنگام تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی، شاهد نظم و امنیت در شهرستان قصرشیرین باشیم تا خدمات مطلوبی به زائران ارائه شود.
سردار سرتیپ امان اللهی اظهارداشت: زائران اربعین حسینی برابر هماهنگی های لازم، حتما از استان هایی که تعیین کرده اند برای سفر به کربلای معلا تردد کنند و داشتن ویزا الزامی است و از تردد زائرانی که ویزا و گذرنامه ندارند، جلوگیری می شود.
وی افزود: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، از هم اکنون به فکر تهیه گذرنامه و ویزا باشند زیرا دولت عراق برای زائرانی که بدون داشتن مدارک لازم و از طریق غیرمجاز به این کشور سفر کنند، طبق تجربه سال های گذشته مجازات های شدیدی اعمال می کند.
وی همچنین از انجام تدابیر لازم برای تردد زائران خارجی که از مرز خسروی عازم کربلای معلا می شوند خبر داد و گفت: در رابطه با حضور و تردد این زائران مشکلی نداریم.
سردار امان اللهی فرمانده انتظامی و سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه صبح امروز به منظور شرکت در جلسه ستاد اربعین و بازدید از زیرساخت های مرز خسروی و منذریه عراق به قصرشیرین سفر کردند.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی