Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@07:42:31 GMT

عربستان از بدعهدی ایالات متحده عبرت بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۲۸۱۲

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و سردمداران این کشورها باید از گذشته درس و عبرت بگیرند.

خبرگزاری تسنیم: ولی‌الله نانواکناری با اشاره به استقبال برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از سخنان رییس جمهور آمریکا علیه ایران، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد کشور‌هایی مانند عربستان بخاطر وابستگی به ایالات متحده، از هر اقدام غیرعاقلانه آمریکایی‌ها حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس باید بدانند ایالات متحده آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای کشور‌های منطقه خصوصا حوزه خلیج فارس نیست و این موضوع در بار‌ها ثابت شده لذا سردمداران این کشور‌ها باید از گذشته درس و عبرت بگیرند؛ آمریکایی‌ها زمانی از صدام حمایت می‌کردند، اما با گذشت زمان بر علیه او اقدام کردند و این سرنوشت تکیه بر آمریکا است.

وی ادامه داد: بدعهدی ایالات متحده آمریکا در برجام هشداری برای کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس مانند عربستان، امارات و بحرین است، زیرا هر لحظه امکان دارد این بدعهدی شامل حالشان شود و شرایط به ضررشان تمام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کشوری مانند عربستان که به مردم بی گناه یمن حمله نظامی کرده نمی‌تواند ایران را کشور حامی تروریست بداند، تصریح کرد: این در حالیست که گروه تروریستی داعش نیز توسط ایالات متحده آمریکا شکل گرفته و برخی کشور‌های عربی مانند عربستان هم از آنان حمایت می‌کنند از این رو حمایت این کشور‌ها از مواضع ضد ایرانی ترامپ دور از انتظار نیست.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس که با آمریکا همپیمان هستند از واقعیت‌ها فرار نکنند و با دوراندیشی نسبت به اتخاذ مواضع درست اقدام کنند تا در آینده با چالش مواجه نشوند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی