Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به دنبال انتشار يك خبر درباره ي مصدومان حادثه هرمزگان، مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، اطلاعيه اي صادر كرد.
روز شنبه 22 مهرماه نود و شش در خبري كه در برخي رسانه ها منتشر شد، به نقل از دانش آموز مصدوم هرمزگاني خانم «محدثه شب راه» اين ادعا مطرح شده بود كه آموزش و پرورش از رسيدگي به وضعيت وي و خانواده اش غفلت كرده و آنها را با مشكلات روحي و مالي تنها گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.در اين ارتباط مركز روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش پيگيريهاي دقيقي انجام داد كه نتايج اين پيگيريها را در ادامه مشاهده مي كنيد :
در حادثه واژگوني اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگاني در داراب از همان ساعات اوليه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه معاونين بصورت ميداني در محل حادثه حاضر شده‌اند، و از نزديک روند حادثه و درمان مصدومان را پيگيري کردند.
درخصوص دانش آموز محدثه شب راه بعد از خدمات درماني وپزشکي اوليه با تشخيص تيم مجرب پزشکي حاضر در بيمارستان داراب، جهت ادامه روند درمان فوري به وسيله بالگرد به بيمارستان فوق تخصصي سوانح شهيد رجايي شيراز اعزام شد.
در اين راستا، جهت انجام خدمات رفاهي به خانواده و همراهان بيمار فوق الذکر، خوابگاه شهيد فهميده سازمان دانش آموزي شيراز بمنظوراسکان شبانه روزي همراه با پذيرايي کامل وسرويس اياب و ذهاب، بصورت رايگان به تعداد 76 نفر روزانه، با وجود 4 نفر بيمار اختصاص داده شده است.
از زمان پذيرش اين دانش آموز عزيز و ديگر مصدومان حادثه تاکنون، تيم‌هاي سه و چهار نفره شامل يک راننده بهمراه کارشناسان ستادي آموزش و پرورش هرمزگان هر تيم به مدت يک هفته و يک دستگاه وسيله نقليه سواري جهت بررسي وضعيت روند درمان اين دانش آموزان در سطح بيمارستان و شهرستان شيراز و ارائه خدمات رفاهي براي همراهان بصورت شبانه روزي مستقر شدند.
با توجه به وضعيت جسماني و ادامه روند درمان بعد از ترخيص از بيمارستان، دانش آموز «محدثه شب راه» و همراهان در هتل آراد شيراز در ميدان اطلسي مستقر هستند که پرستار خصوصي بصورت روزانه جهت تزريقات و پانسمان در خدمت ايشان بوده و همچنين يک دستگاه ويلچر به وي اهدا شده و علاوه بر آن ، راننده شاغل در آموزش وپرورش ميناب با يک دستگاه سواري جهت اياب و ذهاب و همچنين تهيه ملزومات مورد نياز و پذيرايي بصورت رايگان در اختيار ايشان مي‌باشد.
با توجه به اينکه خانواده دانش آموز «محدثه شبراه» در وضعيت مالي مناسبي نمي‌باشند يک دستگاه سوئيت با تجهيزات و امکانات و وسايل اوليه زندگي، شامل(اتاق، سرويس بهداشتي،2 تخته فرش، تلويزيون، ميزتلويزيون و... با دستور و پيگيري مديرکل استان هرمزگان درشهرستان ميناب در حال ساخت مي‌باشد.
معاون مدير کل و مدير آموزش وپرورش شهرستان ميناب و همچنين تيم اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان به جهت حساسيت موضوع و ارائه خدمات مطلوب درماني به مصدومان، شخصاً پيگير وضعيت اين عزيزان بودند و همچنان با حضورمتناوب درشيراز از نزديک روند پيگيري درمان و رفاه اين عزيزان را دنبال مي‌کنند.
ضمناً مديرکل آموزش وپرورش هرمزگان،نمايندگان محترم مردم ميناب و بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي،امام جمعه ميناب ، فرماندار شهرستان ، قائم مقام وزير بهداشت جناب آقاي دکتر حريرچي، رئيس هلال احمر، مدير کل آموزش و پرورش استان فارس و همکارانشان بطور مستمر از مصدومان اين حادثه در شيراز عيادت و در جريان روند درمان اين عزيزان قرار گرفتند.
لازم به ذکر است اداره کل آموزش وپرورش، عليرغم انجام خدمات ياد شده همچنان در حال ارائه خدمت رساني به مصدومان اين حادثه و دانش آموز فوق الذکر مي‌باشد که از اهم آن مي‌توان به خدمات ارائه شده به دانش آموز محدثه شب راه بشرح ذيل اشاره کرد.
کارت هديه،500 هزارتومان
کارت هديه 300 هزارتوماني
نقد 1 ميليون تومان
پيش پرداخت هتل 1 ميليون تومان
هزينه پرستار، روزانه 70 هزارتومان
خريد مايحتاج، روزانه (ميوه، تنقلات..) جهت بيمار و همراه بيمار
مبلغ 2 ميليون تومان توسط تعاون اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان
مبلغ 100 ميليون تومان بابت قطع عضو توسط بيمه حوادث اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان
مبلغ 5 ميليون تومان به صورت نقدي توسط دستگاه نظارتي
مبلغ 2 ميليون تومان توسط مدير کل تعاون وزارت
گوشي موبايل به مبلغ 900 هزارتومان
اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنين به منظور احقاق حقوق اين عزيز،پرونده پزشکي قانوني وي را در اولويت پيگيري هاي خود قرار داده دارد و آن را با حساسيت دنبال مي‌ كند.
مركز اطلاع رساني و وروابط عمومي همچنين در تماس تلفني با حسين خادمي پدر يكي ديگر از دانش آموزان حادثه ديده هرمزگاني از وضعيت رسيدگي به مصدمان اين حادثه سوال كرد كه وي در پاسخ با اشاره به حضور مداوم نمايندگاني از آموزش و پرورش در كنار مصدومين حادثه اتوبوس گفت : شرمنده خدمات بيش از انتظار آموزش و پرورش هستيم.
آقاي خادمي همچنين اظهار داشت، از اولين روز سانحه واژگوني اتوبوس دانش آموزان در دهم شهريور ماه تا امروز، نمايندگاني از آموزش و پرورش همواره در كنار خانواده هاي مصدومين حضور داشتند.
وي افزود: علاوه بر پرداخت تمام هزينه هاي درماني 4 دانش آموز مصدوم ، هزينه هاي مربوط به اسكان ، اياب و ذهاب و ساير هزينه هاي مربوطه به 70 نفر از همراهان مريض توسط آموزش و پرورش پرداخت شده است .
خادمي از ملاقات و عيادت مستمر نمايندگان آموزش و پرورش از دانش آموزان مصدوم خبر داد و افزود : حضور به موقع وزيرآموزش و پرورش در صحنه تصادف ، و در ادامه برخورد پدرانه مديركل آموزش و پرورش هرمزگان و ساير مسئولين مربوطه و همراهي آنان در كليه مراحل درماني در شيراز و تهران ما را مديون و شرمنده آنها كرده است .
وي از فراهم شدن شرايط ادامه تحصيل فرزندش نيز خبرداد و تصريح كرد : اگركسي بخواهد منكر زحمات فراوان آموزش و پرورش شود در پيشگاه خداوند مسئول خواهد بود، زيرا آموزش و پرورش جاي هيچ سئوالي را در رسيدگي به دانش آموزان باقي نگذاشته است .
مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش در پايان از خبرنگاران عزيز و رسانه ها تقاضا دارد، قبل از انتشار اخبار از صحت و سقم آن اطمينان حاصل كرده و در گزينش منابع خبري خود حساسيت بيشتري به خرج دهند تا از تزريق اضطراب و ايجاد فضاي ياس و نااميدي به بدنه جامعه جلوگيري كنند.
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی