Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@12:45:21 GMT

آغاز کار مجتمع فولاد غدیر نی ریز + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۳۴۴۴

آغاز کار مجتمع فولاد غدیر نی ریز + فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

مجتمع فولاد غدیر شهرستان نی ریز تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،استاندار فارس در بازدید از مجتمع فولاد غدیر شهرستان نی ریز گفت: در مرحله نخست این مجتمع که تولید آهن اسفنجی است ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و با راه اندازی این مجتمع، بخشی از آهن اسفنجی کشور تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبادار با بیان اینکه برای راه اندازی این مجتمع ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: ظرفیت تولید این مجتمع ۸۰۰ هزار تن است و قرار است درمرحله دوم همین میزان فولاد تولید کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برای مرحله دوم این مجتمع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با راه اندازی آن ۳۰۰ نفر از جوانان منطقه جذب این مجتمع می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طرح فولاد نی‌ریز یکی از سه طرح مهم اقتصاد مقاومتی فارس و یکی از هشت طرح بزرگ فولاد سازی کشور است که در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در منطقه قطرویه شهرستان نی ریز در حال ساخت است.

استاندار فارس در سفر خود به نی ریز از سد ۶۹ میلیون متر مکعبی چشمه عاشق هم بازدید کرد و با ابراز امیدواری از آب‌های ذخیره شده پشت این سد گفت: بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده پشت این سد، برای آب شرب و صنعت موجود در شهرستان تأمین شود.

وی افزود: برای آب رسانی به ۱۰۰ هزار شهروند نی ریزی، ۲۰۰ کیومتر لوله گذاری انجام می‌شود.

استاندار فارس همچنین از جاده نی ریز، قطرویه به سیرجان بازدید و به بر سرعت بخشیدن به تکمیل ساخت آن تأکید کرد.

تبادار با اشاره به اینکه دو بانده کردن ۶۰ کیلومتر این محور تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد، گفت: این طرح تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و گردنه حادثه خیز لایزر یا حسن آباد حذف می‌شود.

دیدار با آیت الله فقیه امام جمعه نی ریز، ادای احترام به شهدای این شهر و بازید از بیمارستان در حال ساخت نیریز از برنامه‌های سفر استاندار به این شهرستان بود.

استاندار فارس همچنین با سفر به شهرستان استهبان، از واحد تولیدی پوشاک نظامی بازدید کرد.

مدیر عامل این واحد تولیدی گفت: در این واحد تولیدی ۴۰ نفر مشغول به کار هستند و زمینه اشتغال ۹۰ نفر دیگر نیز فرآهم شده است.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه این استان در صنعت گردشگری در کشور مطرح است، افزود: بیش از ۸۵ نوع صنایع‌دستی توسط صنعتگران و هنرمندان ما در فارس تولید می‌شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه رونمایی  از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو  گفت: چنانچه صنایع‌دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و مسئله صادرات آن پیش‌بینی شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده به نسل‌های بعدی که ادامه‌دهنده هنر پدران و مادران خود باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن معرفی توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه اکسپو ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای نمایش تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی طی دو سال گذشته در فارس انجام ‌شده تا مورد استفاده و ملاحظه شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: طی دو روز گذشته ۶۴ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذارانی از ایران و خارج از کشور انجام‌شده و امید است قراردادهای آن‌ها به‌زودی منعقد شود.

ایمانیه با اشاره به تکلیف قانونی فارس از نظر وزارت کشور در باب دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد، گفت: زنجیره ارزش گندم و حلزون از جمله این تکلیف‌هاست که به‌عنوان ‌مثال حلزون استفاده دارویی برای لوازم‌آرایشی، بهداشتی و استفاده خوراکی برای غیر ایرانی‌ها خواهد داشت.

استاندار فارس همچنین به رونمایی از یک سامانه هوشمند بازاریابی مربوط به صادرات فارس در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات اولیه با اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر انجام‌شده و امید در آینده‌ای نزدیک سایر اتاق‌های بازرگانی هم به این سامانه بپیوندند.

امروز، طی مراسمی که در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ایران با حضور استاندار فارس و تنی چند از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد از کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی استان فارس، کمپین کرامت مثلت نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان فارس، خراسان رضوی و قم، همچنین کمپین مثلث طلایی با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس یزد و اصفهان، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس بوشهر و هرمزگان رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال